Audi S4 93mod går i nødmodus etter oljebytte på autkasse??

Anbefalte innlegg

Har en ting jeg lurer på.

eier byttet olje på aut kassa på sin audi s4 2,2t 93mod etter dette går den i nødmodus,funker kun på 1,2 gir og revers.

Møller mener at siden han glemte og koble fra batteriet når han skiftet olje på aut kassa så er det dette som er feilen.

Men kan dette stemme? er det bare og slette feil koder og så skal den forhåpentligvis fungere igjen?

håper noe kan svare meg på dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri koblet av batteri ved skifte av olje på automatkassene mine, de har ikke fått feilkoder eller problemer av det.

Men det er vel smart å lese av koder.

Mulige feil jeg kan tenke meg:

- han har montert filter feil, feks uten o-ring slik at den ikke suger olje skikkelig

- han har kommet borti ledninger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

filter ble ikke byttet på kassa når olje ble byttet :) om det har noen betydning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

filter ble ikke byttet på kassa når olje ble byttet :) om det har noen betydning?

En som kun skifter olje og ikke filter har i utgangspunktet også mulighet til å gjøre andre rare ting når han skrur :P Her er det altså duket for at dette er selvforskyldt.

Kan oljenivået være sjekket på korrekt vis? Kan filteret være så tett at det av en eller annen grunn ikke lar seg suge opp olje etter at filteret har vært tømt (høres rart ut, men...).

Var det meg så ville jeg:

- lest feilkoder, slettet koder, lest om de kom tilbake

- tatt av alle el-kabler inn på kassa, sprayet 5-56 og tatt de av og på noen ganger for best mulig kontakt

- skiftet filteret også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for gode tips Steinar ;) skal prøves/sjekkes ut nærmere. tror kanskje det er for mye olje på kassa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så på Autohidden at det står 2,7l ved oljeskift. da er spørsmålet mitt:

kan aut kassen ta mye skade av og ha blitt fylt på 7l?

selv om den har blitt kjørt minimalt med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så på Autohidden at det står 2,7l ved oljeskift. da er spørsmålet mitt:

kan aut kassen ta mye skade av og ha blitt fylt på 7l?

selv om den har blitt kjørt minimalt med?

Ja. Absolutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Absolutt.

oki,jaja får bare håpe det går bra,om ikke blir det kasse bytte ;) hehe går vel en liten dag på det vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det peilerør på denne slik som min?

Jeg lånte peilepinne på møller da jag byttet olje /filter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det peilerør på denne slik som min?

Jeg lånte peilepinne på møller da jag byttet olje /filter

ja er et langt rør til peilepinne som kommer opp ved motor,men selve peile pinnen mangler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 4HP18FLA skal man strengt tatt bruke VAG-Com når man skifter olje på automatkassen.

Den prosedyren ble innført fordi mange rett og slett ikke klarer å peile riktig.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.