Anbefalte innlegg

Les gjennom tråden jeg linket til om symptomene kan ligne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les gjennom tråden jeg linket til om symptomene kan ligne...

 

har gjort det..flere ganger..men for en type som aldri har skifta olje på en bil engang så er det en viss deffekt når det kommer til forståelse hehe..jeg kan kappe en bil i fillebiter og bygge den opp igjen i blinde men skru...nei..hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter å lest opp og ned på nett om hvor svake plastrørene i motorommet er skal jeg helt uten tvil lage meg nye i carbon...de ryker ikke med det første;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg funnet noen feil...lmm var i orden men y røret på spjeldet hadde store sprekker under slangeklemmene..og ene dumpventilen jeg hadde kjøpt hadde låst seg for stempelet hadde satt seg fast av en eller merkelig grunn.så da er det bare å bestille deler imorra og satse på at det ikke er noe mer..

 

men..lurer på en ting..hvis en av tuboene har gått...skal det vel ryke hvitt,blått eller sort..her er det ingen farge på eksosen men synes den ene turboen lager mer lyd enn den andre

 

skal uansett lage meg alle plastrør i carbon så jeg garderer meg mot kommende lekasjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel fordi det er bi-turbo at den ene lager mer lyd enn den andre? En spooler tidlig, og en seint?

Kan jo være dårlig lager i den ene turboen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel fordi det er bi-turbo at den ene lager mer lyd enn den andre? En spooler tidlig, og en seint?

Kan jo være dårlig lager i den ene turboen også.

 

det gjelder vel bare sekvensielle turboer? på 3000gtn som har samme type motorkonsept så lader de likt hvertfall..høres mer ut som den ene er sliten men er jo som sagt ikke noe farget eksos så jeg får se mer på det etter helga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel fordi det er bi-turbo at den ene lager mer lyd enn den andre? En spooler tidlig, og en seint?

Kan jo være dårlig lager i den ene turboen også.

 

Begge spooler likt! En turbo per sylinderrekke, er jo V6'er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i dag har jeg skifta omtrent alle slangene i motoren og y stykket på spjeldet og et sett med nye dver og bilen virker mye bedre...hva skal en slik bil gjøre 0-100 på sånn ca a..er litt godt vandt så det kan hende den ikke går så verst nå men at jeg er vandt til raskere biler hehe...nå gjør den det på ca 7 sekunder

 

har trykktestet den uten noe særlig trykkfall men høres fortsatt ut som det lekker luft ett eller annet sted..hører turboene veldig godt...litt sånn kompressor hyl liksom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter litt feilsøking nå har jeg byttet hjernen mot en s4 hjerne med mtm chip og fått chipet girkassen..var en feil på orginalhjernen og det viste seg at bilen gikk i nødmodus konstant pga multitemp føleren og termostaten som var defekt..

 

nå går bilen rimelig greit og endelig fått litt futt i seg.

 

takker for all hjelp her inne..den er uvurderlig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.