Anbefalte innlegg

Da er airbaglyset tilbake. : bh : Klipte vekk plugg for sete airbag under både fører og passasjer setene...og lyset var borte i flere dager. Nå er det tilbake...Har vag com, men den sier ikke noe om hvilken airbag det er snakk om. 01312 - Powertrain Data Bus. 37-10 - Faulty - Intermittent

Airbaguniten fungerer. Men det er en sporadisk feil/dårlig kontakt et eller annet sted mellom den og en airbag et sted.

Tenkte å demontere litt å gå over airbag plugger å koblinger med elektronikkrengjøring, å legge et tynt lag med kontakbeskytter å smokke plugger sammen igjen. Noen tips om hvor det kan være dårlig kontakt - evt hvor det er plugger. Ut med setene, opp med teppe....er det noen koblinger i gulvet? Evt der alt går inn på airbag hjernen? Sitter den i midtkonsollen? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe koblingsskjema på dette som jeg kunne f.eks fått på mail for noen kr?

Eller er en sånn ebay "workshop" cd hjelpen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Andre. Har ju akkurat demontert en Golf r32 og reve ut alt av ledningsnett med tilhørende airbags og kontakter, er ju airbagsfølere og kontakter øveralt mot karosseriet. Under framstoler, fram om bakre hjulbrunn, langt ned på B stolper, bak opp mot taket, og alt er godt gjemt under alt. I tillegg så har du i ratt og passasjererside pluss i stoler som du nevner, Totalt 10 stykken. Airbagshjernen sitter oppe på tunnelen lengst inn mot torpedoveggen.

Hvis du finner ut at noe er ødelagt så har ja spart på alle ting, bare å høre av dej hvis du finner det ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hel#*te!!! : gråter :

Det som jeg håpte på er at det er en plugg 1 sted alla de som er under fram setene som har vært utsatt for fukt og har dårlig kontakt. Men hvor...skulle tro golvet var 1 svakt punkt...har liksom en følelse at det kan være sideairbaggene...har de plugger/skjøte kontakter i golvet? Er det disse du nevner som "langt ned på B stolper"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hel#*te!!! : gråter :

Det som jeg håpte på er at det er en plugg 1 sted alla de som er under fram setene som har vært utsatt for fukt og har dårlig kontakt. Men hvor...skulle tro golvet var 1 svakt punkt...har liksom en følelse at det kan være sideairbaggene...har de plugger/skjøte kontakter i golvet? Er det disse du nevner som "langt ned på B stolper"?

Er flere følere med gule kontakter langs golvet og en på kvar side på B stolpen. Er bare en lang airbag langs heile bilen oppe i taket, en så kalt "rullgardin". Så du har ikke en airbag før vart "airbagmerke" du finner, men mange følere med kontakter som går til airbaghjerna. Når du nevner at du tror golvet er en svak punkt så trur ja ikke noe kontakter er utsatt før yttre påvirkninger, sitter godt beskytta. Men man veit ju aldrig om noe kan har skjedd her? Eneste kontakten som er beveglig er ju den som går til stolarne, og hadde ikke klippt dem som du har gjort. Hvis du nappa ut en kontakt og har den på plass igjen så ska vel airbaglampa begynne å lyse? Må vel "resette" et eller annet når man tukla me desse kontakter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vist være et kjent broblem at disse kontaktene under stolene er dårlig kontakt i, og kontakten under førersetet var allerede fjernet (dog feil koblet) når jeg overtok bilen. Så jeg angrer ikke på å ha gjort det på passasjersiden også= dette er de eneste stedene jeg vet med sikkerthet det ikke er feil nå. :P

Jeg tenker bare at i gulvet med matter over etc. kan det slå seg når det f.eks er kaldt. Men du har hjulpet meg med en del spørsmål. Jeg tar frem elektrorengjøringen å kontakt prayen å går på jakt en dag; ikke annet å gjøre. Jeg kobler av batteriet i forkant...da blir det ikke noe feil som må resettes når du tar plugger fra hverandre... men må uansett resette med VCDS-lite etterpå for å se om feilen kommer igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har samme prob, tok ut førerstolen og loddet sammen ledningene i stolen i stedenfor plugg, den fra stolen til gulvet har jeg ikke loddet, og problemet er enda, skiftet hjernen til airbagene også......får vel gjøre som du og følge alle ledningene.....steike for en jobbdet er regner jeg med, gi en tilbakemld når du blir klokere, samme skal eg gjøre. Lykke til til oss begge :(

EDIT: Fra sideairbag i førestol så går det ledning og inn i enkontakt under stolen, (ikke den fra stolen tilgulvet).

Den klipper du vekkkontakten, tvinner ledningene sammen oglodder med krympestrømpe etterpå.

vcd kobles på og slett alle feilkodene.

Vips så ble min i orden :)

EDIT (igjen)

feilen kom tilbake etter at bilen sto i ro en 30min og så ble kjørt en liten tur.......:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm. Skjønner ikke helt hvordan dette gikk i fra at lyset kom tilbake til at det vips er borte. :P

Hva var feilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

loddet kontakten under setet, fra stolen til gulvet, nå har det fungert i en dag uten feilkoder :) :) så er nok de gule kontaktene som ikke er bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt å høre. *misunnelig* ;) Det var ikke disse i mitt tilfelle. Er det Golf V du har?

Neste for min del nå blir å ta en titt der alle kabler går inn på airbagshjernen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, ja det er en 2005mod, ser nå etter at jeg hadde passasjer i sidestolen så begynte lyset igjen, så får vel lodde der og, hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da fant jeg endelig feilen, venstre fremdør som er syndere, der er 4 ledninger sletet i fra hverandre i kontakten som kobles "inn" i bilen, ene ledningen var sensoren til airbag, de andre er nok til sentrallåsen, for jeg har og kun kunnet låse med fjernkontrollen, og må manuelt låse opp bilen, så da er det bare og bestille nytt ledningsnett i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig! DA ER VI TO som har kommet til bunns i det! : smil :

Fjernet 1 plastdeksel ved siden av gasspedalen i går. Og der inne oppå tunnelen under torpedoveggen lå airbaghjernen. Skrudde av de 3 muttrene som holdt den fast å tok den ut Brain.jpg

ALLE kabler til airbagger og sensorer etc. er koblet til den via kun en lang plugg

Plug.jpg

Og i hjernen er det mange pins som skal inn i pluggen

Pins.jpg

Ikke noe synlig korrosjon på pins eller plugg, men over tid i humper og slag klemmer kontaktene dårligere. Ta pluggen fra hverandre og bend hver eneste kontakt sammen med f.eks en liten pinsett eller lignende - og sett sammen igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, jeg fikk feilen igjen, litt lei ja........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, jeg fikk feilen igjen, litt lei ja........

Har et komplett ledningsnett før airbag med styrenhet der det aldrig har vart noe problem til salgs:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at ledningene du snakket om er byttet? Hvordan lyder feilen?

Jimmie; he he...han har vel en Golf V. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk feilkoder ved ett møller verksted event tilgang på org vas feilsøker... kommer opp hvilken airbag som er problem med vas, da sparer man seg for litt feilsøk ihvertfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk feilkoder ved ett møller verksted event tilgang på org vas feilsøker... kommer opp hvilken airbag som er problem med vas, da sparer man seg for litt feilsøk ihvertfall...

Vel, den feilen som jeg hadde (feilkoder tidligere i tråden) hvor det var dårlig kontakt 1 eller annet sted/eller ledning som gikk til jord 1 etter annet sted kunne ikke Möller si noe mer konkret om hvor feilen lå en min billige diagnose kabel...altså null peiling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiftet ledningsnettet nå, feilen er borte, så får se hvor mangen dager det holder hehe: rock ::shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satsa på at shit'n ikkje hit'a fa'n! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.