#1 Skrevet November 4, 2010 (endret) Har en golf 1 cab 86mod 1,8l 112hk som ikke starter,ble parkert for kvelden og neste morgen ville den ikke starte.helt uten forvarsel. har sjekket bensinpumpe releet (62),ser ut som det er dårlig lodding der,men har prøvd og ta en ledning mellom 30 og 87 slik at pumpa får strøm hele tiden,da sviver pumpa under bilen.men bilen vil ikke starte uansett. spørsmål: skal bilen starte så lenge man har strøm til pumpa hele tiden?,(ledning mellom 30 og 87 der som releet til pumpa sitter)og skal bilen starte uten releet montert?? eller har releet flere funksjoner en kun av/på strøm til pumpa? takker for svar EDIT!! Da startet golfen igjen,var så "enkelt" som en bryter som var koblet slik at om den var av,så ville ikke bilen starte. Fint folk nevner slikt når man kjøper bil: rolleyes hehe men men funker gulle godt nå.godt gjemt var den oxo.. takker for svar/hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 4, 2010 Bilen vil starte uten rele og brukoblet slik at den går hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 4, 2010 Bilen vil starte uten rele og brukoblet slik at den går hele tiden. var det jeg fryktet at den ville gjøre hehe da må jeg sjekke andre ting som kan være feil,har byttet rotor/og rotorlokk, mulig jeg må prøve en annen coil, er det flere tingg som kan gjøre at den ikke starter når bilen får bensin? er det noe el styring/sikring på feks coil o.l? andre tips til ting og sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2010 Ikke noe sikring på coilen som jeg husker. Har den gnist da? Og ikke minst får den bensin selv om pumpa går? Må ha bensin/gnist/luft for å gå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2010 Ikke noe sikring på coilen som jeg husker.Har den gnist da? Og ikke minst får den bensin selv om pumpa går? Må ha bensin/gnist/luft for å gå. ok,får bensin ja,dvs kommer i hvertfall fram til filteret.må systemet luftes etter feks filter bytte? gnist er ikke sjekket. skal gjøres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2010 Du må sjekke om bensinen kommer ut av dysene(dra ut en dyse å se mens du kjører på starteren) eller om pluggene er bløte etter litt kjøring på starteren. Trenger ikke lufte systemet etter filterskift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2010 Det du også kan gjøre er og brokoble releet som du har gjort, la pumpe gå. Ta ut dysene og løft opp tallerkenen i bensinmengde fordeleren, da skal dysene dusje likt alle 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2010 har feilsøkt litt idag,kommer ikke bensin ut av noen av dysene,er heller ikke gnist. releet til bensinpumpa er sjekket og skal være i orden.bensin pumpe sviver. kan det være tennings bryteren som kødder? evnt sikring/relee til denne om det finnes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 5, 2010 Kan jo være tenningsbryteren. Er jo litt rart du plutselig har 2 forskjellige feil. Prøvde du det Roger skrev over her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 5, 2010 ja tenkte oxo på tennings bryteren,nei ikke prøvd det,men skrudde løs hver av di ledningene som går ut til dysene og der kom det ingenting bensin når vi prøvde og starte den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2010 Prøv det Roger skriver. Når du letter på tallerkenen skal det komme bensin når pumpa går. Mål om du får strøm inn på coilen i samme sleng. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 5, 2010 Prøv det Roger skriver. Når du letter på tallerkenen skal det komme bensin når pumpa går. Mål om du får strøm inn på coilen i samme sleng. oki,skal prøve det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 5, 2010 Men når du løfter tallerkenen vær forsiktig og ikke skyv den ut av grunninnstilling, bare åpne luftfilterboksen og dytt tallerkenen opp, mens du har koblet over relet til pumpa, slik at den går samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 5, 2010 Men når du løfter tallerkenen vær forsiktig og ikke skyv den ut av grunninnstilling, bare åpne luftfilterboksen og dytt tallerkenen opp, mens du har koblet over relet til pumpa, slik at den går samtidig. da har jeg prøvd dette oxo,men jeg løsnet ikke selve dysene inn på blokka,løsnet bare di 4 skruene til dysene oppå luftfilterboksen,gjør vel samma nytten det? er vel bare for og sjekke at det kommer bensin ut av dysene?eller til dem. isåfall når jeg dyttet tallerkenen opp så kom det nok av bensin ut av hvert av di 4 hullene til slangene til dysene så da får den i hvertfall bensin ut ditt... mulig det er tenningsbryteren som har tatt kvelden da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 5, 2010 Tenningsbryteren er jo et velkjent problem på Golf (og andre VAG fra 70 til 90 tallet). Det kan være at kretsen 15 brytes i "start" posisjon, jeg har vært borti dette tidligere. 15 er den kretsen som gir strøm både når tenning er "på" og i "start", og gir strøm til coil, bensinpumpe, transistor til tenning etc etc. Når du kjinner motoren, bli tennpluggene våte av bensin? Da har du ihvertfall bekreftet at du får bensin hele veien frem. Det skulle vært rart om alle 4 dysene gikk tett på en gang... Hvis du da får bensin hele veien frem så har du luket ut ett problem, og da kan du ihvertfall konsentrere deg om å finne ut om du får gnist eller ei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 5, 2010 Tenningsbryteren er jo et velkjent problem på Golf (og andre VAG fra 70 til 90 tallet). Det kan være at kretsen 15 brytes i "start" posisjon, jeg har vært borti dette tidligere. 15 er den kretsen som gir strøm både når tenning er "på" og i "start", og gir strøm til coil, bensinpumpe, transistor til tenning etc etc. Når du kjinner motoren, bli tennpluggene våte av bensin? Da har du ihvertfall bekreftet at du får bensin hele veien frem. Det skulle vært rart om alle 4 dysene gikk tett på en gang... Hvis du da får bensin hele veien frem så har du luket ut ett problem, og da kan du ihvertfall konsentrere deg om å finne ut om du får gnist eller ei. ja har hørt noe ang dårlig tenningsbryter sjekket kun 1 plugg,og den var bløt.. skal sjekke resten oxo. thanx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 5, 2010 kan vera tenningsmodulen som har røket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 6, 2010 kan vera tenningsmodulen som har røket... er det den som sitter på fører siden i vannkassa?? eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 9, 2010 bump,hjalp ikke med tennings bryteren,dvs den ja har i min har 6kontakter bak,mens den som jeg fikk hadde kun 4 kontaket/stikker ut bak,? har det betydning? stod på etka at jeg kunne bruke den som kom fra en vanlig golf 1 noen som har coil og tennings modul til 1,8gti 112hk motor? golf 1?? er vel ikke noe hjerne på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 9, 2010 I tillegg til det Per nevnte på forrige side (som du har sjekka) kan en av ledningene i stikkeren på tenningsmodulen ikke sitte langt nok inn i stikkeren. Da får du ikke kontakt og det samme oppstår som Per beskriver på forrige side. Napp av stikkeren på tenningsmodulen og sjekk om en av kabelskoene sitter for langt inn i stikkeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 9, 2010 I tillegg til det Per nevnte på forrige side (som du har sjekka) kan en av ledningene i stikkeren på tenningsmodulen ikke sitte langt nok inn i stikkeren. Da får du ikke kontakt og det samme oppstår som Per beskriver på forrige side. Napp av stikkeren på tenningsmodulen og sjekk om en av kabelskoene sitter for langt inn i stikkeren. skal sjekkes takker. det er vel tenningsmodulen som sitter i vannkassa ved førersiden? ang per sitt tips,så sjekket jeg pluggene idag,di var ikke bløte av bensin,men man kunne merke at det var kommet bensin inn der,den pumpa eller hva det som sitter forran oppå luftfilter boksen durer og går noe veldig . når får haligveren strøm? vi målte min og den fikk ikke strøm uansett når tenning var av eller på eller ved kinning? hvor får halgiveren strøm fra? gir snart opp jeg,blir gal av slikt dritt: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 9, 2010 I tillegg til det Per nevnte på forrige side (som du har sjekka) kan en av ledningene i stikkeren på tenningsmodulen ikke sitte langt nok inn i stikkeren. Da får du ikke kontakt og det samme oppstår som Per beskriver på forrige side. Napp av stikkeren på tenningsmodulen og sjekk om en av kabelskoene sitter for langt inn i stikkeren. skal sjekkes takker. ang per sitt tips,så sjekket jeg pluggene idag igjen,di var ikke bløte av bensin,men man kunne merke at det var kommet bensin inn der,den pumpa eller hva det som sitter forran oppå luftfilter boksen durer og går noe veldig . når får haligveren strøm? vi målte min og den fikk ikke strøm uansett når tenning var av eller på eller ved kinning? hvor får halgiveren strøm fra? gir snart opp jeg,blir gal av slikt dritt: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 11, 2010 har nå prøvd med både coil og tenningsmodul,bilen starter ikke uansett.. når får haligveren strøm? vi målte min og den fikk ikke strøm uansett når tenning var av eller på eller ved kinning? hvor får halgiveren strøm fra? noen som vet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 11, 2010 Hvis jeg ikke husker helt feil, så får den strøm i fra coilen. Sjekket du om den fikk strøm da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 11, 2010 Hvis jeg ikke husker helt feil, så får den strøm i fra coilen.Sjekket du om den fikk strøm da? tror problemet ligger i at coilen ikke får strøm,den får vel strøm fra sikringsboksen? eller tenningsbryteren? målte ikke noe strøm til halgiver når vi målte tidligere. skal sjekke litt rundt strøm til coil,halgiver i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...