kjede/kjedestrammer rs4 b5

Anbefalte innlegg

er det noe standard greier som ryker her? tenker da på om det holder og bytte kjede eller må strammeren også byttes? har en jævlig irriterende raslelyd fra fremmkanten av venstre syllinderrekke og det kan vel ikke være noe annet.

har kjede til ca 250nkr og strammer for ca 3165nkr på autohausaz og der står det oem, er det org deler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da bør du bytte ASAP! har kanskje sett tråden min. store merker i toppdeksel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva bytta du? strammer og kjede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare kjeder ;)

må egentlig demontere hele front på motor for å bytte men går fint uten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. var kjede strekt da eller? lurer på om det holder med bare kjede eller om jeg må bytte strammeren også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er helt klart greit å ta med strammer også. men syns de var rimelig dyre. ja kjede var strekt og subbet mye i toppdeksel. vet jo ikke om du har samme problem jeg hadde men vist du har ville jeg begynt å skru i morra.

min er gått 130.000 garanterte km og alle service.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan fikk byttet det uten og ta av fronten? må du ikke av med reg reima da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man er litt lur går det uten :) men er litt pirk. nei ikke av med reim

er bare å skru av kamoverfallene og ta ut strammer. her må du ha spes. verktøy for å presse strammer sammen. tror man får kjøpt dette på møller eller så følger det med på ny strammer. hvis du ikke får tak i eller ikke bytter strammer kan du sikkert låne mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm.hvor lang tid brukte du ca? kanskje jeg bare skulle prøve og bytte kjede først og se om det holder vist det ikke tar for lang tid. vist ikke er det like greit og bytte alt men det tar tid når delene må bestilles først

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du peil på å skru tar det ikke lang tid. en kveld på hver side holder i massevis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da tror jeg at jeg skal se om jeg får tak i et kjede i morgen og prøve og bytte det selv. kjøpte du ditt på møller og var det lagervare? hvor i værden holder du til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lagervare på møller. (er vist likt som på 1,8L tror jeg) et stykke unna Sylling. eidsvoll her : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eidsvoll er ikke langt unna:-) tilfelle jeg trenger og låne værktøyet ditt:-) skal ringe møller og høre hva dem har på lager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg fått bytta kjede etter mye skruing og det var ikke bare bare. frank jeg regner med du byttet på høyre side og ikke venstre for der er det ikke mulig og bytte kjede uten og ta av reg reima. høyre ja men ikke venstre. det var helt klart på tide og bytte kjede som dere ser:-)(dårlige mob bilder)

tn_DSC00348_1.JPG

tn_DSC00347_1.JPG

tn_DSC00349_2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det. venstre side var nettopp byttet da jeg kjøpe bilen. jeg byttet høyre side.

fine merker i toppdekselet du også ser jeg. bare trist at de ikke holder mer -_-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.