Montering av sideskjørt??

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

hvordan har dere montert sideskjørtene deres? Jeg må motere på nytt skjø.

 

Om det skulle bety noe, så er det en MK3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikaflex eller teroson-kraftlim er en mulighet, det sitter hvertfall dønn! : ja :

verre å få av igjen men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikaflex eller teroson-kraftlim er en mulighet, det sitter hvertfall dønn! : ja :

verre å få av igjen men...

 

 

Okay, men under selve monteringen. Hvordan fikk du de til å holde seg akkurat der hvor de skulle være. Slik at de ikke "siger" ned over natta?

 

Og kan noen fortelle/vise meg hvordan jeg får en pen overgang fra skjørte til resten av bilens kropp?

 

Helge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, men under selve monteringen. Hvordan fikk du de til å holde seg akkurat der hvor de skulle være. Slik at de ikke "siger" ned over natta?

 

Gaffateip! Og nei, jeg tuller ikke, du teiper de fast mens limet stivner, og fjerner teipen deretter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gaffateip! Og nei, jeg tuller ikke, du teiper de fast mens limet stivner, og fjerner teipen deretter.

 

Det var kanskje ikke så dumt nei =)

 

Noen som har noen forslag til hvordan å unngå en stygg kant da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikaflex eller teroson-kraftlim er en mulighet, det sitter hvertfall dønn! : ja :

verre å få av igjen men...

 

Du må være veldig forsiktig ved valg av sikaflex. De fleste inneholder salt og det er ikke noe særlig for bilen.

 

Når jeg monterte sideskjørt på bilen min, så lagte jeg først alu. fester som jeg monterte på kanalen. Sideskjørtet ble festet på dem og hvilte på de festene. Da slipper man å lime langs kantene... Det blir helt perfekt!

Her har du noen bilder:

alu1 (600 x 450).jpg

side (600 x 450).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må være veldig forsiktig ved valg av sikaflex. De fleste inneholder salt og det er ikke noe særlig for bilen.

 

Når jeg monterte sideskjørt på bilen min, så lagte jeg først alu. fester som jeg monterte på kanalen. Sideskjørtet ble festet på dem og hvilte på de festene. Da slipper man å lime langs kantene... Det blir helt perfekt!

Her har du noen bilder:

 

 

HVilken sikaflex er den korrekte, eller holder det å spørre om "uten salt"?

 

Har tenkt på fester jeg å, men er ikke helt sikker på hvordan. Eller hva du mener. Kan du forklare nermere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her en noen bilder fra når jeg gjorde det. sikaflex- maskerings tape (lett å ta av med tanke på lakken)

CIMG0018.JPG

CIMG0019.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her en noen bilder fra når jeg gjorde det. sikaflex- maskerings tape (lett å ta av med tanke på lakken)

 

 

Du fikk i allefall en veldig fin kant!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men husk å bruke RUSTFRIE skruer til festingen i enden. dette ska du sikkert men bare tenkt å nevne det. Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men husk å bruke RUSTFRIE skruer til festingen i enden. dette ska du sikkert men bare tenkt å nevne det. Lykke til!

 

 

Vil helst ikke bruke skruer overhodet. Nå er det poppa i endene med plast popp nagler. Men vil helst ikke bruke det heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

teroson/terostat kraftlim er laget for å lime støtfangere lister etc, brukte det på golfen, det sitter veldig mye bedre enn sika... tror det er uten salt og sånn skadelige ting, det fås kjøpt på de fleste bilutstyrsjapper! du kan også bruke karosserikitt til å fuge skjøtene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får kjøpt noe som heter fikseringsverktøy på biltema, står på side 210 i høst/vinter katalogen for 04/05 produktnr. 86-020

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.