#1 Skrevet November 1, 2010 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg Audi A4 b5. 95 model. De siste 2 ukene har jeg opplevd at tyveri-alarmen går av uten videre. Gjerne 20 ganger om dagen. Jeg har søkt litt rundt på forumet her og andre plasser og de fleste har en bryter nede på B-stolpen der de kan skru av og på alarmen. Jeg har ikke en sånn bryter. Hvordan kan jeg få deaktivert alarmen? eventuelt, hvilken sikring skal jeg ta eller hvilken kabel skal jeg klippe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2010 Du sier jo ikke noe om hva slags alarm du har engang, ganske vanskelig å hjelpe deg da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2010 Du sier jo ikke noe om hva slags alarm du har engang, ganske vanskelig å hjelpe deg da:) Det er orginalarmen fra audi Det er sensorer på panser, bagasjeromsluke, dører og bevegesesfølere inne i bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2010 da kan nok ikke jeg hjelpe deg desverre. Men må vel være en måte å sjekke hvilke sensorer som slår ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2010 Jeg har nettopp kjøpt meg Audi A4 b5. 95 model.De siste 2 ukene har jeg opplevd at tyveri-alarmen går av uten videre. Gjerne 20 ganger om dagen. Jeg har søkt litt rundt på forumet her og andre plasser og de fleste har en bryter nede på B-stolpen der de kan skru av og på alarmen. Jeg har ikke en sånn bryter. Hvordan kan jeg få deaktivert alarmen? eventuelt, hvilken sikring skal jeg ta eller hvilken kabel skal jeg klippe ? På høyre side i bagasjerommet, under trekket - finner du en liten kompressor med 3 ledninger, og en luftslange tilkoblet. Om du napper ut denne vil alarmen slutte å plage deg. Men du kommer også til å miste sentrallåsen. På venstre side bak, har du selve fløyta som tuter, du kan ta av kabelskoene på denne for å slippe ulinga - men alle blinklysene vil fortsatt blinke da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2010 Ja, jeg har funnet sentrallåsen, den vil jeg gjerne beholde.. Så jeg går for å koble ut fløyta . Er den i bagasjerommet venstre side, eller inni bakfangeren venstre side? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2010 Ja, jeg har funnet sentrallåsen, den vil jeg gjerne beholde.. Så jeg går for å koble ut fløyta . Er den i bagasjerommet venstre side, eller inni bakfangeren venstre side? Den står på siden inne i bagasjerommet, bare å flekke av det trekket som står der - så ser du den. Men blinklysene dine vil jo blinke da kanskje lurt å dra innom Møller for en diagnose evnt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2010 Den står på siden inne i bagasjerommet, bare å flekke av det trekket som står der - så ser du den. Men blinklysene dine vil jo blinke da kanskje lurt å dra innom Møller for en diagnose evnt. Takk for hjelpen! Nå har jeg dratt ut minuspolen til hornet. Så får jeg se fremover om jeg trenger å få møller til å stille på sensitiviteten på sensorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 17, 2012 Hvor sensitiv er denne sensoren inne i bilen? Hvor sitter den? Opplevde det samme i dag, og da hadde jeg vinduene på framdørene på en liten glippe for å få gjennomtrekk. Hvis det da skulle komme inn et dyr der, kan det være nok til å utløse alarmen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2012 Hvor sensitiv er denne sensoren inne i bilen? Hvor sitter den? Opplevde det samme i dag, og da hadde jeg vinduene på framdørene på en liten glippe for å få gjennomtrekk. Hvis det da skulle komme inn et dyr der, kan det være nok til å utløse alarmen? Vanskelig å si om et dyr (flue, veps o.l.) kan utløse alarmen. Men på Passaten min som har alarm med bevegelses-sensorer (disse står i lese-lys for baksete, 2 sensorer på hver side), så utløses alarmen når "speilet for barn i baksete" faller ned. Dette henger oppe med en sugekopp og faller ned en og annen gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2012 Alarmen går også på dørene. Skal ikke så mye til for at alarmen skal slå ut. Om du har et insekt som hele tiden løser ut alarmen så er det bare til å koble den vekk i en ukes tid og koble den til igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 18, 2012 leste igjennom papirene jeg fikk med bilen min når jeg kjøpte den. og da hadde forige eier problemer med at alarmen gikk helt pluttselig, og da var en micro bryter til bagasje roms luken byttet.. vet ikke hvordan man kan feilsøke den eller hvor den er, men tenkte jeg bare skulle nevne det. vet ikke om det kan være et kjent problem. er forøverig ettermontert alarm på min, men den er bare koblet på de orginale sensorene som merker om dørene er åpene tror jeg. har ikke interiør sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...