Dynamobytte Audi A4 - Nedre bolt vil ikke ut?

Anbefalte innlegg

Hei!

Dynamoen på min Audi A4 b5 har takket for seg. Så har fått tak i en ny en.

Er av typen 90A Vaelo. Men når jeg skal ut med den gamle støter jeg på dette problemet:

DSC00007.jpg

Jeg får den kun ut litt over 1 cm. Har prøvd å banke med et skrujern og dratt i den med en vannpumpe tang men bolten sitter enda fast. Får vendt på den, men ikke ut.

Og her sykt trangt så kommer ikke til for å banke den ut fra forsiden.

Må jeg virkelig av med fronten for å få bolten ut? :confused:

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt av frontfangeren og flyttet på radiatoren slik at jeg kom til for å banke på bolten fra forsiden av dynamoen. Men til ingen nytte. Bolten sitter like fast. Har prøvd å smurt med WD-40, riklet og løftet på dynamoen mens jeg dro i bolten fra baksiden men ingen ting hjelper. Hvorfor i pokker sitter den så fast?

Har vært av med dynamoen for et halvt år siden og da gikk alt som smurt.

Sitter å frykter jeg faktisk må borre den ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du heller ikke skrudd på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dårlig med det. Er såpass trangt ved eksosmanifoilen at jeg ikke kommer til noe serlig. Men skal ikke trenge å skru noe på den. Har allerede tatt av mutteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvom mutteren er av, hjelper det som regel å få skrudd den ut.. Nå veit ikke jeg noe om din tilgang på verktøy, men en kraftig luftskralle hadde kanskje vært tingen..

Sitter ikke dynamoen din på motsatt side av eksosmanifolden btw? altså under innsugsmanifold?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig kom bolten løs. Hjalp på å skru litt på den, og rikle på dynamoen.

Smurte inn bolten samt ny dynamo slik at alt smalt på plass i en vei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.