#26 Skrevet Mai 8, 2011 Han politigubben sier jo at de er ute etter biler med senkesett og ulovlige hjul.. Det er jaggu godt dem sier fra og får konkretisert hva slags livsfarlige "modifikasjoner" de er ute etter.. For alle vet vi jo hvor livsfarlig det er med for godt veigrep, da kan du ende opp med å stoppe for fort og få en standard bil i ræva, eller kanskje du klarer å svinge unna ho skjøga som krysser veien med barnevogn uten å se seg for.. For jeg tenker det er kliss gratis å holde "mætti" folk hos Statens VegVesen på nattejobb for dette også, nå er de nok stolte av seg selv og får våknet med harding på mandagsmorran når de tenker på hvor flotte holdninger de bygger mot ungdommen.. Way to go!! Når det er sagt, så har jeg ikke noe imot at folk med nedslitte bremser, dekk og biler med tekniske mangler som faktisk utgjør en trussel for dem selv og andre blir huka inn og kontrollert. Men når de sier selv at de er ute etter folk med senkesett og "ulovlige" hjul.. Det er ikke akkurat bygging av kjempegode relasjoner mellom ungdom og politi dette her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 8, 2011 Selv noe så enkelt og moderat som å få godkjent en bil med vanlige 35/40 mm-senkefjærer og noen 17" eller 18" felger kan jo være et prosjekt uten like fordi det i papirene til senkesettet står at det går fint med alle originale dekk/felgdimensjoner og det i papirene til felgene står at det går fint med alle typer originalt understell. Når man kombinerer disse går det jo også bra i praksis, men det er hos enkelte kontrollører umulig å få godkjent fordi det ikke står svart på hvitt i godkjenningspapirene, men det kreves et lite snev normalt skjønn, noe ingen er istand til eller villig til å utvise.. Eksempelet dreier seg om en Audi A6 med 35 mm Eibach-fjærer og 17" BBS-felger (10 mm lavere innpress enn originalt pr. felg, men med TÜV på dette) med 225/45-17. Det presterte de på trafikkstasjonen å si at de måtte ha dokumentert fra bilprodusent at lot seg kombinere, og det er jo selvfølgelig ikke en bilprodusent i verden som engang vil ofre 3. partsdeler en tanke engang, så da var det i praksis ikke godkjennbart i Norge selv om det i Tyskland er en bagatell å få godkjent.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 8, 2011 HEIA NORGE!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 9, 2011 Lurer når de skal ha en kontroll for de som er over 50år ... Spent på om det blir en egen nyhetssak ut av den også .. Og jeg lo litt når han ble slept hjem han med ulovelige dekk, Makan til regel ryttere, Er det virkelig bedre å slepe noen enn å kjøre selv Lurer litt på hva som er mest trafikkfarlig Nå, er nå blitt stoppa noen ganger med s2.n da. Har nå i allefall tatt meg bryet med og få godkjent senk, dekk felger og store bremser i vognkortet da. Hjelper litt det og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 12, 2011 de skal ha en slik kontroll i helga som kommer nå også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 13, 2011 Da er det vel bare å parkere bilen først som sist 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 14, 2011 Da er kontrollen godt igang!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...