Trenger synspunkter rundt kammakel og reg.reim bytte 2,5TDI V6!!

Anbefalte innlegg

Hei som topic sier søker jeg tips her inne:

Har fått pris på 42000kr for å bytte komplett kammaksel sett og register reimsett hos kr.sand bilverksted.

Forøvrig samme pris som hos Gumpens auto øst(møller) i Kristiansand.

De unnskylder seg med at deleprisene er gått opp og at de må kjøpe alt originalt, da det ikke er uoriginale kammaksler å oppdrive(alle er kjøpt)!

Kan huske att for 1 år siden kostet samme jobben under 30000kr hos kr.sand bilverksted.

Kan ikke skjønne at det skal være så dyrt??

Har akkurat handlet 2000mod 2,5tdi quattro tiptronic gått 195000km 180hk med defekte kammakslinger.

Håper på raskt svar!

Evt noen i klubben som gjør slike jobber? Ser på NBS at kamsett og regreim sett koster under 20000kr hvis de har på lager, er det virkelig over 20000kr i arbeid på en slik jobb?

Mvh Bentein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ga 29000 inkl rein og vannpumpe. Dette var med kammer fra motorteknikk.

Orginal stemmer nok prisen du kom med. Her fekk eg pris på 38000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ga 29000 inkl rein og vannpumpe. Dette var med kammer fra motorteknikk.

Orginal stemmer nok prisen du kom med. Her fekk eg pris på 38000

Lenge siden du byttet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei som topic sier søker jeg tips her inne:

Har fått pris på 42000kr for å bytte komplett kammaksel sett og register reimsett hos kr.sand bilverksted.

Forøvrig samme pris som hos Gumpens auto øst(møller) i Kristiansand.

De unnskylder seg med at deleprisene er gått opp og at de må kjøpe alt originalt, da det ikke er uoriginale kammaksler å oppdrive(alle er kjøpt)!

Kan huske att for 1 år siden kostet samme jobben under 30000kr hos kr.sand bilverksted.

Kan ikke skjønne at det skal være så dyrt??

Har akkurat handlet 2000mod 2,5tdi quattro tiptronic gått 195000km 180hk med defekte kammakslinger.

Håper på raskt svar!

Evt noen i klubben som gjør slike jobber? Ser på NBS at kamsett og regreim sett koster under 20000kr hvis de har på lager, er det virkelig over 20000kr i arbeid på en slik jobb?

Mvh Bentein

Ta to feriedager. Ta Superspeed til Danmark.3 timer senere er du i Tyskland. Masse verksteder å velge mellom. Langt lavere pris. Og du kan handle taxfritt på hjemveien. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg postet dette i DIY tråden: jeg kjøpte mine kammer fra s-tec på eBay.de. Dvs, jeg sendte de en melding om spurte om de solgte uten tysk moms, noe de gjorde men da utenom eBay. Fikk fortsatt betale med PayPal. Totalt inkl. mva og porto havnet jeg da på ca 7700,- (Kammer, løftere, vippearmer, brikker, simringer, ventildekselpakninger og noe småtterier).

Hvordan kvaliteten er vet jeg ikke da kammene kun har gått ca 1000km etter montering.

I tillegg til kammene så bytta jeg register, vannpumpe osv, disse delene kom på 12000-ish.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kamsett inkl alt småtteriet (løftere, vippearmer, brikker) for 11K hos Ecconor, dette kan du tipse Kr.sand bilverksted om.

Tysklandstur kan være fristende. Ta med i vurderingen at det er trøbbel ved behov for reklamasjon. Har kompis som kjørte ned og fikk kam- og registerjobb utført. Da han kom hjem så merket han at AC ikke fungerte og det var total ansvarsfraskrivelse der i gården. I tillegg hadde det oppstått en ny oljelekkasje som han fortsatt ikke har lokalisert, han frykter simring i front av veiv selv om de mente å ha byttet den.

Gjør jobben selv, da vel. Bare å lese DIY-tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har prøvd sett fra ebay som har kjørt noen km og har tilbakemelding på hvilken kvalitet det er på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg går for dette settet:

http://cgi.ebay.de/Nockenwellen-Satz-VW-Audi-A4-A6-A8-Passat-2-5TDI-V6-/380283658818?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item588aac2242

Ser det ut som alt er med i dette kittet?

Kommer på 7000kr inklusive frakt å moms i norge og 5 års garanti.

Noen som kan finne reg.reim sats til meg med vannpumpe, har begrenset med tysk kunnskaper!

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg går for dette settet:

http://cgi.ebay.de/Nockenwellen-Satz-VW-Audi-A4-A6-A8-Passat-2-5TDI-V6-/380283658818?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item588aac2242

Da har jeg bestilt overenevnte sett til 5906nok + evt norsk moms.

Bestilte også komplett registerreimsett og olje + div filtere fra norsk bildelsenter pålydende 6200kr.

Så ser ikke så galt ut så langt iallefall.

Fått pris på gumpens auto øst til 15000kr for alt arbeidet med montering.

Ser ut som jeg havner på under 30000kr totalt jippi!!!!!!

Mvh Bentein Brøvig,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk jo på en aldri så liten blemme når jeg gjorde denne jobben sjøl. Noe som medførte en medkost på 19200 for overhaling av topper, pluss ca 2000 for ny strammer og 1000 for ny reg-reim.

Det jeg vil at dere skal være obs på er: at reg.reima er av samme type. Bredde og lengde. Lengda er sikker riktig, men det finnes 2 bredder. 32mm og 30mm. Bare sørg for at de er lik her.

Min hydrauliske strammer var sannsynligvis ødelagt/dårlig. Vær litt obs på det.

Typiske tegn hvis denne er dårlig er at den er så å si umulig å presse tilbake. Denne skal jo være treg siden den er hydraulisk, men ikke umulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville forsikret meg om at kammene er produsert i Europa. Har liten tro på kammer produsert i Kina. Annonser på ebay med bare bilder av delene kan like gjerne være Kina som Europa.

Husk at "sertifisert i Tyskland" og "5-års garanti" ikke nødvendigvis betyr at dette er bra saker.

Men det kan jo være bra.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som ikke vil gjøre dette selv, hvorfor ikke velge VAG verksted i sverige. Kommer på ca 24-25 med org.deler og reimer.

Reklamasjoner etc tar de lettere enn andre land.

Stalltips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet kanskje om en her i agder(lyngdal) som kan gjøre dette rimelig for deg ;) kan sjekke om han vil ha en jobb om du vil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som ikke vil gjøre dette selv, hvorfor ikke velge VAG verksted i sverige. Kommer på ca 24-25 med org.deler og reimer.

Reklamasjoner etc tar de lettere enn andre land.

Stalltips :)

Dette gjelder jo for oss som valgte å gjøre det selv også... Kjedelig jobb... Sette bort :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gøy med god respons i tråden min:)

Jobben blir satt vekk på verksted totalt snakker vi foreløpig om 27-28 tusen inkl deler og arbeid.

Så håper på det beste! Tror kammene jeg kjøpte minst er like gode som originale/sikkert bedre(skal ikke mye til) de holdt jo 195000km. Så tar sjansen.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er ikke mulig å lage så dårlige som de originale :-)

Mine gikk forøvrig 229000km før jeg bytta, men da var de også litt slitne kan man si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket på kammasklingene er FELA.. vet ikke om det sier dere noe?

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp norske orginale. Kjøpte på ebay dei vart 49234 km da var dei borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket på kammasklingene er FELA.. vet ikke om det sier dere noe?

Mvh

Fela er ikke et kjent merke. SKal bli spennende å høre hvilket merke løfterne og vippearmene er.

Ikke ett eneste treff på google med fela og camshafts. Dvs snart blir det to treff og det er denne tråden + denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=192486

Antar det er et kinaprodukt hvor feks "Dong industrier" merker kammene med Fela denne måneden. Neste måned produserer de trehjulssykler og over nyttår lager de et nytt parti kammer som merkes med feks Enaru. Når Fela får tilstrekkelig frynsete rykte spiller det dermed ingen rolle, da de nye Enaru fremstilles som ISO sertifiserte. Til sommeren produserer de kanskje brannslukningsapparater.

Hold oss gjerne oppdatert på kvaliteten på dette. Håper for din skyld at jeg tar totalt feil;)

Det er litt rart at et verksted har lyst til å montere dette, på den annen side så har de jo da all grunn til å frasi seg alt ansvar dersom disse slites raskt. I slikt tilfelle skal det bli spennende å se om garantien på produktet er noe verdt.

Jeg ville handlet hos Ecconor som pleier å ha kvalitetsvarer, alternativt ville jeg sjekket kvaliteten nøye. (slik jeg gjorde i linken over her, da ikke på ebay men ved personlig oppmøte hvor jeg kunne kontrollere varene før jeg betalte).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fela er ikke et kjent merke. SKal bli spennende å høre hvilket merke løfterne og vippearmene er.

Ikke ett eneste treff på google med fela og camshafts. Dvs snart blir det to treff og det er denne tråden + denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=192486

Antar det er et kinaprodukt hvor feks "Dong industrier" merker kammene med Fela denne måneden. Neste måned produserer de trehjulssykler og over nyttår lager de et nytt parti kammer som merkes med feks Enaru. Når Fela får tilstrekkelig frynsete rykte spiller det dermed ingen rolle, da de nye Enaru fremstilles som ISO sertifiserte. Til sommeren produserer de kanskje brannslukningsapparater.

Hold oss gjerne oppdatert på kvaliteten på dette. Håper for din skyld at jeg tar totalt feil;)

Det er litt rart at et verksted har lyst til å montere dette, på den annen side så har de jo da all grunn til å frasi seg alt ansvar dersom disse slites raskt. I slikt tilfelle skal det bli spennende å se om garantien på produktet er noe verdt.

Jeg ville handlet hos Ecconor som pleier å ha kvalitetsvarer, alternativt ville jeg sjekket kvaliteten nøye. (slik jeg gjorde i linken over her, da ikke på ebay men ved personlig oppmøte hvor jeg kunne kontrollere varene før jeg betalte).

Håper du tar feil, men kan jo så være, følger med garantibevis på 5år.

Skrur bare av toppdeksel etter 20000km, hvis de da begynner å bli slitt så kjøper jeg originale neste gang! Nå skal det sies at jeg ikke kan tysk har bare brukt google translate.

Noen andre som har bestilt derfra?

Ps: trenger ikke nødvendigvis være så mye dårligere enn dine kammer(INA) Steinar? Ser ina kamsettet koster 50 euro mer.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå mottat delene, Alle delene er Produsert av INA, bortsett fra kammene de er produsert av følgende:

FEDDERMANN & LANKAU GmbH! (AUTLOG)

http://www.autlog-germany.de/company.html

Så langt ser det bra ut, kammene er støpte, vet at de beste fabrikantene dreier kammakslingene! Kammene er merket med autlog og DJ på selve kammen.

Bilder av noen esker med deler:

DSC01048.JPG

DSC01049.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som klistrelappen på eksen til kammen har et annet klistermerke under som sier "suitable for VW/AUDI....." Har de kjøpt opp kammen av noen andre og satt på sin egen lapp over muligens? Eller ser jeg syner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som klistrelappen på eksen til kammen har et annet klistermerke under som sier "suitable for VW/AUDI....." Har de kjøpt opp kammen av noen andre og satt på sin egen lapp over muligens? Eller ser jeg syner?

Skal sjekke det når jeg kommer hjem. godt mulig det, kammen er iallefall merket med AUTLOG logo på støpegodset.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle delene er Produsert av INA, bortsett fra kammene de er produsert av følgende:

FEDDERMANN & LANKAU GmbH! (AUTLOG)

Hehe, interessant tema:)

Hvordan vet du at de er PRODUSERT av dette firmaet?

Det er jo ikke det som står på pakken, der står bare at forhandleren holder til i Tyskland. Og forhandleren har pene klistremerker som passer fint å klistre på eskene.

Ref mine påstander om Kinaprodukter, har de allerede skiftet navn fra Fela til Autlog: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.