#1 Skrevet Oktober 30, 2010 Hei Tenkte og shine golfen litt, er ikke spesielt dreven. Men må starte et sted og begynne å lære. Hvordan er denne pakken? Hva mer trenger jeg ? Er det lurere og kjøpe noe annet? Veldig hyggelig om noen kan hjelpe meg med en form for liste over forskjellige produkter jeg trenger *Bøtte *Vaskehanske *Tørkle *avfetting ( prickbort?) *såpe *clay *lakkrens *polish *forsegler ? Og en billig og fin maskin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2010 Har tenkt enda litt mer selv. Denne pakken fra scandic. + Listen på bildet. Starter kitet inneholder: *DAS6 Pro Dual Action Polisher x1 *Meguiar's #80 Speed Glaze x1 *Meguiar's #83 Dual Action Cleaner Polish x1 *Meguiar's 2.0 W7207 Soft Buff Cutting Pad x1 *Meguiar's 2.0 W8207 Soft Buff Polishing Pad x1 *Meguiar's 2.0 W9207 Soft Buff Finishing Pad x1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2010 Ingen ? Er kjekt med råd, så jeg ikke bestiller "drit" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2010 Anbefaler deg å gå inn på detailersclub.no Der finner du den informasjon du trenger. Men jeg anbefaler deg dette settet ja. http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=KES-DAS6KIT1-EU Ellers så bør du ha en god såpe. CG maxi suds II er min favoritt. Du bør også ha en god avfetting(Mg sin er fin), felgrens(Valet pro sin er god), vakshanske og en god voks. Når det gjelder voks, så er det vel få som overgår denne. http://www.swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=9&category_id=16&option=com_virtuemart&Itemid=64 Ellers så bør du også ha noen gode microfiber kluter. Disse er knall til en veldig billig penge. http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=EUR-MTS12-X10 Lykke til... Bilpleie er ofte vanedannende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2010 Takk for infoen:) Har lest litt der nå, shield'n har fått veldig bra omtale fra brukerne der og. Litt stiv pris, men om den er drøy i bruk er det verdt det. Har satt sammen en ny liste. Ser denne mer "komplett" ut ? + shield fra scandic. Ble jo 2 bøtter, og litt flere ting til ca samme pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2010 kjøp heller DAS-6 PRO kontra vanlig DAS-6.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2010 Begynner å se bra ut det der ja. Som sagt så har jeg denne DAS maskina, og veldig fornøyd. PRO utgaven er sikkert bedre... Du kan også vurdere Surfex HD som er en ganske syk avfetting. Kan blandes 1 del avfetting og 15 deler vann... Så da har du lenge :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2010 Chemical Guys Petes 53 voks er en knallgod voks i forhold til prisen. Bruker denne selv på min svarte A4. Hvis jeg sammenligner med de voksene jeg har i skapet( Collinite 915, Collinite 845, collinite 475 og dodo juice Purple Haze ), så er det Pete`s53 som gir best Wetlook på min A4. Når det derimot gjelder holdbarhet så er det Collinite som gjelder. Dette er mine erfaringer, kan hende noen andre har bedre tips å komme med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2010 Petes er en fin voks ja, men synes holdbarheten er allt for dårlig, og den er litt drøy i bruk. Igjen, shield er det beste alternativet i mine øyne. Da har man voks lenge som varer og gir veldig god beskyttelse og wetlook. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 2, 2010 kjøp heller DAS-6 PRO kontra vanlig DAS-6.. Du har PRO ? Hvordan er den og jobbe med, og fant du den igjennom shinearama med eu-plugg ? Begynner å se bra ut det der ja. Som sagt så har jeg denne DAS maskina, og veldig fornøyd. PRO utgaven er sikkert bedre... Du kan også vurdere Surfex HD som er en ganske syk avfetting. Kan blandes 1 del avfetting og 15 deler vann... Så da har du lenge :-) Om du er fornøyd med DAS, og PRO'en nok er en oppgradering av denne så tror jeg det blir en PRO. OM jeg finner den med eu-plugg. Hvis ikke må jeg kjøpe meg adapter. Chemical Guys Petes 53 voks er en knallgod voks i forhold til prisen. Bruker denne selv på min svarte A4. Hvis jeg sammenligner med de voksene jeg har i skapet( Collinite 915, Collinite 845, collinite 475 og dodo juice Purple Haze ), så er det Pete`s53 som gir best Wetlook på min A4. Når det derimot gjelder holdbarhet så er det Collinite som gjelder.Dette er mine erfaringer, kan hende noen andre har bedre tips å komme med Petes er en fin voks ja, men synes holdbarheten er allt for dårlig, og den er litt drøy i bruk. Igjen, shield er det beste alternativet i mine øyne. Da har man voks lenge som varer og gir veldig god beskyttelse og wetlook. Ser det med prisen Arne, tror jeg kommer til og gå for Petes'53 fra i bestillingen. Har veldig lyst på Shield, men prisen er stiv og jeg må ha noe og fylle julegavelista med Noen som har handlet via shinearama, hvordan forholder de seg avskrivning av verdi på pakken ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 2, 2010 EU = 240V Må bare bruke en overgang som du setter på den engelske stikka.. koster ca 60kr på clasern Er veldig fornøyd med maskinene, men uvant med en maskin som vibrerer så mye kontra den 2-hodede fra clasern etc.. verdien = det du betaler.. så mva må du nok betale desverre.. Det positive er at det tar ca 1 uke fra du handler til du har det.. link til pro: http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SHI-DAS6PRO 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...