#1 Skrevet November 5, 2010 (endret) Huff, nå skal jeg gå løs på ledningsnettet til spilleren i min relativt ny-innkjøpte Audi 100 2.8Q 92 mod. Dette skal da vise seg å være ett rent mareritt! alle ledningene er kappet, og alt er bare rot... til nå har jeg klart å finne ut hvilke kabler som er til høyttalerne og strøm, men jeg sliter med resten... er det noen som vet hva de "overflødige" kablene gjør? edit: endret spm. litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2010 Det enkleste er å måle seg frem til det du trenger. Er ikke så veldig vanskelig og legge opp nye ledninger heller. Hvis du har funnet alle høyttaler kablene så trenger du egentlig bare 3, minimum 2 ekstra kabler. Du trenger jord, fast 12v og 12v fra tenning (eventuelt bare fast 12v her og, men da må du skru av spiller manuelt) Først så måler du deg frem til du finner en ledning som har fast 12v. Så bruker du denne til og finne en ledning som har jord. Så skrur du på tenningen og ser om det er 12v på en av de andre ledningene som ligger bak der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2010 Koblingskjema:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2010 Det enkleste er å måle seg frem til det du trenger. Er ikke så veldig vanskelig og legge opp nye ledninger heller. Hvis du har funnet alle høyttaler kablene så trenger du egentlig bare 3, minimum 2 ekstra kabler. Du trenger jord, fast 12v og 12v fra tenning (eventuelt bare fast 12v her og, men da må du skru av spiller manuelt) Først så måler du deg frem til du finner en ledning som har fast 12v. Så bruker du denne til og finne en ledning som har jord. Så skrur du på tenningen og ser om det er 12v på en av de andre ledningene som ligger bak der. joda, er helt greit å finne strøm osv. glemte å skrive at jeg hadde det. problemet er alle de andre kablene som er der... kunne vært kjekt å vite hva de er til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2010 Koblingskjema:) takker og bukker for det! MEN... jeg blir ikke klokere av at det f.eks står at 3 kabler går til "Instrument cluster"... hva i h**vette gjør de fornå??? den ene kabelen var løs og u-isolert, når den kom borti jord(kanskje) så klikket det i ett rele og instrumentbelysningen kom på uten at tenningen var på.... Jeg berges nåkk helt fint uten å vite hva det er til, men hadde jo vært litt artig å vite hva i alle dager alle de "ekstra" kablene gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2010 En ledning skal være fra instrumentbelysningen, kun av og på. En ledning skal være sammen med instrumenbelysning, men dimmet slik instrumentbelysningen er. Vet ikke fargekode på disse, og vet ikke hva den tredje ledningen går til/fra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2010 raud er somregel straum. gul er den som går til tenninga, du kan da til nød drite i denne og sette straum på den koblinga på spelaren også ,slik at du slår av og på spelaren med off knappen. gul/grønn er jord. Er vel det meste du treng 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...