#1 Skrevet Oktober 31, 2010 Tenkte å bytte xenon pære selv, men fant ikke helt ut hvordan jeg skulle komme til via motorrom. Må jeg fjerne hele fronten først ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2010 Må løsne og dra frem frontfanger på den siden du skal bytte pære, så du får ut lampa:) Er fortere gjort enn det høres ut som:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2010 Ok er det flere enn de skruene på toppen ved front der? Du som jobber på møller, hva tar dere for nye xenon pærer? *Skal dit på torsdag pga tikking fra motorrommet ved pådrag (stemplene som ikke har nok olje?) og mulig be de bytte pærene. Fant de nemlig på ebay til ca 800 og regnet med møller tar minst det dobbelte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2010 Det er skruer bak innerskjermene også. Og så sitter det 2 muttrer som en kommer til når en bøyer bort innerskjermene. Søk så finner du bra beskrivelser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2010 Om bilen din er innenfor 3 år/100tkm så har du vel garanti på xenonpæra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2011 Hei! Jeg må bytte styreenhet på xenonlyset på høyre siden av min A4 B7, må hele fangeren av da? Noen som kan gi meg en kjapp beskrivelse på dette? På forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2011 (endret) Løsne fanger fra bunnplate under bil, løsne skruer som fester grillen til frontseksjon. løsne innerskjerm på siden du skal ha av lampe, og løsne 10mm muttere på den siden som fester fanger til forskjerm. dra så fanger ut på den siden det gjelder og la den henge, man får da nok plass til å ta ut lampe. Grillen er festet med 3? små skruer på toppen, og 2 stk torx som er litt større nede i ett hull på hver side av grill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2011 Løsne fanger fra bunnplate under bil, løsne skruer som fester grillen til frontseksjon. løsne innerskjerm på siden du skal ha av lampe, og løsne 10mm muttere på den siden som fester fanger til forskjerm. dra så fanger ut på den siden det gjelder og la den henge, man får da nok plass til å ta ut lampe. Grillen er festet med 3? små skruer på toppen, og 2 stk torx som er litt større nede i ett hull på hver side av grill, disse trenger man ikke ta ut, bare løsne på. Supert, takker! Regner med styreenheten er skrudd fast i lykta, slik at jeg kommer lett til denne om jeg får den ut? Er det også en del klips som holder fangeren slik at jeg må ta i en del (røske litt?) for å løsne den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 23, 2011 Hei!Jeg må bytte styreenhet på xenonlyset på høyre siden av min A4 B7, må hele fangeren av da? Noen som kan gi meg en kjapp beskrivelse på dette? På forhånd takk! Styreenheten sitter festet under hovedlykta di, så du må ut med lykta. Det betyr at du må ta av frontfangeren. Hvis du bare skal bytte på høyre side så trenger du bare å løsne den på denne siden. Den er festet med torx i innerskjermen, også tre 10mm "muttere" på innsiden av siden på fangeren. På disse er "trikset" liten skralle med et par forlengere på. Deretter er det de større sorte torx-skruene du ser lett på toppen av fangeren/grillen. Lykta er festet med fire store torx, to på toppen, to i bunn. Styreenheten er festet under lykta med små torx og du må løsne kabelen til denne for å få den ut. EDIT: Så du hadde fått svar....sånn går det når man sitter å skriver samtidig som man ser på Top Gear: rolleyes Når du har løsnet skruene i innserskjermen må du dra på siden av fangeren for å løsne den, som du gjør med klips. Ellers er den bare løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 23, 2011 ja, man tar tak i fanger der den starter som en fortsettelse av hjulbuen og gir den et raskt bestemt rykk ut (mot siden av bilen). så kan man bare løfte fangeren rett ut uten noe mere.. ingen klips som trengs å byttes. Styreenheten sitter under lampa og er lett å komme til når lampa er ute:) Lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 23, 2011 (endret) Jeg har prøvd å titte litt etter denne styreenheten og jeg er redd jeg har fått feil ettersom det ser ut som skruefestene sitter litt annerledes. Den jeg har fått har delenr 8EO 907 391 B, er den noen som kan bekrefte om det er riktig eller ikke? Har ikke lyst til å begynne å demontere for så å finne ut at jeg har fått feil... EDIT: Når jeg har studert det litt nærmere sitter styreenhetene på forskjellige måter på høyre og venstre lykt, dermed ser det ut som det er riktig alikevel. Tusen takk for raske svar, dette var til stor hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 23, 2011 du trenger ikke å skru av fangeren bare følg denne guiden her http://www.audizine.com/forum/showthread.php/382605-DIY-OEM-HID-bulb-change-w-o-removing-front-bumper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 23, 2011 du trenger ikke å skru av fangeren bare følg denne guiden her http://www.audizine.com/forum/showthread.php/382605-DIY-OEM-HID-bulb-change-w-o-removing-front-bumper Dette er et godt knep når du skal bytte pæra, men lampa må ut hvis styreenheten skal byttes da den sitter under lampa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 24, 2011 Hei igjen! Nå sitter jeg med demontert fanger og en lykt som ikke vil ut... Jeg har løsnet en torxskrue og tatt ut en på toppen, nå sitter den kun igjen i bunn, ved blinklyset. Jeg får ikke løsnet den derifra, hva gjør jeg galt? Det ser ut som et klips som sitter fast i en plastbrakett, men jeg tar i så mye jeg tørr uten at den kommer ut... Håper noen kan gi meg et kjapt tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 24, 2011 så den sisste skruen sitter hardt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 24, 2011 Det er ikke noen skrue, det er et metallklips som er festet til en plastbrakett... det er ikke noe mutter på denne skruen så jeg får ikke løsnet den heller... Det er kun to torxskruer jeg finner og lykta er så løs at jeg kan bevege den ca 5 ca frem og tilbake slik at det er kun dette klipset som holder igjen. Det er en 2007 A4 med bixenon, er det noe annerledes kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 24, 2011 ta et bilde av den og legg ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 25, 2011 Da var problemet løst, jeg tok ut luftfilterboksen for å se bedre og det var selvfølgelig en skrue som man kommer til fra et hull på toppen. Hullet var så trangt at jeg måtte smergle av en forlenger for komme igjennom, dette var en torx som de to andre som bare måtte løsnes så var lampa ute. Da sitter altså lampa i 3 torx, en i midten på toppen og to i bunn på hver side. Nå er styreenheten skifta og lyset har slutta å blinke! Takk for all god hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...