Anbefalte innlegg

Har plagdes lenge med rattknirk,vannvittig irriterende.

Lyden kommer sporadisk,har smurt rattstamme og alt av ledd.

Lyden kommer når bilen er varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt noe lignende jeg også, men har ikke hørt noe på lang tid. Nesten en slags pipe-/knirkelyd.. Kan det stemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme på min og. Som du sier, vannvittig irriterende.

Noen som har en løsning på problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjennt sak dette.. Det er indre friksjon i tettninger inne i tannstangen pga olje typen som er brukt. Rep løsning, er å få ut all olja som er der og få på en annan type olje. i 90% av tilfellene så kommer lyden tilbake igjen alikevel og det ender med tannstangskift for å få bort lyden.

For å fastslå at det er dette som er problemet på den enkelte bil, provoser frem lyden når du står stille med motor i gang, stopp så motoren mens du provoserer frem lyden.. om den da blir borte når motoren ikke går, så er det dette jeg beskriver over som må gjøres.

Samtlige audi verksteder har info om denne repløsningen. Og ja det høres ut som det knirker inne i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor kommer lyden når bilen er varm eller varmt vær ute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe som må utbedres, eller er det kun for å få vekk lyden?

Jeg har en lyd i min også, men vil ikke kalle det knirking, mer hydraulikk-lyd (logisk nok) og veldig lavt, høres kun ved veldig lav musikk og mye ratting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun for å få bort lyden.

Gjelder kun knirk/skrik inni bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme lyd på min far sin 4f. dette er for dårlig Audi: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke alltid det er tannstanga som lager disse lydene! det kan også være rattstammen som lager disse gnurke/skrike lydene. men det er noen som aldri blir bra med smøring av foringer og lagre.: bh : utrolig irriterende lyd ja, som oftes på audi ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er gjenngang på dette problemet,uansett årsmod.

Skal ta det opp med min lokale møller foretning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke alltid det er tannstanga som lager disse lydene! det kan også være rattstammen som lager disse gnurke/skrike lydene. men det er noen som aldri blir bra med smøring av foringer og lagre.: bh : utrolig irriterende lyd ja, som oftes på audi ja.

Lyden jeg beskriver er alltid fra tannstang jo:) om lyden som sagt blir borte om motoren stoppes..

Kun et komfort problem.

Er på ingen måte det samme problemet på 4b og 4f, der 4b ofte har knirk i gummi foringa før leddet i bunn av rattstammen:)

Mens på 4f er dette ett kjent problem med følgende repløsning fra fabrikken som jeg beskrev i mitt første innlegg:) Er lyden der kun når motor går.. da er det dette som er problemet på 4f... trust me

BTW har enda ikke hatt en B5 a4 eller en 4B a6 med knirk i rattstammen som jeg ikke har fått bort med smøring på rett sted, og litt vold:) Det er rimelig mange biler det er snakk om da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med verkstedmester på møller i Namsos i dag,spurte han om denne reppsettet som du nevner Stian,men han hadde aldri hørt om det.

Men han hadde skiftet en del tannstag på 4f og viste også at det var et problem.

De bilene han hadde skiftet tannstag på,fikk bil eierne på garanti,så han skulle skjekke dette nermere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Repsettet består av ca 3 liter hydraulikk olje;)

Hvis han ikke har hørt om det, må du be han lese Teknisk Produktinformasjon:) Tror jeg har flushet omlag 20 slike tilfeller, og byttet ca 5 tannstanger, da disse jobbene blir fordelt.. Men som Stian sier lengre opp her, 90% av tilfellene ender opp med skift, og det er garanti innenfor 3år for bil solgt i Norge, eller 5år med reklamasjon:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Repsettet består av ca 3 liter hydraulikk olje;)

Hvis han ikke har hørt om det, må du be han lese Teknisk Produktinformasjon:) Tror jeg har flushet omlag 20 slike tilfeller, og byttet ca 5 tannstanger, da disse jobbene blir fordelt.. Men som Stian sier lengre opp her, 90% av tilfellene ender opp med skift, og det er garanti innenfor 3år for bil solgt i Norge, eller 5år med reklamasjon:)

Som jeg skulle sagt det selv hehe:)

Nå er vel verksmesteren somregel den MINST teknisk oppdaterte personen på et stort merke verksted, de jobber mest med budsjett, ansatte, lønn osv osv.. alltså administrativt.. Teknikere eller teknisk leder er de man bør spørre etter om man skal ha info om slikt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,får se hva de sier i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er time bestilt hos Møller for feilsøking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er time bestilt hos Møller for feilsøking.

Be de skru på pcn sin og sjekke TPI på ELSA så finner de feilen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedd noe her da?

For min del måtte jeg avbestille grunnet jobb, men må vel bestille ny time etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med møller i går,de kunne som sagt prøve å skifet olje,men de kunne ikke garantere om rattknirkingen forsvant.

Pris ca 4000.-: bh :

Fikk pris på skifte av tannstag,kr 30000.-: bh :

Helt vilt spørr du meg,siden bilen er importert kommer jeg ikke under 5 år reklamsjonsrett.

Utrolig at en bil som er knapt kjørt hundre tusen får slike feil.

Må jo være utrolig mange som har denne feilen på sin audi som jeg forstår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja dette gjelder mange 4f a6 og kvaliteten er jo bare å le av. var ute å kjørte med den i går, og det knirker MYE.

noen som vet hva slags olje man skal prøve med? gjerne nytt og gammelt dele nummer slik at man ikke kjøper den samme møkka olja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på?

Begynner å bli gal av lyden,den kommer når bilen har blitt varm i cupeen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja dette gjelder mange 4f a6 og kvaliteten er jo bare å le av. var ute å kjørte med den i går, og det knirker MYE.

noen som vet hva slags olje man skal prøve med? gjerne nytt og gammelt dele nummer slik at man ikke kjøper den samme møkka olja.

Hva med å ringe de som faktisk selger olja?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da venter jeg heller til jeg får svar her ;) de som jobber på delelageret har jeg dårlig erfaring med: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.