Ombygging til luftkjølt oljekjøler KR motor, nye slanger til kjølesystem

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål til guruene :)

Jeg skal snart starte et bittelite prosjekt oppi motorommet på LS`n, og i den forbindelse dukker det opp noen spørsmål.

Se velagte bilde:

Original oljekjøler, merket med rød ring skal fjernes og erstattes av en sandwichplate med flenser til slanger til ny luftkjølt oljekjøler.

Dette gjør at jeg får to slanger som må plugges, merket lilla og grønt. Plugging av slanger er ikke veldig sexy, så det jeg lurer på er:

1. Finnes det andre motorer som ikke har denne vannavkjølte oljekjøleren, men som forøvrig er lik og jeg kan bestille slanger ifra?

2. Om svaret på spørsmålet over er nei, er det noen som lager eller selger slike slanger custom?

16vhose1-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det passer vet jeg ikke, men prøve med slange fra en 1,8 GTI 83 model.

Jeg bygde om min 8v motor som hadde en slik oljekjøler og der passet slangen.

Byttet også ut vannrøret med et fra samme motor.

Hvis du evt bare skal blende ett uttak på vannrøret så er det å få kjøpt en fin blendeplugg.

Tror jeg har en liggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor fjerne den orginale ?

Dobbelt opp :): ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor fjerne den orginale ?

Dobbelt opp :): ja :

Han har lekasje på orginal kjøler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har lekasje på orginal kjøler.

Pluss at den (visstnok) ikke duger veldig bra på en varm sommerdag med litt trykk i pedalen.

Morten: Du har ikke tilfeldigvis delenummeret. Klarer ikke finne den i vagcat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke delenummerene nei.

Brukte opp igjen en slange som jeg hadde og Møller ordnet med de andre delene.

Har en orginal 16V oljekjøler som bare er montert og startet opp noen ganger før den ble demontert hvis du er interisert i å ha 2stk montert.

Edit.

Delenummer?

Slange 026 121 053 G

Rør 055 121 065 M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss at den (visstnok) ikke duger veldig bra på en varm sommerdag med litt trykk i pedalen.

Javel. hmmmm...syns den fungerer utmerket jeg men, har dobbelt opp på min og har aldri hatt noe tull med oljetemperaturen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel. hmmmm...syns den fungerer utmerket jeg men, har dobbelt opp på min og har aldri hatt noe tull med oljetemperaturen.

Dobbelt opp som luftavkjølt og vannavkjølt kjøler? I så fall er det nok ikke så rart at det blir nok kjøling. Jeg fjerner den som lekker og monterer en 13 raders oljekjøler fra Mocal. Litt større en original 8V GTI-kjøler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbelt opp som luftavkjølt og vannavkjølt kjøler? I så fall er det nok ikke så rart at det blir nok kjøling. Jeg fjerner den som lekker og monterer en 13 raders oljekjøler fra Mocal. Litt større en original 8V GTI-kjøler.

Jepp har dobbelt opp ja, både den orginale vannkjøleren og en ekstern 13-raders kjøler i fronten, bruker oljefilterbrakett fra mk1 GTI for denne har utganger til ekstern kjøler og innebygd thermostat. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke delenummerene nei.

Brukte opp igjen en slange som jeg hadde og Møller ordnet med de andre delene.

Har en orginal 16V oljekjøler som bare er montert og startet opp noen ganger før den ble demontert hvis du er interisert i å ha 2stk montert.

Edit.

Delenummer?

Slange 026 121 053 G

Rør 055 121 065 M

Tror det skal holde med en kjøler, ellers takk. Blir det mye plugging er det jo selvsagt en mulighet å ha to, for å slippe pluggingen

Slangen ser ikke lik ut som den jeg har (med 90 graders bøy), men skal kanskje ikke legge så mye vekt på hvordan det ser ut på dette bildet?

Delenummeret til slangen du nevner over er merket med nr. 2 på dette bildet, røret er merket med nummer 8.

019000.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 90 graders bøy på den slangen du viser til over her, er bare delt i bildet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.