#1 Skrevet Oktober 31, 2010 (endret) Frøkna var ute å kjørte med coupen nå og fullys og nærlys ble borte. Følgende skjedde: hu hadde på fullys, kom ett lite blunk i lampene og lyset var borte. Har gått igjennom sikringer nå, bytta ut ett par som så litt "mistenksomme" ut, men fortsatt ikke noe lys. Derimot når jeg drar fullys hendelen mot rattet/til meg, så kommer fullyset og lyset i dasjbordet som indikerer at fullys er på. Dette skjer ikke når man setter bryteren frem. Park og lys i fangeren er der. Er det mest sannsynelig at bryteren har sagt takk for godt samarbeid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2010 Frøkna var ute å kjørte med coupen nå og fullys og nærlys ble borte. Følgende skjedde: hu hadde på fullys, kom ett lite blunk i lampene og lyset var borte. Har gått igjennom sikringer nå, bytta ut ett par som så litt "mistenksomme" ut, men fortsatt ikke noe lys. Derimot når jeg drar fullys hendelen mot rattet/til meg, så kommer fullyset og lyset i dasjbordet som indikerer at fullys er på. Dette skjer ikke når man setter bryteren frem. Park og lys i fangeren er der. Er det mest sannsynelig at bryteren har sagt takk for godt samarbeid? Lysbryteren. Den er helt sikkert brent. Byttet mange av de. Burde koble lysene over et relé slik at det ikke går så mye strøm gjennom bryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2010 Var vel det jeg tenkte meg ja.. Bryterene er vel like på 80/90 og coupe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2010 Var vel det jeg tenkte meg ja.. Bryterene er vel like på 80/90 og coupe? Byttet på min gamle 90, der måtte jeg kjøpe fra en coupe med kjørecomputer. Virket helt fint selvom bilen ikke hadde kjørecomputer . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2010 Okei. Er ikke computer på denne heller.. Se hva jeg klarer å finne. Vet vel ikke om det står noen på huggeriet på vinger? Så pluttselig at du bor på vinger serru, gjør jeg også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2010 Okei. Er ikke computer på denne heller.. Se hva jeg klarer å finne. Vet vel ikke om det står noen på huggeriet på vinger?Så pluttselig at du bor på vinger serru, gjør jeg også Tror det står noen der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 31, 2010 Okei, ta en tlf dit i morgen å høre, takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 31, 2010 Okei, ta en tlf dit i morgen å høre, takk for svar Er nok best å reise dit, de er så trege på tlf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 31, 2010 Greit å vite om at det er 2 forsjellige typer av disse bryterene.. Har hatt samme problem på min, og oppdaget fort at det var forsjell.. Du har den eldste typen (som min har) som er firkantede hendler og hele stykket henger sammen med vinusviskere/nødblink på høyre siden.. Så har du den nyere typen med mer runde hendler som er delt så lysene er koblet på ene halvdelen og vinusviskere på andre delen.. Den som er splittet er lettest å skaffe og koster ca. 600 + frakt splitter ny, mens den som er helt stykke koster ca. 1000 + frakt Håper dette kan være til litt hjelp -- Alex 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 31, 2010 Er firkantede hendler på denne, så regner med det er som på din da.. Har ikke tatt opp og sjekka i kveld jeg om det er delt eller ett helt stykke jeg men.. Om jeg skjønnte deg rett da, så er din hel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 31, 2010 Min er hel ja.. Kjøpte en ny en på ebay: http://cgi.ebay.de/Lenkstockschalter-Lichtschalter-f-Audi-80-90-100-eckig-/160444007808?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item255b354580 Denne kvelda etter 3 mnd nå, så får en ny til uka... Anbefaler deg på det sterkeste å koble om med reele på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 31, 2010 Om du har den gamle typen så må du kjøpe bryter fra Coupe, slik at du fortsatt har bakruteviskerfunksjonen på hendelen For de med den nye runde typen brytere, så er dette selvsagt ikke et tema dersom man kun bytter venstre side. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 1, 2010 Om du har den gamle typen så må du kjøpe bryter fra Coupe, slik at du fortsatt har bakruteviskerfunksjonen på hendelen For de med den nye runde typen brytere, så er dette selvsagt ikke et tema dersom man kun bytter venstre side. Mvh EW Stemmer det, tenkte jeg ikke over heller jeg med det samme. Takk for gode svar og råd, godt for en som er rookie på audi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 23, 2011 Tenker jeg oppdaterer litt flere løsninger på denne gamle tråden i tilfelle noen andre skulle søke løsning.. Dette gjelder da de eldre modellene med "firkanta" brytere, og alt i en del, ikke delbart på hver side av rattet! Jeg fikk akkurat samme problemet som trådstarter med den ene 90'en min her om dagen, og da "delelageret" mitt er over 10 mil unna så røkka jeg ut bryteren for og sjekke om noe kunne gjøres, plukka bryteren i atomer, pussa av alle kontaktflatene og stabla sammen brytern igjen, måtte kutte opp og lodde på 3 koblinger for å få delt brytern, men ikkeno særlig stor vanskelighetsgrad på dette. Den koblingen jeg hadde feil på lå rett under det ytterste lokket på brytern, dermed hadde jeg strengt tatt ikke trengt å dele hele brytern med kapping og lodding, men jeg var så godt i gang, og brytern var jo i utgangspunktet "ødelagt" Måtte også borre ut 4-5 tynne poppinger som holdt brytern sammen, disse erstatta jeg med skruer når jeg monterte sammen. Gikk i bilen, kobla på brytern og vips så var det lys igjen! :-) Var endel fjærer og dilldall inni brytern, men alt i alt var det kansje litt over middels vanskelighetsgrad på denne fiksen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 25, 2011 Brytere fra typ 44(audi 100/200) passer også (gammeltypen med firkantet hendler) Ser denne tråden står som "løst", men om noen skulle søke på dette så kan det være greit å få med alle alternativer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 26, 2011 Ja, alle løsninger å innspill er gull verdt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...