#1 Skrevet November 6, 2010 hei, jeg er nytt medlem og har ett spm. ang nøkkeløs døråpning. Når bilen låses funker det som d skal også å låse opp ved å stikke hånda ned i håndtaket. Men ca 40 sek etter at den er låst høres det ut som bilen går i ventemodus og da må jeg bruke fjernkontrollen for å åpne, da reagerer ikke dørhåndtaket. noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2010 Kjenner ikke til akkurat det der, men vet det generelt har vært mye tull med keyless, i alle fall på Passat. Vet ikke om systemet er blitt noe bedre i den nye. Faren min har også hatt problemer med dette, og ikke bare én gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2010 Gjelder det alle dørhåndtakene? Har byttet en hel haug med slike sensorer i dørhåndtak på A4 og A5.. Så feilen kan ligge der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2010 Ja, alle dørene. Kona sier nå at enkelte ganger den siste tiden har hun fått beskjed på displayet at det er lite strøm på batteriet (mye korte kjøreturer med alt på full guffe, har prøvd å forklare.....) Er det mulig at bilen går i stømsparemodus slik som merc gjør hvis det blir lite strøm? Det skal også nevnes at når vi kom ut av kjøpesenteret nå virket alt som det skulle med nøkkelen i lomma, dit er det 40min kjøring noe som fikk meg til å tenke på strømsparingsmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2010 Det kan være som du sier at du har for lav batterispenning, og da begynner J519 å kutte ut forbrukere som ikke er nødvendige. Den har en slags prioriteringsliste. Kan hende keyless ligger i kategorien "minst viktig".. Prøv å lade batteriet ditt over natta du, og se hvordan det blir fremover da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2010 Ja, skal prøve det i morgen. Takk for raske svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2010 Hei igjen, hvor annbefaler dere å kjøpe nytt batteri? Merkeforhandler eller fins det billigere alt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2010 Biltema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2010 Ok, har søk på nettsiden dems og får bare opp Audi A4 95- Får ringe dem i morgen og høre om det er samme batteri eller om de har et som passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 10, 2010 Hva er galt med batteriet ditt? er jo ikke gammelt det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 10, 2010 Bilen er tatt ut aug 08 og har gått vel 100.000km. Problemet er som nevnt over og har satt det til lading nå, for se om det hjelper. Blir desverre veldig mye småkjøring på kona om dagen slik at "low batt, will charge while driving" til stadighet vises på displ. Prog. vekk lysa som står på en stund etter stopp også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 10, 2010 De har helt sikkert, jeg var innom og plukket opp nytt batteri til min 06 Touran for noen uker siden. Funker knall, koster like under tusenlappen. Biltema's batterier har vunnet mange tester, år etter år. Så batterier kan de ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 20, 2010 Hei igjen, fikk slått av leavelight og homelight samt forklart kone og barn at bruk av 2x setevarme, bakrutevarme ikke er noe vits til og fra butikken og jobb/skole (4min kjøring). Nå virker alt som det skal. Har et nytt sønnak by exide batteri i garasjen i påvente av behov for bytte men vurderer å levere det tilbake til bilxtra. batterier varer vel i mange år. Takk for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 20, 2010 får inntrykk av at bilen primært blir brukt til korte turer, så jeg ser ikke grunn til å bytte batteri, men tror det hadde vært mye bedre å få ladet batteriet litt mer enn det som bilen klarer selv...forventet levetid på et vanlig batteri er ca 5 år under normale driftsforhold...men husk at ved total utlading halveres kapasiteten for hver gang selv har jeg en ctek lader som jeg setter på bilen når jeg vet at den blir stående en stund...den går automatisk over på veldikeholdslading når batteriet er fullt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...