Senk: Hvilke ville dere ha valgt?

Anbefalte innlegg

Min bror har nettopp kjøpt seg en BMW E39. Den har 20" felger, men ikke senk. Noe som fører til at hjulene tar opp i hjulbuen i svinger o.l. når der sitter folk i baksetet.

 

Her har vi funnet 3 typer justerbar senk, men vet lite om hver type. Han trenger vel noe som er litt stivt i alle fall.

 

Alt. 1: V-maxx

Alt. 2: Redline

Alt. 3: Supersport

 

Jeg lurer egentlig litt på det samme. Har en Passat 3bg stv. som jeg har en plan om å sette 19" felger på til sommeren. Jeg aner ikke hvor mye senk som skal til eller noe. Her er i alle fall 3 alternativ:

 

Alt. 1: TA Technix

Alt. 2: Redline

Alt. 3: V-maxx

 

Vi er også åpne for andre billige alternativ :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det ikke bare ta mer oppi om han senker den mer? : klø :

Høres ut som det er helt feil ET på felgene.

Eneste settene jeg har prøvd av de du nevner er Ta Technix.

Helt greit sett om du kun er ute etter et penere utseende med å få bilen lav. :)

Man får det man betaler for og dette er jo et billigsett. Men det dugde til mitt normale asfaltkjøring bruk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tenker feil her, men jeg tenker at hjulene tar oppi pga. at fjærer og dempere ikke er stive nok. Vil derfor tro at just. senk har stivere dempere? Er ikke nødvendig å senke bilen mer enn 2-3 cm for å få det fint, men kan man feks. få tak i stivere dempere utenom da? Som passer med originale fjærer? Noe andre tiltak? Blir dumt å måtte bytte ut felgene, men må man så må man vel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tenker feil her, men jeg tenker at hjulene tar oppi pga. at fjærer og dempere ikke er stive nok. Vil derfor tro at just. senk har stivere dempere? Er ikke nødvendig å senke bilen mer enn 2-3 cm for å få det fint, men kan man feks. få tak i stivere dempere utenom da? Som passer med originale fjærer? Noe andre tiltak? Blir dumt å måtte bytte ut felgene, men må man så må man vel...

 

Hvis hjulene tar oppi så er det pga enten feil inpress på felgene eller for store dekk.

Det har ingenting med senkesettet å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis hjulene tar oppi så er det pga enten feil inpress på felgene eller for store dekk.

Det har ingenting med senkesettet å gjøre.

 

Hmm... Ja da ble det litt verre :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.