#1 Skrevet Oktober 30, 2010 Batteri lampa i Audien min begynte å lyse idag! Leste så i instruksjonsboken hva dette indikerer, der sto det at "Hvis denne lyser så har man feil på det elektriske anlegg eller det er feil på dynamo". Jeg tenkte kanskje det var batteriet siden dette ikke har vært byttet siden bilen var ny ergo cirka 7år og siden det har vært mye småkjøring på kalde dager. Da jeg fikk sjekket det på ladderen hadde det null strøm. Så jeg tenkte at ett nytt batteri ville uansett komme til nytte snart. Da jeg hadde fått ut det gamle og inn det nye skjedde det MYE rart!!!! Fikk ikke målt laddingen da jeg er forferdelig dårlig med slike instrumenter! Men ladderen viste at batteriet var tomt. Da jeg skulle starte sluttet speedometeret å fungere, turteller, oljelampe begynte å hyle, nødblink vanlig blinklys fungerte ikke, lysene i dashbordet ble dimmet ned, radio/cd sluttet å fungere og til og med sentrallåsen sluttet. Er det noen som har noen erfaringer, meninger om dette fenomenet som MÅTTE skje en lørdags ettermiddag???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2010 Høres ut for meg at batteriet er flatt.... Prøv å lade det en stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2010 Ja men bilen starter og går, men alt hyler og blinker. Det er ikke noe nødmodus på disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2010 Har du i det hele tatt sjekket om bilen faktisk lader...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2010 Nope! Har ikke det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2010 Har du prøvd å slette alle feil? Av og til tuller det med styreenheten når batteriet blir byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2010 Bare mål spenningen på batteriet før du starter, og mens bilen går da, om batteriet er fullt, skal det vise litt over 12Volt, og når bilen går skal det være omtrent 14,4volt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2010 Har ikke tilgang til VAG-com. Hvor skal pila den måleren stå når man skal måle volt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2010 Altså på voltmeteret eller den eneheten man måler spenning osv på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2010 Har ikke tilgang til VAG-com. Hvor skal pila den måleren stå når man skal måle volt? Altså på voltmeteret eller den eneheten man måler spenning osv på Spenning= Volt, og på bil er det DC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2010 http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=3872 har en slik måler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 30, 2010 http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=3872 har en slik måler... Den er mer enn god nok den. Mål rett på batteriet, som nevnt tidligere skal spenningen ligge på ca 12 volt og 14,4 når bilen går. Måler du ingen forskjell på bilen i tomgang og i ro, så er dynamoen gåen. Måler du vesentlig forskjell hadde jeg prøvd å lade batteriet evt. byttet det. edit: Det er nok sikkert bare å bytte, 7år må du være fornøyd med. Men mål først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 30, 2010 Da skal den stå likt som på bildet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 30, 2010 Sentrallåsen starter nok å funke om du setter nøkkel i tenning, skrur på tenning og trykker på låseopp knappen på nøkkelsen som sitter i tenninga:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 31, 2010 Er ikke dårlig jording et sted da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 31, 2010 Har endelig fådd målt sjiten!!!! Målte på batteriet før jeg startet bilen og da viste måleren 12,58. Startet så bilen og målte å da viste den 11,52. Vil dette si da at dynamoen ikke ladder i det hele og det store eller? Vil tro at det er noe med laddingen. Men hvorfor hyler oljelampa, turteller funker ikke, speedometer funker ikke, radio/cd funker ikke??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 31, 2010 Dynamoen din lader ikke ihvertfall. Det kan nok forklare feilene du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 31, 2010 Okey...får ta å ringe Møller Tromsø imorgen....blæææhh også rett før jul å julebord... Typisk!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 31, 2010 Har endelig fådd målt sjiten!!!! Målte på batteriet før jeg startet bilen og da viste måleren 12,58. Startet så bilen og målte å da viste den 11,52. Vil dette si da at dynamoen ikke ladder i det hele og det store eller? Vil tro at det er noe med laddingen. Men hvorfor hyler oljelampa, turteller funker ikke, speedometer funker ikke, radio/cd funker ikke??? På Golfen til søsteren (96 Golf III) begynte oljelampen å lyse da dynamoremmen røk... av en eller annen merkelig grunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 31, 2010 Jeg gjetter at oljelamper m.m. begynner å lyse når spenningen faller fordi hjernen ikke lenger får den spenningen den forventer seg å se fra det signalet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 31, 2010 ok, godt å høre at det er flere som har opplevd dette. Begynte å lure om noe var gådd skikkelig galt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 2, 2010 Møller bil tromsø har sett på bilen...å det var nåkk dynamoen som var gådd til faens! Å alt det andre som klikket var pga at bilen var gådd i nødmodus! Så anser dette som løst:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...