165/50-15 på 6.x5x15 felg

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestillt meg noen 6.5x15 felger. Og tenkte jeg skulle prøve meg på litt strekk. Skal prøve 165/50-15 tenkte jeg. Hvordan vil dette bli? Noen som har bilder av dette? Blir det overkill? Skal på en Polo 6N

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir nok akkurat passe med strekk om du får strekk i hele tatt. prøv deg på en profil mindre hvis du får tak i. jeg kjører 195,45 på 8,5" brede. vet om folk som har klemt de dekka du snakker på når det gjelder 8" brede felger. søker du litt på forumet finner du endeløst mange tråder som omhandler ca det samme emne som du ønsker svar på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også sett på tyrestretch.com. Men ser liksom ikke så veldig bra der. Men satser på dette skal gå greit. Ikke at jeg trenger så mye strekk, var bare for å prøve å evt "feile" hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner :) Som Rolf sier, prøv med 5% mindre profil hvis det ikke blir for lavt.

Edit: wtf?? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal se hvordan det går med disse jeg har bestillt. Satser på dette går hvis ikke kan man alltids handle inn nye dekk, hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner :) Som Anders sier, prøv med 5% mindre profil hvis det ikke blir for lavt.

* Rolf ;)

Jeg skal ha 165/50-15 på 7". Har personlig kommet til at 165/45 blir for smått etter å ha hatt 185/45 nå, da går jeg heller litt ned i bredde og opp i profil :) Tror det blir veldig bra på 6.5 og! Eneste jeg stusser på er såpass smale hjul på en 6N men, hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, kan virke litt smalt ja. Dette blir for all del ikke noe showcar. Skal brukes frem og tilbake til jobb. Ville bare prøve noe nytt. hehe. Skal selvsagt senkes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poloen er tung. Til tross for små hjul. Bæreevnen (Load Index) er kritisk. Sjekk den og sammenlign med kravet i vognkortet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor har du kjøpt så smale felger som 6.5 når du vil ha strekk? 6N svelger jo lett større felger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt er dette kun for å prøve noe nytt, ingenting annet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket innpress er det på dem da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, litt flaut men 38, skal spaces ut. var litt på tanken om jeg skulle opp en dim elle noe. Dette er kun min arbeidsbil så mye på denne blir for å ha det litt skoy:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.