Skifte rattstamme+instrument Audi A8 D2.Passer det?

Anbefalte innlegg

Driver og skal til å skifte rattstamme på en Audi A8 og skal bytte fra orginal 96mod med manuell regulering til faceliftutgaven som har full el.justering. Faceliftutgaven har også større bolt på rattet (jeg har ratt som passer på denne). Noen som vet om denne rattstammen er bolt on? Om den passer ned på akslingen ved tannstanga der?

Frykter den blir litt krøll med tenningslås og hendlene til blinklys og viskere. Eller passer det over fra den jeg har?

Vurderer også å sette inn S8 instrument men mener å lest en plass att da må instrumentet kodes oppigjen og man får ikke start. Stemmer dette? Må sikkert bytte over det displayet som er i midten men info om gir osv om det er mulig, da dette ikke er samme.

Noen som har vert borti dette? Mulig det er mye samme greia på Audi A4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da fått ut rattstammen og det ser heldigvis ut til å vere samme inn på tannstanga:)

Har demontert instrumentet/speedometer også og ser det er samme koblinger på det. Noen som vet om det går å løsne på displayet som er i midten på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på hvordan strømforsyninga til rattstammen er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på det var kun pluss og minus som skulle innpå en kontakt. Står noen bokser på stammen også i tillegg men de tok jeg med da jeg skrudde av rattstammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått montert stammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått med komplett ledningsnett til rattstammen? etter det jeg husker, må du koble opp pluss til sikringsboksen i fotbrønnen på passasjersiden framme, og koble jord.

Så er det bare et virvarr med ledninger som skal kobles opp igjen :)

Var bolt on med alle brytere til meg, men kommer jo ann på hvilke tilleggsfunksjoner bilen din har ( har liggende cruisecontrollsystem her) komplett :)

Og ja, det skal være bolt on ja.

Anngående instrumentet ditt, er spørsmålet om årsmodell på instrumenthuset, da det er et skille på versjon 2 og versjon 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått montert stammen?

Ja har montert rattstammen på min. Var bolt on heldigvis:) Men har ikke fått koblet til elektronikken enda.

Det blir nok samtidig med att navigasjon å instrument++ blir monert ordentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.