For kort slavesylinder etter clutch/svinghjulskifte?

Anbefalte innlegg

Da var det litt problemer igjen.

 

Clutch og svinghjul er skiftet på A4a mi og alt er montert sammen, men clutchen vil ikke koble i fra. Den starter helt og går helt fint i fri. Men vil ikke i gir, da blir det bare varetelling på det som erav tannhjul. Clutchen er nettop luftet og skal være grei.

 

Kan det være slavesylinderen som er for kort for det nye svinghjulet? Det eret kit med svinghjul og clutch fra gripforce jeg har montert nå. Steg 2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Singelmasse clutch antar jeg? Pleier jo følge med et lengre stag til slaven da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke i dette settet altså. Kan få tak i det andre plasser?

 

Edit: Singelmasse svinghjul ja (denne pakken)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kanskje funnet en løsning : smil :

 

Vi skal prøve på nytt i morgen med å lufte systemet og se om det kanskje bare er luft som er problemet.

 

Det andre alternativet er å forlenge slavesylinderen med en liten spacer først og se om det løser problemet, hvis det går så skal der originale sylinderen erstattes med en sylinder som er like lang som den originale pluss lengden til spaceren. Fant oppskrift her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynner å bli frustrert nå, jeg forlenget slavesylinderen, men det hadde ikke noe effekt. Det er normal og jevn vandring på pedalen, men clutchen vil ikke koble ut...

 

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å titte gjennom div hull i girkassa og sett om trykkplata ser ut til å løse ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, skal prøve det i morgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å se gjennom hullene i clutch huset nå, men der ser jeg enten baksiden av svinghjulet eller mottakerarmen til slavesylinderen. Hva skal jeg se etter?

 

Det er mye motstand i den gaffelen/armen som slavesylinderen dytter inn, kan det være noe galt med stempelet som presser slavesylinderen inn? Har hørt noe om en pakning der som skal være ganske skjør, men hvis den var gåen ville det ikke kommet ut bremsevæske da? Skjønner ikkeno': klø ::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet, prøvde flere sylindere forlenge staget osv men til ingen nytte. Feilen fant jeg jo når jeg tok ut kasse og clucthen igjen.. Det var en 5mm tykk skive som hadde kilt seg i trykkplate og hindret denne i å løse ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kommet litt lengre nå. Får den til å løse ut, men når jeg bunner pedalen så tar den armen som fører utløserlageret inn på fjærene, anni fjærene selv og man får en rille-skrapelyd. Fikk beskjed fra Gripforce om å justere mastersylinderen på clutchen selv. Dette synes jeg hørtes litt skummelt ut. Vi har prøvd med mange lengder på slavesylinderen nå. +7mm, +17mm, +10mm, og -4mm. Samme problemet på alle i så å si samme grad, Sikkert litt forskjell på nårti den tar osv, men det var vanskelig å kjenne forskjell.

 

Tenkte å høre med møller om de kan justere clutchen min. Noen idé om hvor mye det vil sette meg tilbake pengemessig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du gir opp dette clutchoppsettet kan jeg med glede anbefale deg ecs tuning sitt RA4-oppsett, med 240mm clutch fra S4. Denne funker fjell, null problemer med utløsning (:-O) og pedalfølelsen er omtrent som normal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Ser jo nå at du får løst ut clutchen.. da er det vel enten å justere ned vandringa på pedalen eller lengden på slavesylinder stager.

 

 

Da betyr jo det at utløser lagret sitter for langt inn på armen/feil utløser lager. Ta det opp igjen og se om du ikke har montert det feil eller at du må ha et lager som bygger mer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en skrue bak clutchpedalen som jeg kan justere ut slik at pedalen ikke kan gå så langt inn at utløserarmen går borti fjærene på clutchen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Var borti et lignende problem for noen år siden med et O34 Motorsport kit med ombygging til enkelmasse svinghjul på en kamerat sin bil. Der var pinnen til slavesylinder for kort.

 

Denne ble løsningen:

9248.jpg

 

Denne selger ECS egentlig ikke løst da den er en del av et kit (http://www.ecstuning.com/Audi-B6_A4-Quattro-1.8T/Drivetrain/Clutch/ES5488/), men sendte mail til de og fikk kjøpt den. Den heter: ECS Clutch Pushrod, For B6/RS4 Clutch Conversion.

 

Dette var da på en B6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første som slo meg når jeg leste første innlegg var at lageret i veiva som girakslingen hviler i er defekt etter montering. Dette klarte Møller på en kamerat sin bil, med det resultat at de mente at sachs clutchen ikke passet bilen.. (vi monterte den selv like etterpå med stor suksess)

Høres jo virkelig ut som en eller annen feil ved montering spør du meg..

 

Den fungerer altså perfekt ved "halv clutch"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bilen er helt kjørbar og det er ingen problem, før jeg bunner pedalen. Da kommer det en svak ulyd. Hvis det går an å korte inn på vandringen til pedalen så er problemet løst ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.