Hvilken avfetting anbefales?

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilken avfetting dere har best erfaring med?

 

Har brukt selaclean selv, som funker bra, men tenkte på å prøve en ny type..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort er en fin avfetting mot tjære osv, men veifilmen så ser jeg det er mange som er fornøyde med Surfex HD. CG Orange Degreaser syne jeg personlig er helt knall. Det samme gjelder også Valet Pro Orange Prewash!

 

Du kan gå inn på http://www.detailersclub.no og lese i produktbiblioteket der, så finner du tilbakemeldinger på litt forskjellig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort er en fin avfetting mot tjære osv, men veifilmen så ser jeg det er mange som er fornøyde med Surfex HD. CG Orange Degreaser syne jeg personlig er helt knall. Det samme gjelder også Valet Pro Orange Prewash!

 

Du kan gå inn på http://www.detailersclub.no og lese i produktbiblioteket der, så finner du tilbakemeldinger på litt forskjellig :)

 

Takker :)

 

Hvor får man kjøpt disse produktene i Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prikkbort avfetting selges hvertfall på statoil bensin stasjoner har jeg sett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Noen som har prøvd selaclean sin, til sammenligning med prikkbort?

Betaler vel rundt 1000lappen for 20l selaclean. Bilextra tar 99 for litern for prikkbort, minus rabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD har jeg nettop handlet, og den funker gull!

Syykt drøy, og meget effektiv, samt at den skal være skånsom mot lakkbeskyttelse :)

 

Forøvrig kjøpt på http://www.shinearama.co.uk/

 

Billig, rask levering 5 dager

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD har jeg nettop handlet, og den funker gull!

Syykt drøy, og meget effektiv, samt at den skal være skånsom mot lakkbeskyttelse :)

 

Forøvrig kjøpt på http://www.shinearama.co.uk/

 

Billig, rask levering 5 dager

 

Ja må være litt skånsom, samtidig som den tar litt også.. De var fri på lager for den selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD har jeg nettop handlet, og den funker gull!

Syykt drøy, og meget effektiv, samt at den skal være skånsom mot lakkbeskyttelse :)

 

Forøvrig kjøpt på http://www.shinearama.co.uk/

 

Billig, rask levering 5 dager

 

Surfex HD tar ikke voksen på bilen med andre ord, samtidig som den løser opp skitt, salt etc :)?

 

Høres ut som noe jeg vil prøve ut ;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valet Pro Orange Prewash gjør susen her i gården iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja må være litt skånsom, samtidig som den tar litt også.. De var fri på lager for den selvfølgelig.

Ho ho, jeg kjøpte 3 års forbruk for en uke siden : smil :

 

Surfex HD tar ikke voksen på bilen med andre ord, samtidig som den løser opp skitt, salt etc :)?

 

Høres ut som noe jeg vil prøve ut ;).

 

Skal ikke ta voks nei!(tar sikkert voksen om man blander sterkt)

Ikke petroleums basert.

Miljøvennlig (for dem som syns det er viktig)

Grisebillig: rundt 3 kr literen utblandet til å ta vanlig veifilm!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ta voks nei!(tar sikkert voksen om man blander sterkt)

Ikke petroleums basert.

Miljøvennlig (for dem som syns det er viktig)

Grisebillig: rundt 3 kr literen utblandet til å ta vanlig veifilm!

 

Hvilket blandingsforhold er å anbefalle? Jeg vasker stort sett bilen hver uke så jeg trenger sikkert ikke den sterkeste blandingen, men det er jo mye salt og dritt på veien for tiden.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket blandingsforhold er å anbefalle? Jeg vasker stort sett bilen hver uke så jeg trenger sikkert ikke den sterkeste blandingen, men det er jo mye salt og dritt på veien for tiden.. :)

 

Jeg blander 1:30 nå, da skal den ikke ta voks. Prøvde 1:40 men da tok den litt for lite veistøv, men flott til veifilm!

 

1:20 og sterkere så tar den nok voksen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blander 1:30 nå, da skal den ikke ta voks. Prøvde 1:40 men da tok den litt for lite veistøv, men flott til veifilm!

 

1:20 og sterkere så tar den nok voksen!

 

Takk:). Hvis jeg kjøper 10L dunken så har jeg jo avfetting LENGE ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blander 1:30 nå, da skal den ikke ta voks. Prøvde 1:40 men da tok den litt for lite veistøv, men flott til veifilm!

 

1:20 og sterkere så tar den nok voksen!

 

Hvilket blandingsforhold bruker du nå når det blir en del salt på bilen? Surfex HD 1:30 holder vel ikke da? Har brukt 1:10 nå, men vil gjerne unngå å ta for mye voks/lakkforsegling:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valet Pro Orange Prewash gjør susen her i gården iallefall :)

 

Hvem forhandler det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ho ho, jeg kjøpte 3 års forbruk for en uke siden : smil :

 

 

Dårlig gjort å kjøpe alt:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket blandingsforhold bruker du nå når det blir en del salt på bilen? Surfex HD 1:30 holder vel ikke da? Har brukt 1:10 nå, men vil gjerne unngå å ta for mye voks/lakkforsegling:)

 

Nettopp kjøpt så har prøvd bare på 3 biler, men sterkere enn 1:20 så tar du nok voksen/forsegling.

 

1:50 lett avfetting

1:40 middels avfetting

1:30 normal avfetting

1:20 normal +

1:10 sterk avfetting (bør testes på et lite område først)

 

Den tok saltet og veifilmen på 1:30 hos meg ivertfall, men har kun vært saltet en liten uke da riktignok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På sikt tar avfetting all voksen, men det gjør også slitasje fra miljø, håndvask, maskinvask, vær og vind også.

 

Jeg kjører med Swissvax Shield på min bil nå, den har liggi på i 4 mnd og fortsatt så holder den bra.. Da har jeg vasket med sterk avfetting hver gang, samt skumlagt bilen med Orange Prewash i foamlance hver gang jeg har vasket bilen.

 

Christian Østby har brukt Surfex HD endel og han kjører denne 1/10 og voksen holder veldig bra der også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt denne alkaliske avfettingen (surfer altså) i et års tid, ved siden av picbort. Å blande denne svakere enn 1:10 har jeg dårlig erfaring med. Blander den alltid i 1:10 og voksen på bilene mine (Shield og Insignis) lever i månedsvis ved den bruken. Er bilen sinnsykt møkkete og man skal korrigere og beskytte på nytt kjører jeg den ren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er visst litt av hvert å velge mellom.

Scandic shine anbefalte meg Chemical Guys Grime. Noen som har prøvd den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd den endel, men foretrekker CG Orange Degreaser isteden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt denne alkaliske avfettingen (surfer altså) i et års tid, ved siden av picbort. Å blande denne svakere enn 1:10 har jeg dårlig erfaring med. Blander den alltid i 1:10 og voksen på bilene mine (Shield og Insignis) lever i månedsvis ved den bruken. Er bilen sinnsykt møkkete og man skal korrigere og beskytte på nytt kjører jeg den ren..

 

Da fortsetter jeg med 1:10:) Har i grunn funket greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt for lite veistøv, men flott til veifilm!

Pardon my ignorance, men hva er hva?

Veistøv, tørt støv uten salt?

Veifilm, guffa man får på bilen om vinteren?

Hjælp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.