#1 Skrevet Oktober 30, 2010 Ryktene sier at det er teknisk storkontroll ikveld.. noen som har blitt hanka inn? Hva er de ute etter denne gangen tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2010 Er det effektmåling også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2010 Er det effektmåling også? Lol.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2010 de skal vel ta de som har lagt om til pigg allerede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2010 HAHA, tar de folk som kjører med slicks å? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2011 Er effektmåling også ja, mange jeg vet av har blitt huket inn Bilen min skal stå ikveld hvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2011 Litt sent:) tråden omhandler kontroll som var i fjor:) men ja det var teknisk kontroll i trondheim i kveld også Hanket inn alt som var mistanke om noe galt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2011 Litt sent:) tråden omhandler kontroll som var i fjor:) men ja det var teknisk kontroll i trondheim i kveld også Hanket inn alt som var mistanke om noe galt... Da dropper jeg turen nedover inatt! Takk for infoen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 7, 2011 Da dropper jeg turen nedover inatt! Takk for infoen! Kan hende dem er ferdig med kontrollen nå men det kan jeg ikke garantere:) Bedre og holde seg hjemme på en sånnn kveld om en ikke har alt i orden Blir kontrolert litt over gjennomsnitte mye nr så tviler dem er ferdig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 7, 2011 Korreksjon på siste melding.. Kontrollen pågår enda!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 8, 2011 Hadde de orioritert andre felt like mye som dette så kanskje det blitt orden på både veier og mindre innbrudd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 8, 2011 Korreksjon på siste melding..Kontrollen pågår enda!!!! hvor var kontrollen ? Kjørte igjennom byen / sentrum kl 00 - 00:45, så ikkeno 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 8, 2011 http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1629846.ece nånn som kjenne igjen audin ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 8, 2011 http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1629846.ece nånn som kjenne igjen audin ? Fantastisk at politiet sier til media at dem har kontroll med Biltilsynet, som endret navn for 14 år siden. Og at folk som kjører med nedslitte dekk får bot og kjøreforbud ser jeg på som et godt sikkerhetstiltak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 8, 2011 Biltilsynet eller statensvegvesen samme helvette uansett... Sellfølgelig bra at folk med slitte dekk blir stoppa , hadde det bare vært med det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 8, 2011 Hvordan ble dekkene bedre på den 200sx'en i filmen ved at han ble slept hjem ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 8, 2011 hvor var kontrollen ? Kjørte igjennom byen / sentrum kl 00 - 00:45, så ikkeno Det var ikke noe kontroll i den forstand. Kontrolen var på statens vegvesen. Politiet kjørte rundt i trondheim og så etter biler, når dem fant noen som dem hadde lyst å få kontrolert så stoppa dem dem og henviste dem til traffikkstasjon for utvida kontroll:) var en motorsykkelpatrulje som var spesiel aktiv med å henvise folk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 8, 2011 Folk kan si hva dem vil, men det er utrolig mye sarvbiler ute på veiene, noe som sikkert er mye av drivkraften bak en slik kontroll. Problemet er vel at de er i overkant pirkete på alt mulig tull, pluss fremgangsmåten da.. hva er poenget med å kjøre noe sånt fra kl 21- 03.00?? Jeg har enda til gode å bli stoppet i en slik kontroll, men ut ifra ryktene som går pirker de borti alt fra støtdempere til powerflex-foringer, samt felger som er "ulovlige", men alikevel innenfor 5% rulleomkrets og innenfor ET.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 8, 2011 Folk kan si hva dem vil, men det er utrolig mye sarvbiler ute på veiene, noe som sikkert er mye av drivkraften bak en slik kontroll. Problemet er vel at de er i overkant pirkete på alt mulig tull, pluss fremgangsmåten da.. hva er poenget med å kjøre noe sånt fra kl 21- 03.00?? Tidspunktet er vel velvalgt da dem vet at "alle" ungdommene er ute å kjører på en lørdags natt. En annen ting er jo at å gjøre det på denne måten så får dem opp statistikken på at ungdomsbiler er værstingbiler: dum : , finnes mange andre biler dem kunne ha kontrollert også som går ute i trafikken som er direkte farlig å kjøre med. men da blir vel statistikken feil: dum : Men veldig bra at dem får luka ut dem som har utslitte dekk, kappa fjærer, ulovlige fjærer osv. En ting jeg stusser over, han i videoen sier han fikk påpakning for ulovlige støtdempere? er det fjærer han mener? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 8, 2011 HAHAHA, der har man igjen for å være edru i helgene. Har ikke brukt min "livsfarlige" audi på kveldstid i helgene, på aldri så lenge, KUN pga holdningen til politiet. Jeg nekter å bli mistenkeliggjort for at jeg er autofil! Ønsker de fortsatt lykke til i jakten på meg og andre unge autofile! ;-)) Synd at en teknisk kontroll er synonymt med å ta ungdom! Hva med å ta biler som faktisk utgjør en reel trafikkfare! Verden vil bedras.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 8, 2011 Lurer når de skal ha en kontroll for de som er over 50år ... Spent på om det blir en egen nyhetssak ut av den også .. Og jeg lo litt når han ble slept hjem han med ulovelige dekk, Makan til regel ryttere, Er det virkelig bedre å slepe noen enn å kjøre selv Lurer litt på hva som er mest trafikkfarlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 8, 2011 Lurer når de skal ha en kontroll for de som er over 50år ... Spent på om det blir en egen nyhetssak ut av den også .. Og jeg lo litt når han ble slept hjem han med ulovelige dekk, Makan til regel ryttere, Er det virkelig bedre å slepe noen enn å kjøre selv Lurer litt på hva som er mest trafikkfarlig det skjer aldri for da får dem ikke dem statistikkene dem VIL ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 8, 2011 Hvordan ble dekkene bedre på den 200sx'en i filmen ved at han ble slept hjem ? Dette er jo helt standard... Bilen har dårlig dekk, greit nok. Så lenge det er tør og ren asfalt så går det greit, men likevel helt klart fordelaktig at han utbedrer dette og derav får kjøreforbud.. Men det ironiske er at vegvesent velger en løsning som ØKER faren for ulykke fremfor å bare si at personen kan rett hjem uten å bli taua. Spør du meg så tydeliggjør dette behovet vegvesenet har for CMA ganske bra. De velger den minst gunstige løsningen for å redusere sjansen for å få skyld hvis det skulle skje noe... ironisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 8, 2011 HAHAHA, der har man igjen for å være edru i helgene. Har ikke brukt min "livsfarlige" audi på kveldstid i helgene, på aldri så lenge, KUN pga holdningen til politiet. Jeg nekter å bli mistenkeliggjort for at jeg er autofil! Ønsker de fortsatt lykke til i jakten på meg og andre unge autofile! ;-))Synd at en teknisk kontroll er synonymt med å ta ungdom! Hva med å ta biler som faktisk utgjør en reel trafikkfare! Verden vil bedras.... Problemet er at vår definisjon av trafikkfare og den vegvesenet har er to vidt forskjellige ting. Reell trafikkfare er hvis modifikasjon/mangelen på bilen kan sette noe eller noen i relativ fare selv om føreren tar hensyn til modifikasjonen/mangelen. Mens vegvesents definisjon er hvis det ikke er i henhold til foreskriftene. Foreskrifter som er helt latterlig omfattende, byråkratisk og på god vei bort fra å ha noe med trygghet i trafikken å gjøre i det heletatt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 8, 2011 Lurer når de skal ha en kontroll for de som er over 50år ... Spent på om det blir en egen nyhetssak ut av den også .. Og jeg lo litt når han ble slept hjem han med ulovelige dekk, Makan til regel ryttere, Er det virkelig bedre å slepe noen enn å kjøre selv Lurer litt på hva som er mest trafikkfarlig Meg bekjent er det ikke så mange år siden en eldre (50 enda, eller? :-) S2-eier i Trondheim fikk samme behandling, med full kontroll hos Statens Vegvesen, men at de finner langt flere ulovlige biler blant ungdommer gjør vel sitt til at de prioriterer som de gjør. Det sagt så håper jeg politimannens uttalelse om at senking, breie dekk og ulovlige felger er noe av det viktiste de ser på, ikke stemmer - det bør være helt andre kriterier for utvelgelse .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...