#1 Skrevet November 4, 2010 Hallo! Har et lite "problem" med bilen. Alltid når den er kald piper den som bare f...! Problemet forsvinner når jeg skrur av klimaanlegget, altså setter det på "off". Da tenker jeg at det kanskje er reima til ac'en som tuller? - Alex 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2010 Vanlig feil er vifta foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2010 halla Alex ja det kan være multireima eller så kan det være ac pumpa di som er gåend. Er lyden der alltid når AC er på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2010 Altså.. den pleier som oftest å slutte og pipe når jeg skrur av klimaanlegget. Lyden er ikke alltid der nei, mest når den er kald.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2010 Tipper på slakk reim. Prøv å stram sporkilereima til AC-kompressoren, om reima er i orden da, (den ytterste/minste reima) du trenger 6mm unbrako og en 17mm fast el. leddnøkkel. Gjør dette enkelt fra undersiden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2010 Har vært under bilen og sett nå.. skjønner ikke helt hvor eller hvordan jeg skal stramme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 15, 2010 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 15, 2010 Sjekk først om vifta går! Hvis kun den reimdrevne vifta går så kan det være den elektriske vifta som skal kjøle aircon er defekt. Da blir det feil trykk i airconsystemet og reimhjulet på kompressoren stopper. Da kommer det en slik lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...