#1 Skrevet November 1, 2010 Hei. Jeg må bytte hydraulikk røret til slavesylinderen på clutchen da det holder på å ruste hull i det. Det røret som er der nå er coilet sammen. Er det en praktisk årsak til dette? Gidder ikke lage denne coilen hvis jeg ikke må. Den er så vidt synlig nederst midt på bildet under: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2010 Ikke annet enn at røret har vært litt langt såvidt meg bekjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2010 Ikke annet enn at røret har vært litt langt såvidt meg bekjent En som klarer å lage slike fine svinger klarer også å kappe til kortere lengde, så den teorien tror jeg ikke på. Antar videre at det er orginalt. Mulig det kan være for å ta opp- eller dempe vibrasjoner: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2010 En som klarer å lage slike fine svinger klarer også å kappe til kortere lengde, så den teorien tror jeg ikke på. Antar videre at det er orginalt. Mulig det kan være for å ta opp- eller dempe vibrasjoner: klø : Legg merke til at det kun på clutchen, mao. det som potensielt kan bevege seg mest i forhold til de andre rørene. Og avstanden mellom master og slave er på ingen måte konstant fra bil til bil heller, derfor ville det være svært upraktisk å ha et rør som akkurat var langt nok. Men ja, det er ganske sikkert en kombinasjon av det, pluss å ta opp bevegelse når du feks. clutcher og girkassa beveger på seg slik at røret ikke sprekker. Sorry, for litt raskt svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2010 Ja, det er for å ta opp vibrasjoner og støt når motor og karosseri beveger seg, så ikke rør skal få skader og sprekker med tid og stunder. På citroen bla er hydraulikkrør og bremserør laget på denne måten ut til bærearmer bak. billig og det funker. Er jo absolutt ikke noen problem og lage dette røret, snurr bare røret 4-5 ganger rundt skaftet på en stor skrutrekker så har du et nytt fint rør med vibrasjonsdemper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2010 Hehe... Se der ja. Vibrasjoner har jeg faktisk ikke tenk på. Men nå går jo ikke dette røret opp til masteren da. Det går inn i en slange, som så går videre opp i motorrommet som igjenn går over til ett rør som så går til master. Så det er faktisk 3 deler. Mener og at det røret med coilen faktisk er festet på girkassen hvor det så går over til slangen. SÅ tror ikke det blir utsatt for så veldig mye vibrasjon faktisk. Men hva vet jeg. Får vel bare lage en slik coil. Tipset om skrutrekker bør jo funke gull! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...