Trenger noen råd angående A4 1.8T

Anbefalte innlegg

Æ har en A4, 1.8 turbo som driv å kødde litt..Når æ kommer opp i 0,6 bars ladetrykk så e det akkurat som den møte motstand og fjuske..Nesten som den bynne å "fise"..Men viss æ gir helt rolig gass hele veien så funke den helt normalt..E det nån som har opplevd nåkka av det samme?? Kan det være en av coilan som tøve? Pluggan? luftmassemålern? eller kansje chipen i hjernen? Vil gjerne ha nån goe råd..

mvh

Mattis Sandvik Ellefsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke skriv på dialekt er du grei!:)

Forøvrig så høres det ut som klassisk coil-feil.

Les ut feil å se om det ligger registret feiltenning på en eller flere sylindere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe..skal prøve å la være med å skrive så mye på dialekt :)

Skal høre me de på verkstedet om jeg får låne hiddenen deres å ta en liten diagnose for å se hva som dukker opp på diagnosen..Når jeg kommer opp på 0,6 bars ladetrykk så er det som om den kutter på en sylinder..Ellers funke den helt normalt på tomgang og på helt rolig gass pådrag..Takk for råd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv over en annen luftmassemåler å se om det utgjør forskjell. Om du har noen i nærheten med 1,8t da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les ut feilkoder, er nesten sikker på at det er et coil problem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei mattis, dersom du er i Tromsø i løpet av dagen så kan jeg lese ut feilkoder for deg, har vag-com i bilen min hele tiden.

Du kan sende meg en melding på 913 48 932 dersom du trenger dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei martin..

E nok desverre ikke i nærheta av tromsø :) bor i kjøpsvik. di har diagnose utstyr på et verksted hær. må bare få en kompis til å lese det av :) men takk for at æ har muligheten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nett hatt de samme på min.skiftet coiler og lmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stian..

okei..må se om æ ikke høre me ei frøken som har en a3 1.8 t om æ får teste hennes coila og kansje lmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige plugger og eventuell for stor pluggåpning kan også gi slike symptomer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.