Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med knirking i dempere bak på A6 4F? Har ikke merket noe før nå, når jeg kjører over fartshumper med litt fart.

Fikk igjen bilen fra oppretting for to dager siden etter påkjørsel bakfra, men det som er gjort der skal ikke ha noen betydning (byttet fanger og bakluke samt rettet liten bulk på ene bakskjermen). Har akkurat fått på nye vinterhjul, og ikke merket noe før. Men dette er kanskje ofte et problem som kommer når det blir kaldere?

Kan det evt. være noe annet enn demperne? Bilen er for øvrig over 5 år nå, men kun gått 75' km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er knirking er det vel tvilsomt at det kommer fra demperne, har mye mer tro på oppheng og foringer.

Min er gått 116k og har ingen lyder fra opphenget, men det er noe bak (taket?) som knirker når jeg kjører over fartsdumper o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørre foringer pga kulde tenker jeg. Kjørte MB Sprinter i en jobb jeg hadde tidligere og den knirka uten like ( den var vanvittig ille) bare det ble få minusgrader. Ikke noe problem ved plussgrader. Prøv med litt silikonspray på foringene til stabstaget!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, kan prøve det. Ja, jeg tenkte også på foringer. Har vært borti problemet tidligere på andre biler ved minusgrader. Jeg vet da pokker hvor stabstaget er, men skjønner vel det når jeg titter under bilen, hehe :jegerdum:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått somlet meg til å sjekke dette med foringene til stabstaget ift. knirking. Har egentlig ingen plass jeg kan få kikket ordentlig under bilen heller. Noen som vet hvor dyrt noe sånt kan være å utbedre hos Møller? Tenker da bare på smøring av foringene. Greit å få gjort det ordentlig også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå når det er under -5 knirker min også bak, og det gir seg når det blir varmere igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det vet jeg, men nå har den knirket siden november, blir mye knirking i vinterlandet Norge :) Ska'kke værra sånn på en slik bil, mener nå jeg, hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å knirke i innfesting av bakseteryggen, hjelper å smøre der isåfall....legge frem sete så du kommer til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, smurte der i sommer. Riktignok ikke i selve bakseteinnfestingen, men i festet til rollo'en. Men dette kommer fra understellet bak, kun i fartshumper e.l. Har tro på foringene til stabstag, siden jeg nå har hørt at det er ganske vanlig at de blir tørre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å knirke i innfesting av bakseteryggen, hjelper å smøre der isåfall....legge frem sete så du kommer til.

Snakket med Møller nå, de mente jeg skulle sjekke innfestingen til baksetet først, prøve å kjøre med baksetet nedslått over fartshumper og se om det fremdeles var der. Ofte det knirket der. Skal sjekke det, må vel til med noe filt eller lignende i mellom, var det de tipset om hos Møller i alle fall. De smører ikke opp foringer til stabstag om det er det, da byttes hele stabstaget. Så lenge noe inneholder ordet "bytte", blir det vel dyrt hos Møller, hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med Møller nå, de mente jeg skulle sjekke innfestingen til baksetet først, prøve å kjøre med baksetet nedslått over fartshumper og se om det fremdeles var der. Ofte det knirket der. Skal sjekke det, må vel til med noe filt eller lignende i mellom, var det de tipset om hos Møller i alle fall. De smører ikke opp foringer til stabstag om det er det, da byttes hele stabstaget. Så lenge noe inneholder ordet "bytte", blir det vel dyrt hos Møller, hehe :)

Pleier å knirke i baksetet, smurte opp mitt for noen dager siden. Alt ble borte, vært der siden jeg kjøpte min i sept 2010.. For meg var det innfestingen på høyre ryggen. Legg frem begge ryggene....dytt på de sideveis en og en, opp ned osv....så hører du lyden.

Brukte wd-40. Samme knirkelyd hadde min fars allroad 07, som også fikk en smøring i fjor sommer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, skal prøve det :) Har tidligere hatt knirking i innfestingen til rollo eller sikkerhetsnett, som ble borte med smøring. Men det hørte jeg tydelig kom innenfra. Men Møller sa dette kunne høres ut som om det kom fra understell. Satser på at det er så enkelt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er lenkearmer til stabstag bak byttet. Iflg. et uavhengig verksted var det disse som knirket, som heller ikke er uvanlig har jeg hørt. Gleder meg til knirkefri bil :)

For de som er interessert, så kostet dette 2.068,- på Røa Autoco. For øvrig veldig hyggelige folk og god service.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.