Anbefalte innlegg

Det finnes hvistnok kun to typer servoolje til VAG, og de kan ifølge Møller brukes om hverandre....

Så kan du jo spørre deg om hvorfor det finnes to typer da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å dra på møller å kjøpe, får du en grå plast dunk med grønn kork og vag logoer på.. så er det feil, får du en firkantet blikkboks typ lik denne, så er det den du skal ha:) (mulig det er flere typer av denne, så ikke bruk nr på denne på bildet.. men den ser lik ut).

 

OBS: Greit å vite hvordan man lufter servooljesystemt og utfører flushing av dette på rett måte før man gjør det.. eller ryker det servopumper veldig fort.. Systemet skal først tømmes helt, så fylles med ny olje, kjøres varm osv, og tappes helt igjen og fylles på nytt.. Det er en lang prosedyre for å utføre denne repløsningen.. det funker ikke å bare tappe ut og fylle på ny olje.. Så siden sjansen for at det blir varig bra med rett prosedyre er svært liten.. så vil jeg anse det som extremt flaks om man blir varig kvitt lyden slik om man ikke veit hvordan det skal gjøres:)

252-0008.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske så vanlig fenomen:) hatt det på to a6`er.....men ikke gammel a8 å a4.. Litt flaut da...spess når det er en BMW eier som sitter på !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg skiftet servoolje,ble jaggu meg ikke bedre.

Men jeg fant ut at rundt rattstammen nede ved fotbrønnen,ligger det en gummiring rundt rattstammen.

Det var dette som gjorde denne gnikke lyden når jeg svingte.fikk smurt og tøyet litt på ringen,så ble lyden borte:)

Var enda bra jeg ikke skiftet tannstag til 30000.-: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dette var tilfellet så er jo det genialt:) Men da hadde ikke din bil symptomene til den andre feilen som jeg beskriver tidligere her, da den lyden blir borte med en gang man stopper motoren, da den påvirkes av servotrykk. Men genialt at det løste seg på denne måten for deg! Det kaller man FLAKS!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i grunn fint å ha det noen ganger:)men er vel nødvendig ha bilen på bukk om man skal skjekke knikkingen når bilen ikke går?går jo nesten ikke ann å rikke på rattet ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bukk er en fordel da ja;) Om man ikke er litt "hulken" hehe Den andre knirken inne i tannstangen, stopper brått når motoren stanses.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha.ha.er sant det.

Bilen er testet å er knirkefri hurra!!!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet tannstag å bilen ble knirkerfri:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke så ekstremt som video klippet,men samme lyd ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja. skjønte det av hva du skrev at lyden ble borte ved å smøre...

 

"Men jeg fant ut at rundt rattstammen nede ved fotbrønnen,ligger det en gummiring rundt rattstammen.

Det var dette som gjorde denne gnikke lyden når jeg svingte.fikk smurt og tøyet litt på ringen,så ble lyden borte"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.