Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt dayline framlykter til min audi 80...

Tenkte jeg skal sette inn xenon på nær og fjærn lysa, men greier ikke og bestemme meg for om jeg skal sette inn 35w eller 55w kit...

 

Eventuelt 35w i nærlysa og 55w i fullt lys...

 

Vil 55w i nærlyset blende møtende trafikk?

SWA05GX.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettermonterte jalla xenon blender uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettermonterte jalla xenon blender uansett.

 

Ikke i linser, som er riktig justert... Men i vanlige lamper med reflektor, så ja..

 

 

Men 35w i nærlys og 55w i fjærnlys er fint. Bare husk at 55w tenner saktere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettermonterte jalla xenon blender uansett.

 

Ikke akkurat!

 

Ettermontert i linse er som originalt! Justert riktig!

 

Ettermontert i åpne hus blender alt.

 

Gå for 35w i nær og 70w i fjern! 70w tenner kjappere en 55w og lyser bedre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

55w eller 70W i nærlysene er for sterkt, 35 holder der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 55w i nærlysene men det er fordi jeg har hørt at fjernlys indikatoren kan lyse vist nærlyse ikke trekker det samma som orginal halogen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 55w i nærlysene men det er fordi jeg har hørt at fjernlys indikatoren kan lyse vist nærlyse ikke trekker det samma som orginal halogen?

 

Ja, mine 35 w xenon, får indikatoren til å lyse svakt i dæsh'n, Dette er syykt iriterende faktisk: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra jeg ikke var helt ute på viddene :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det at indikatoren lyser svakt er ikke noe problem å fikse :) Man får kjøpt ferdige motstander du "klipser" rett på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 35 i nærlys og 55 i fjernlys sjølv.

Lyg ikkje når eg seier at 90% av alle som sitter på bemerker kor bra lysa mine er når eg slår på 55w på mørke strekningar.

Du kjem ikkje til å angre på det ,og kjem aldri til å koble tilbake.

Men husk å juster ned nærlysa, ettersom dette er eit irritasjonsmoment vist du møter andre.

Veit ikkje korleis din bil er, min er senka og stiv som fy, så ingen "240" effekt når folk setter seg i baksetet.

Dette er eit stort problem med ettermontert xenon,men sålenge du har linselykter og stiller lysa inn får du nok ingen problem med sure møtande bilistar heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 55w xenon i nær, halogen i fjern, også kommer det 70w xenon i tusenmetringene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk nå bare på Tord at tusenmetringene egentlig bare er beregnet for 55w.

70w = mere varme ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk nå bare på Tord at tusenmetringene egentlig bare er beregnet for 55w.

70w = mere varme ;)

 

70w xenon produserer mindre varme enn 55w halogen som dem er laget for. Så ingen stress der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

70w er varmere en 55w anyway om det er halogen eller ei ;)

Derfor de advarer mot dette der de selger 70w xenon kit. Men i mange tilfeller tåler reflektoren høyere varme enn oppgitt.

Men det er ikke anbefalt på små reflektorer, eller å la de stå på mens bilen står stille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 70w xenon i mine fjernlys, fungerer knall! :) forøvrig 35w i nærlys... syntes det er en grei kombinasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

70w er varmere en 55w anyway om det er halogen eller ei ;)

Derfor de advarer mot dette der de selger 70w xenon kit. Men i mange tilfeller tåler reflektoren høyere varme enn oppgitt.

Men det er ikke anbefalt på små reflektorer, eller å la de stå på mens bilen står stille.

 

Er fullt klar over varmen på halogen pærene ja, og pærene på 55w xenon utvikler ikke mye varme, er jo nesten så lite at jeg må slå på langlysene for å få av isen fra lykten.. :P

 

Og 70w xenon vil neppe generere mere varme en 55w halogen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er Dectane sine Dayline-lamper så står det et varselsklister på lykta som sier at du mister ALL garanti hvis du bruker HID-pærer (Xenon og Xenon-Halogen-Argon pærer).. Men har planer selv om å bruke Xenon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk nå bare på Tord at tusenmetringene egentlig bare er beregnet for 55w.

70w = mere varme ;)

 

Jeg og mange av mine venner har kjørt med 100W halogen i Bosch Rallye 225 flere år nå uten at de har tatt skade av det. Kjøp kvalitets lamper så tåler de ekstra varme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og mange av mine venner har kjørt med 100W halogen i Bosch Rallye 225 flere år nå uten at de har tatt skade av det. Kjøp kvalitets lamper så tåler de ekstra varme :)

 

Store lamper tåler som regel mer varme inni enn små ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett annet argument for å nøye deg med 35W xenon i nærlysene, kan vell være at lensmannen i særp ikke blir veldig imponert hvis du har veldig skarpt nærlys..sælig hvis du går for ei pære over 6000K. men det er klart, får du lampene justert skikkelig så er jo sjansen mye mindre for å bli stoppet! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har to sett liggende klare her nå et 35 og et 55w sett begge er 4300k som jo er likt det orginale til audi...

Da burde det jo ikke skille seg så mye ut fra andre biler...

 

Nå venter jeg bare på de nye lyktene så jeg får montert dette :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4300 i fjærnlys ville jeg ikke hatt, det lyser mye dårligere og tenner endel saktere enn 6000K. Har det på Golfen, og det skal byttes ut med 6000K. Har 5000K i nærlysa, og det ser orginalt ut..Hva du har i fjærnlysa spiller ingen rolle med tanke på utseende.. 4300K i nærlysa er gulhvitt, har det på Caddyn, og ser at det lyser mye bedre når den "passerer" 6000K fargen når de tenner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.