#1 Skrevet November 2, 2010 Er det noe i vegen for å bygge om en Audi A4 B5 til Quattro? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2010 Må bytte gulvet. Mye arbeid og får det aldri godkjent. Tatt opp flere ganger her på forumet og svaret er alltid, selg fwd og legg heller pengene i mellom for å kjøpe en orginal quattro bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2010 Bortsett fra å bytte ca halve bilen, så nei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2010 Ville heller gitt meg ut på å bygge om en quattro til RWD da ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2010 Ville heller gitt meg ut på å bygge om en quattro til RWD da ja Det er jo ganske lett egentlig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2010 Tenkte kanskje gulvet var likt på forhjul og Quattro menmen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2010 Jeg har en ny limited slip diff til A4 B5 fwd til salgs til 8000,- hvilket er 2000,- under markedspris. Med en slik montert trenger du ikke Quattro. Du får godt grep på vinterføre, og selvfølgelig myye bedre grep til akselerasjon, svingkjøring osv. Du har da en bil som er vesentlig lettere siden den ikke har Quattro, så den er dermed både raskere og mer bensingjerrig enn tilsvarende bil med Quattro. Jeg skulle montere denne i min A4, men vi fant ut vi trengte større bil så har kjøpt en A6. Gi en lyd om du er interessert. Dette er jo 20 ganger enklere enn å skulle konvertere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2010 Jeg har en ny limited slip diff til A4 B5 fwd til salgs til 8000,- hvilket er 2000,- under markedspris. Med en slik montert trenger du ikke Quattro. Du får godt grep på vinterføre, og selvfølgelig myye bedre grep til akselerasjon, svingkjøring osv. Du har da en bil som er vesentlig lettere siden den ikke har Quattro, så den er dermed både raskere og mer bensingjerrig enn tilsvarende bil med Quattro. Jeg skulle montere denne i min A4, men vi fant ut vi trengte større bil så har kjøpt en A6. Gi en lyd om du er interessert. Dette er jo 20 ganger enklere enn å skulle konvertere. og hvordan funker denne diffen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 3, 2010 Se salgstråden min her: http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=199190 Er link til Quaife sin side der, så du kan lese mer om måten den funker på. Den ruter kreftene vekk fra hjulet med dårligst grep, og over mot det andre. Siden det er girbasert istedenfor klutsjbasert får man en mye bedre funksjonalitet og slitestyrke. Alle tilbakemeldinger jeg har lest om disse diffene er supre. Som sagt, hadde jeg ikke skullet selge min A4, hadde jeg montert denne inn!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 3, 2010 Med en slik montert trenger du ikke Quattro. En diff hjelper på en fwd, men sammenlignet med framkommeligheten i en quattrobil så er det to forskjellige verdener..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 3, 2010 Quattro er nok til syvende og sist overlegent mtp fremkommelighet ja. Men med en slik diff blir det som natt og dag sammenlignet med åpen diff og ingen ESP e.l. Tror nok man skal komme seg rimelig greit frem på glatten med dette oppsettet, men en terrengbil blir det jo ikke. :-) Og mtp akselerasjon så vil man da ha en bil som er vesentlig lettere enn tilsvarende Quattro, og samtidig går mye mindre krefter går tapt gjennom drivverket. Så en A4 1,8T FWD med 230hk og slik lsd, går nok like godt akselerasjonsmessig som en A4 1,8TQ med 260-270hk f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 4, 2010 Bare husk på at denne skal monteres... Nå har ikke jeg byttet diff på audi før men på chevroleen jeg byttet på sist skulle denne shimses opp på tiendels millimeter nøyaktighet... Det er ikke noe du klarer selv, og hvertfall ikke uten spesialverktøy... Mulig det er enklere på Audi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 4, 2010 Som jeg skriver i salgstråden så har jeg fått pris på 3000,- for denne jobben. Gitt at jeg tar girkassen utav bilen selv, og leverer girkasse og diff til verkstedet. Det skal være en helt grei jobb for en som har tuklet med girkasser før. Jeg har aldri rørt girkasser før, derfor kontaktet jeg verksted isteden. Og vil ikke si den prisen var avskrekkende. :-) Men om ingen viser interesse for LSD'en snart, returneres den til Quaife. Så vil man spare 2000,- på kjøp av ny LSD er det bare til å ta kontakt. Peloquin og andre LSD-produsenter lager ikke differ til disse bilene, kun Quaife. Så det er umulig å få tak i de billigere enn 10 000,- ny. Dette vet jeg fordi jeg undersøkte emnet MASSE før jeg kjøpte min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 4, 2010 Den prisen for montering var rimelig, jeg måtte gi 10.000 for oppsett av bakakselen ved diff skifte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 4, 2010 Ja, jeg syns prisen er grei. Og det gjenspeiler jo da nettopp hvor mye arbeid det er å montere inn denne LSD'en. ;-) Man tar ut gammel diff, og inn med ny. Hovedjobben er at man må flytte over kronhjulet (det store tannhjulet som omkranser diffen) fra gammel diff til ny LSD-diff. Siden dette kronhjulet er naglet fast, må man bore hull i og slå ut alle naglene, og dette tar omlag 2 timer på et verksted og er grunnen til at prisen blir så høy som 3000,- . Deretter bolter man kronhjulet fast til den nye diffen, og monterer inn. Alle mål på LSD'en er identisk som originaldiffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...