#1 Skrevet November 5, 2010 Hei. Driver og skrur litt på golfen, og i den sammenheng så er det en del bolter og muttere som jeg ønsker og bytte ut med nye. Har fått pris på møller, og det ble heller kostbart. Vet at noen av boltene kan være greier og kjøpe originale, som f.eks de boltene som er på fjærbeinet fremme, men hva med alle de andre? Boltene til bærebroen, bakaksel, hub bak, calipperholder osv. Disse ser ut som vanlige metriske bolter. Er det noen som vet hvilken kvalitet disse boltene er? Jeg jobber som sagt i Würth og har tilgang til det meste av bolter. Kan jeg bruke 8.8 ELZ bolter f.eks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2010 Hei. Driver og skrur litt på golfen, og i den sammenheng så er det en del bolter og muttere som jeg ønsker og bytte ut med nye. Har fått pris på møller, og det ble heller kostbart. Vet at noen av boltene kan være greier og kjøpe originale, som f.eks de boltene som er på fjærbeinet fremme, men hva med alle de andre? Boltene til bærebroen, bakaksel, hub bak, calipperholder osv. Disse ser ut som vanlige metriske bolter. Er det noen som vet hvilken kvalitet disse boltene er? Jeg jobber som sagt i Würth og har tilgang til det meste av bolter. Kan jeg bruke 8.8 ELZ bolter f.eks? Når det gjelder understellsdeler er det vel som regel 10.9 kvalitet på dette..Noen understellsdeler fra VAG kan også være fingjenget,så er greit å sjekke opp dette før du bestiller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2010 Gjengedimensjonen står heldigvis i informasjonen sammen med delenummeret. Men det står veldig lite om hvilken kvalitet det er. Hvis man bruker 10.9 bolter, må man da også ha 10.9 mutter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2010 Gjengedimensjonen står heldigvis i informasjonen sammen med delenummeret. Men det står veldig lite om hvilken kvalitet det er. Hvis man bruker 10.9 bolter, må man da også ha 10.9 mutter? Er som regel bolten som gir seg (strekkfast/flytestyrke) først,så tror ikke du skal henge deg opp i det Greit å bruke ny-lock mutrer hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2010 3-400kr betalte eg for alle bolter til forstilling og bakstilling til min jetta II. det kaller eg ikkje dyrt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2010 Eg fekk pris på 800 kroner. Men då har eg en del ekstra bolter. Te bremsene, navet bak, eksos osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2010 Jeg vet at noen har kjøpt masse nye bolter fra denne personen her: http://www.quattroco.com Vært å sjekke opp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2010 For å spør litt anderledes, hvilke av boltene må byttes? Har forstått det sånn at de boltene på fjærbeinet f.eks skal byttes når de løsnes. Stemmer dette? Hvilke andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2010 De eneste boltene jeg bytter hver gang er boltene til svinghjulet og topplokkbolter. Men understell bruker jeg bolter om igjen, om de ikke er velig rustne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...