Anbefalte innlegg

Hvordan skifte en bunnpanne enklest på en A4 (B5) 97mod 1,8i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også lurt på dette, skal skifte ny silikon rundt den....lure på om du må ned med staget som ligg rett under bunnpanna(kjem ikkje på ka dei kalla det)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du blir pent nødt til å løsne traversen som går under bunnpanna...

Men, du trenger ikke løsne den i bakkant, la dem to bakerste være, og prøv å se hvor traversen sto og få den mest mulig tilbake på samma sted etterpå.

Fint å få en kompis til å henge i traversen og bøye den ned akkurat når panna skal ut. Dette er mao jobb som er lettere på løftebukk enn hjemme på garasjegulvet.

 

Du kan også bli nødt til å løsne det framre motorfestet littegrann, for å komme til dem framste skruene på bunnpanna, og muligens for å få panna ned. Hvorvidt man fikk løsna det framre motorfestet uten å løsne frontstykke det husker jeg desverre ikke, men det ser man fort...

Bunnpannebytte på disse er en liten pain-in-the-ass kan man si : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Been there,done that...

Som Morten B sier er det mildt sagt en dritt jobb...Mye skruing og jeg anbefaler å stenge garasjen for småbarn,for stygge gloser vil det bli etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meg i full gang med bytte av rådelager her. Ser jo ikke ut som jeg slenger gloser farlig for barn, gjør det vel John Fredrik?

jamez.JPG

 

Ole Opsahl var også på plass, og hjalp til med skruinga, men tror jeg velger å sensurere bildet av han. Han så heller ikke ut som han mistrivdes, selv om skjorta han skulle ut på byen i mistrivdes noget ;)

 

Irriterer meg litt at jeg ikke husker om man må av med fronten for å komme til det framre motorfestet, men tror faktisk det går bra uten.

Det jeg derimot kom på som er en liten strek i regninga er at MOTOR MÅ HENGES OPP. Den står jo på traversen...

Bruk noen planker og spikre en løsning slik at den blir hengende.

Transportbånd rundt hver av motorfestene funker.

Slik som dette:

l%f8fter.JPG

 

Mvh Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He,he...nei ser ut til å trives du Morten...

Men du kjenner meg,tålmodighet er mellom navnet mitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er dette på 1,9TDi?

 

Driver å skrur nå i garasjen og det virker som om bunnpanna henger igjen bak mot girkassen, er det noen skjulte skruer her eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for di som skal bytte bunnpanne på en a4 1,9tdi

*se vedlegg*

bunnpanne.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du denne til en AEB motor og? 1.8T 97 modell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig lik løsning på både bensin og TDI motor.

 

Sitter vel iallefall 2 om ikke 3 bolter inni clutchuset. Nåes gjennom hull i clutchus da svinghjulet/veivakselen stilles riktig.

 

Fremre motorfeste kan smettes ut med list og lempe ( skojern og vaselin ) uten å demontere fronten.

 

Motor heises opp så langt som overhode mulig, travers slippes ned i fremkant og brytes ytterligere ned av annen mekaniker.

 

Bunnpanne lirkes ut og bannes inn igjen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som MYE arbeid.. Synd den ikke bare kan sveises der den står.. :P

 

Noen som vet av brukt btw?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er sinnsyk med arbeid iforhold til hvor lett det burde være..

men min bunnpanne er sveiset of supertett;)

:tilber:

 

 

Hørtes ut som MYE arbeid.. Synd den ikke bare kan sveises der den står.. :P

 

Noen som vet av brukt btw?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men min bunnpanne er sveiset of supertett;)

 

Ble din sveiset når den sto på bilen eller!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg jeg bytta bunnpanne på min a4 i garasjen uten løftebukk.. det er definitivt den værste jobben jeg har gjort liggende på garasje gulvet. hadde jekka opp a4'en ca 50-60 cm. med andre ord TRANGT.

 

anbefaler på det sterkeste at du leier deg inn på en plass som har løftebukk. bruker sikkert halve tiden i forhold til å ligge å konte på garasjegulvet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åneida:P

 

mange timer med demontering/montering:P

sveiset på begge sidene også.

 

 

Ble din sveiset når den sto på bilen eller!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilgang til løftebukk ja.. noe annet hadde vært uaktuelt :P

 

Men det gikk fint å sveise ja?

 

Om noen har noen flere supertrix å komme med så hadde det vært fint så jeg slipper å plages :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gjorde det meste på pappa sin jobb, der har di MASSE vinsjer i taket, den jeg brukte tåler 10tonn;)

 

1. kjørte opp på bukker framme

2. tok av panser

3. løfta motoren opp.

4. skrur av en hel masse piss

5. bunnpanna kommer ned(ikke av)

6. skrur ut oljepompa(tror det er rett navn)

7. da får jeg bunnpanna av.

8. leverer bunnpanna til en proff sveiser

pga sveising av alu ekke alltid bare bare.

9. montere.

 

GoodLuckHaveFun:nana:

 

 

Har tilgang til løftebukk ja.. noe annet hadde vært uaktuelt :P

 

Men det gikk fint å sveise ja?

 

Om noen har noen flere supertrix å komme med så hadde det vært fint så jeg slipper å plages :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jada.. er nu noen skruer;)

litt trangt, men men:P

jeg fikk proff hjelp av en møller mekaniker;):rolleye:

 

ikke noe å være redd for, bare du vet at timene går fort.

ting tar tid: rolleyes

 

Oljepumpa!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.