Autohold problem på passat 08

Anbefalte innlegg

Min autohold funksjon lever sitt eget liv noen ganger.

Har en Passat 08 High. 4 mot. Det skjer ofte att når jeg har den aktivert og feks.stanser for ett kryss og skal kjøre igjen så går bremsene på for fult. Har hatt noen skumle situasjoner pga dette.

Mulig jeg gjør noe feil i startprosedyren. Hvis jeg trykker inn bremsen før jeg starter, kjører av gårde og så trykker autohold så virker den normalt. Hvis jeg trykker inn bremsen,trykker autohold og kjører så går bremsene på.Hvis jeg kjører uten å huske å trykke på bremsen og så trykker autohold,stanser for ett kryss å skal kjøre igjen så er det full stopp igjen.

Det er jo ikke bestandig men husker å trykke på bremsen etter start og det kan bli litt vell spennende da.

Hva er riktig og galt her,eventuelt kan det være feil på selve autohold funksjonen?

Mener bestemt att den ikke var slik da jeg kjøpte bilen.

Har forøvrig sent spørsmål om saken til møller via deres nettside men har ikke fått svar....

Skjønne ikke hvorfor de har den funkjonen på nettsia si hvis de ikke svarer....

Noen tips..???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for det første så er du nødt til å ha på deg sikkerhetsbelte for å kunne aktivere autohold funksjonen.

denne er kun aktiv når du har tråkket clutsjen helt inn, og står stille.

du skal ikke være nødt til å trykke på autohold knappen mer enn en gang.

nb: du kan også ta av håndbrekket med autohold funksjonen, da starter du bilen setter på deg belte, og deretter trykker på autohold knappen mens du har clutsj og brems inne. når du da tar igang skal den ta av både autohold og parkbrems.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for det første så er du nødt til å ha på deg sikkerhetsbelte for å kunne aktivere autohold funksjonen.

nb: du kan også ta av håndbrekket med autohold funksjonen, da starter du bilen setter på deg belte, og deretter trykker på autohold knappen mens du har clutsj og brems inne. når du da tar igang skal den ta av både autohold og parkbrems.

Håndbrekket går også av av seg selv da du kjører i gang, med belte på vel og merke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbrekket går også av av seg selv da du kjører i gang, med belte på vel og merke.

Kan dette kodes? Har ett lignende problem på A6'en (håndbrekket skal slås automatisk av ved igangkjøring) men gjør det ofte ikke.

Når jeg tenker over det nå, kan det godt være beltet som gjør det, da jeg som oftes ikke tar på meg beltet før jeg triller igang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjør ikke det hos meg uten at jeg har aktiver autoholden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjør ikke det hos meg uten at jeg har aktiver autoholden

Det gjør det på min.

Men på min lyser autohold knappen en god stund etter at man har kjørt igang? (Når man har brukt autohold)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan kjøre i vei uten att jeg trør inn bremsen først.Håndbrekket går av straks jeg gir gass og slipper koblingen.

Men da tilter autohold funksjonen hvis jeg aktiverer den.

Går helt fint til jeg stopper og trør inn bremsen. Når jeg da skal kjøre så slipper ikke bremsene i det hele tatt og det blir bom stopp.

Må da slå av autohold for å komme videre.

Spennende...

Mener bestemt att jeg tidligere måtte trø inn bremsen for att håndbrekk skulle slippe ved start.

Bryter til håndbrekk ble byttet på garanti pga feilkode men problemet er det samme.

Alt går greit så lenge jeg husker å trø inn bremsen før start men noen ganger glemmer jeg jo det.

Tør nesten ikke bruke autohold vist jeg er i tvil om jeg husket det når jeg startet.

Det med beltet er greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.