Slitt frontrute, noe å gjøre?

Anbefalte innlegg

Er det noe man kan gjøre med en slitt frontrute for å få den litt mindre slitt? (Unntatt å bytte den)

Jeg tenker at lakk kan alltids rubbes opp og poleres, men glass er glass. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går visst ann å polere den, uten å ha prøvd det selv..

Ulempen er at glass fort kan sprekke ved varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er jo ett poeng, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har minikasko ja?

I så fall er det ingen lov mot å være uheldig når du skal frakte hammeren over tunet;)

 

-----------

 

Kamerat av meg har testet våtsliping og polering uten at glasset ble annet enn matt, så såfremst det ikke finnes noen lure remedier en kan bruke ?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet her og, etter mange timer på internett har jeg enda ikke funnet noen god løsning på problemet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har minikasko ja?

Egenandel på kr 2.000. Den er ikke slitt enda.

 

Kamerat av meg har testet våtsliping og polering uten at glasset ble annet enn matt, så såfremst det ikke finnes noen lure remedier en kan bruke ?:o
Fint, da trenger jeg ikke å prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet her og, etter mange timer på internett har jeg enda ikke funnet noen god løsning på problemet..
Takk for det, da slipper jeg å legge ut på samme ferd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd og det de skriver høres jo nesten for godt ut til å være sant.
Med dette settet kan du polere bort små riper i glassruter. Settet består av spesialslipepulver og filtskive for montering på drill. Slipepulveret blandes med vann til en tykk masse som smøres over ruten. deretter sliper man med jevne bevegelser over ripene. Regel: Før fingerneglen på tvers av ripen. Dersom fingerneglen blir hengende fast i ripen, er ripen for dyp til å kunne utbedres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke noen VWaudi rabatt hos lokale glassbyttere da? Her i Trondheim får vi 1000kr rabatt, og da blir egenandel bare 1000kr :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tryg vesta har vel ikke egenandel på glass hvis ikke jeg har blitt feil informert. :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke noen VWaudi rabatt hos lokale glassbyttere da? Her i Trondheim får vi 1000kr rabatt, og da blir egenandel bare 1000kr :-)

Det hadde vært noe å ha her nede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tryg vesta har vel ikke egenandel på glass hvis ikke jeg har blitt feil informert. :evil:

Det var sånn den gangen jeg hadde forsikring der, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke noen VWaudi rabatt hos lokale glassbyttere da? Her i Trondheim får vi 1000kr rabatt, og da blir egenandel bare 1000kr :-)

Hvor i Trondheim gjelder dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer jeg og på. Har en rute med sprekk som må byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer jeg og på. Har en rute med sprekk som må byttes.

 

Jeg sendte PM til Vegard Hansen for et par uker siden, men fikk aldri noe svar. Skrik ut hvis du finner ut av det :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil gjerne vite jeg å

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være heldig (Vis dem mener ruta er god nok for å forsikres) vis du stikker til hurtigruta Carglass, og tegner en Ruteforsikring hos dem (300kr i året) - Denne dekker egenandelen til ditt forsikringselskap (tror det var inntil 2000kr)..

Så venter du en uke med å knuse ruta selv..

Total kostnad = 300kr.

 

 

Ellers så veit jeg at det går å polere ruta, vi har arbeidere her på jobben min som kommer å polerer bort "ripetagging" på togsetta.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare ansvars forsikrings hos gjensidige :'(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare ansvars forsikrings hos gjensidige :'(

 

Er jo ikke værre enn å ringe til gjensidige og bytte til delkasko da?

Mener de dekker vindu med delkasko.. :)

 

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe man kan gjøre med en slitt frontrute for å få den litt mindre slitt? (Unntatt å bytte den)

Jeg tenker at lakk kan alltids rubbes opp og poleres, men glass er glass. :confused:

 

For mange år siden fikk jeg slipt jeg frontruten på bilen min hos en bilsjappe. Jeg fikk ikke bilen EU godkjent, og da slipte han den. Resultatet ble veldig bra.

Vet ikke om noen gjør dette lenger, men det var ganske vanlig før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.