Anbefalte innlegg

har kjøpt en 2000 mod a6 2.7t som har gått 238000 med quattro og tiptronic som i følge forrige eier var veldig daukjørt så den gikk ikke så bra for grikassen hadde visst vent seg til den rolige kjøringen.

 

men..problemet er at den bruker 16-17 sekunder fra 0-100 og fra 80-120 på over 10 sekunder...det ryker ikke sort eller blått av eksosen men den pulserer svakt på tomgang.lyser ikke noen motorlamper heller og forbruket ser ut til å være normalt.

 

lang historie kort så skjer det ikke en dritt når jeg gir gass og ble frakjørt av en golf 4 1.6 med full bil og da kan det vel ikke være bare daukjøring som har gjort den så treg?

 

håper på noen fornuftige svar :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vagcom test:) ellers blir dette som å lese en bok med øya igjen, uten å ha prøvd bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vagcom test:) ellers blir dette som å lese en bok med øya igjen, uten å ha prøvd bilen:)

 

hu jeg har kjøpt den av skal kjøre den på diagnose i morgen men tenkte kanskje det var noen typiske feil ved disse motorene og noen hadde vært borti slikt tidligere så jeg eventuellt visste hva jeg gikk til tilfelle det ikke kom fram noe på diagnosen...bilen virker som den rett og slett ikke har turboer...ikke noe ulyder eller rykking heller men det bare skjer rett og slett ingenting ved pådrag før den er oppe i over 120 kmt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skudd i blinde men den har nok gått i nødmodus av en eller annen grunn. er mye det kan være men feks eksostempføleren,n75ventilen eller lmm. som sakt over er det ikke mye og begynne og lete etter når mann ikke har peil på hva det er.så vent til feilkodene er lest og ta det derfra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skudd i blinde men den har nok gått i nødmodus av en eller annen grunn. er mye det kan være men feks eksostempføleren,n75ventilen eller lmm. som sakt over er det ikke mye og begynne og lete etter når mann ikke har peil på hva det er.så vent til feilkodene er lest og ta det derfra

 

jeg har søkt litt rundt på google og sett det er mange som har hatt problem med den såkalte n75 ventilen og noe som het dv eller noe slikt om lmm.pulsering på tomgang er vel en typisk lmm symptom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke prøve og dra av ledingen på lmm og se om du merker noe forskjell da?

Trodde forbruket ble unormalt høy om bilen gikk i nødmodus jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke prøve og dra av ledingen på lmm og se om du merker noe forskjell da?

Trodde forbruket ble unormalt høy om bilen gikk i nødmodus jeg?

 

det var en god ide som egentlig burde vært soleklart å tenke ut selv haha:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tatt diagnose på bilen nu..oljetempføleren var deffekt men det kan vel ikke ha noe å si..også kom det opp feil på innsuget..han som har tatt diagnosen sa at den ikke fikk nok luft så det kunne være lmm men jeg vet ikke så mye om mekanikk på biler så jeg vet ikke om dette høres sansynlig ut?

 

kunne være en slange som har hoppet av også men da mente han at han burde hørt ulyder under gasspådrag..høres dette sannsynlig ut?

 

 

 

kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva var feilkoden?

 

aner ikke..han hadde tatt diagnose på bilen og forklart henne hva feilen var og hun viderefortalte den til meg haha..blir jo bare surr når damer skal fortelle noe videre..skal se om han kanskje kan ha det lagret på diagnose verktøyet eller noe sånt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal hente bilen i oslo i 17 tiden imorgen.er det noe flotte sjeler der ut som har lyst til å hjelpe en desperat stakkar å feilsøke med vagcom eller noe sånt så jeg ikke kommer hjem til "finansministeren" og overleverer "nybilen" uten å kjenne til feilene med den..skal kjøre fra oslo i 17 tiden retning elverum: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så jeg ikke kommer hjem til "finansministeren" og overleverer "nybilen" uten å kjenne til feilene med den..skal kjøre fra oslo i 17 tiden retning elverum: rolleyes

 

: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om en 2.7 biturbo går i nødmodus så går den ikke som en bøtte drit fordet... Går dårligere, for all del, men ikke 16-17 sek til 100 så her er det noe snodig.

 

Få feilkodene fra diagnosen og post de her

 

Jeg har en self-study på 2.7 motoren om dette kan være av interesse? PM meg mailadressa di så skal jeg sende den til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om en 2.7 biturbo går i nødmodus så går den ikke som en bøtte drit fordet... Går dårligere, for all del, men ikke 16-17 sek til 100 så her er det noe snodig.

 

Få feilkodene fra diagnosen og post de her

 

Jeg har en self-study på 2.7 motoren om dette kan være av interesse? PM meg mailadressa di så skal jeg sende den til deg.

 

det lesestoffet var uvurderlig altså..

 

og til dere andre...nei...bilen er ikke en 1.6 selv om den er litt dau hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt bilen på møller i dag og tatt diagnose på den igjen

 

vet ikke hva tallene eller feilene betyr men har skiftet begge dv i dag da det var brudd i den ene

 

her er feilkodene

 

17965 p1557 035

ladetryksregulering

reguleringsgrense oveerskredet

permanent

 

16490 p0106 035

manifoiltrykk/lufttrykk g71-/-f96

urealistisk signal

sporadisk

 

16620 p0236 035

ladetrykksføler

urealistisk signal

sporadisk

 

 

skrev akkurat slik det sto på lappen jeg fikk så jeg vet ikke om dette sier noe om feilen men på fakturaen har de skrevet noe om en n75 ventil men ikke at den er deffekt men mulig deffekt..merkelige greier altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift den ventilen og kjør diagnose igjen, tror ikke den koster stort.

 

Pappa hadde også "ladetryksregulering, reguleringsgrense oveerskredet" og der stod en wastegate igjen hele tiden (for mye eksos gjennom turboen = for mye turbotrykk) slik at turboen måtte byttes. Byttet begge turboene samtidig.

 

Sjekk Y-slangen også, disse har hatt en tendens til å sprekke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift den ventilen og kjør diagnose igjen, tror ikke den koster stort.

 

Pappa hadde også "ladetryksregulering, reguleringsgrense oveerskredet" og der stod en wastegate igjen hele tiden (for mye eksos gjennom turboen = for mye turbotrykk) slik at turboen måtte byttes. Byttet begge turboene samtidig.

 

Sjekk Y-slangen også, disse har hatt en tendens til å sprekke...

 

y slange?

noen som har deleenummer på den n75 ventilen? han på møller slet med å finne den skjønner du...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter litt tenking så kan den n75 ventilen være en vesentlig feil her..for jeg hører tuboene lader som f og når jeg ruser den på tomgang høres bilen normal ut..utenom pulseringen på tomgang som blir mer intens når jeg setter bilen i gir

 

men feilen g71.-.f96 er litt diffus..g70 er lmm og f96 på god engelsk Altitude sender F96 is

integrated in the engine

control unit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Possible Symptoms

 

* Reduced power output

* Limp mode

 

Possible Causes

 

* Boost Pressure too High

* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

* Charger Pressure Control defective

o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

 

Possible Solutions

 

* Check Hoses/Pipes to/between Components

* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

* Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

o Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

 

16490/P0106/000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal

o 1.1 Possible Symptoms

o 1.2 Possible Causes

o 1.3 Possible Solutions

o 1.4 Special Notes

 

16490/P0106/000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal

Possible Symptoms

 

* Erratic Idle

 

Possible Causes

 

* Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty

* Leak in Air Intake and/or Exhaust

* Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty

* Engine Control Module faulty

 

Possible Solutions

 

* Check Engine Control Module Software Version

o See Special Notes for Details

* Check Timing

o See Special Notes for Details

* Check Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)

* Check for Leak in Air Intake and/or Exhaust

* Check/Replace Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)

* Check/Replace Engine Controle Module

 

Special Notes

 

* On certain smaller Engines we've seen cases where a buggy Engine Control Unit Firmware can cause these fault codes, additionally there are known Problems with the Timing Chain Tensioners which can also result in these fault codes. Please refer to the related TPL/TSB for more instructions.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse:

RS4_Hoses_Small.jpg

 

Eller denne: (Y slangen er den oransje delen som går inn på innsuget)

4073835105_d5504f52ea_o.jpg

 

Både de blå delene og de oransje delene på siste bilde kan ryke, de blir morkne.

Som du ser har eieren av denne motoren muligens hatt problemer, eller oppgradert før han fikk problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde "samme" problem på 1,8t med turbotrykk som kom og gikk. (17963, 17964)

Jeg byttet n75 et par ganger men endte opp med tubobytte før det ble bra...

 

Men finn deg noe som passer i slangen fra lmm (hos meg passet bunnen på en 0,5l flaske og en luftventil til felger så kan trykket enkelt justeres) og trykktest skikkelig så du er sikker på at alle lekasjer er funnet, det er ikke alltid de er mulige og se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 078906283B, denne styrer forøvrig wastegaten. På bilen til pappa så virket visst denne, men ventilen på wastegaten åpnet ikke.

 

Møller vet overraskende lite noen ganger...

 

http://www.ecstuning.com/Audi-C5_A6-Quattro-2.7T/Engine/Electrical/ES4402/

 

7877_x800.jpg

 

Verdt å bytte:

http://www.ecstuning.com/Audi-C5_A6-Quattro-2.7T/Engine/Intake/Y-Boot/ES822/

 

1411_x800.jpg

 

http://www.ecstuning.com/Audi-C5_A6-Quattro-2.7T/Engine/Intake/Turbo_Hoses/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sjekket de y slangene når jeg monterte nye dv`er for den ene var som sagt helt totalvrak(dv)

 

men den yslangen som sitter mellom dvene har mengder med oljeslagg på toppen hvor det sitter en føler..skal teste litt mer..vurderer å bestille en ny n75 for sikkerhets skyld og skal sjekke om wastegate åpner på begge sider

 

ingen som har trua på defekt lmm?

 

og hva er dette: Check/Replace Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)

* Check/Replace Engine Controle Module

 

takker for alle svar...og jeg som trodde allroaden min var kranglete bil haha...kanskje vente litt med å selge den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.