#1 Skrevet November 7, 2010 (endret) Passaten begynte og fjuske og gå på 3 sylindre og vi har en viktig sykehus avtale i morgen med hu minste.Så jeg håper noen kan hjelpe meg ganske fort med og finne problemet. Skal ned til bilen nå står i drammen og har vag-com.Kan en coil få bilen til og gå på tre sylindre?rekker ikke gjøre et søk nå for må dra og finne ut hva feilen er om det tår meg hele natten. ALL hjelp blir satt stor pris på så kom med forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2010 det er veldig normalt med defekt coil på disse bilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2010 Feilkoder; 16684 og 16685. Hva kan dette være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2010 det er koder til coilpack ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2010 det er koder til coilpack ja Du er en knupp bårdi: vinke : Da er det coil på sylinder 1 som er fucked,Blir det den nærmest fronten eller torpedoveggen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2010 Du er en knupp bårdi: vinke :Da er det coil på sylinder 1 som er fucked,Blir det den nærmest fronten eller torpedoveggen?? det blir vel den som er nærmest fronten mener jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2010 det blir vel den som er nærmest fronten mener jeg Hvor er det jeg får dissa billigste da: klø :Trenger en fort som fy.Må vel stresse i morgen for og få tak i en. Så på coilene på og alle har forskjellig bokstav til slutt..det kan vel ikke være helt riktig: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2010 Sikkert bytta før. De du får kjøpt nå er forbedra versjon av de gamle, ergo annet delenr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2010 Sikkert bytta før. De du får kjøpt nå er forbedra versjon av de gamle, ergo annet delenr. Hehe ja sikkert bytta fler ganger når jeg har 06B 905 115 H,R,D og L: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 7, 2010 Når jeg søkte opp feil koder på wikirosstech så ble jeg litt mer usikker på om det bare er coil. For det var mye dritt rundt dysene på innsuget: eek : * o 16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected Possible Causes * Air Intake System leaking * Fuel Supply faulty * Injector(s) faulty * Ignition Cable(s) and/or Spark Plug(s) faulty * Ignition Coil(s) faulty * Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) stuck/open * Camshaft Position Sensor (G40) faulty Possible Solutions * Check Misfire Recognition * Check Air Intake System * Check Fuel Supply * Check Injector(s) and Injector Sealing * Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s) * Check Ignition Coil(s) * Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) * Check Camshaft Position Sensor (G40) * o 16685/P0301/000769 - Cylinder 1 Misfire Detected Possible Causes * Ignition system * Fuel injectors * Fuel pressure * Running out of fuel * EVAP canister purge valve * Evaporative emission system * Low compression * Base engine problems * Controle Module damaged Special Notes * This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression. Bilen ble sånn rett får jeg skulle parkere når jeg skulle hente stesønnen min på toget.Lurer på om jeg skal bytte o-ringer på dysene også gitt siden det var fult av tykk dritt rundt dem når jeg tok av motordekselet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 7, 2010 Tror jeg ville begynt med en ny coil jeg, og tatt det derfra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 7, 2010 Samme feilmld som jeg fikk når jeg måtte bytte coiler på a4en min. Setter 10kr på at det er coilen din som er gåen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 7, 2010 Jeg skal ha en ny coil til 1,8T liggende i elverum om du ikke får tak i i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 7, 2010 Fint ble litt roligere nå ja.Har bare en bil som jentungen kan sitte i for får ikke plass til baresete i cupraen,så blir litt stressa av det. Glenn Ove Jeg sier ifra i morgen for hvis du har og jeg ikke får tak får jeg kjøre og hente den du har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 7, 2010 norsk bildelesenter har garantert dette på lager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 7, 2010 norsk bildelesenter har garantert dette på lager Det har de nok men jeg kommer meg ikke dit i åpningstia dems i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 7, 2010 har også vært borti at sluttrinnet for tenning på luftfilterboksen gjør så bilen ikke tenner på coil nr 2. men dette på ca 1997-1998 og litt oppover. vet ikke hvor ny din er jeg men ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 7, 2010 har også vært borti at sluttrinnet for tenning på luftfilterboksen gjør så bilen ikke tenner på coil nr 2. men dette på ca 1997-1998 og litt oppover. vet ikke hvor ny din er jeg men ?? har 1.8t 2002 modell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 7, 2010 Men dere som har hatt disse feil koden dere fikk opp blinkende motorvarsel lampe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 7, 2010 Fint ble litt roligere nå ja.Har bare en bil som jentungen kan sitte i for får ikke plass til baresete i cupraen,så blir litt stressa av det. Glenn Ove Jeg sier ifra i morgen for hvis du har og jeg ikke får tak får jeg kjøre og hente den du har Måtte gå i kjelleren å se om jeg hadde den nå, ser ut som jeg må ha solgt den. For fant bare coil til volvo V70 2,4T der, og den har annen tilkoblingskontakt. Så da hadde jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 7, 2010 Måtte gå i kjelleren å se om jeg hadde den nå, ser ut som jeg må ha solgt den. For fant bare coil til volvo V70 2,4T der, og den har annen tilkoblingskontakt. Så da hadde jeg ikke. Den er god takk for at du skjekket for meg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 7, 2010 Ta å bytt om coilene på syl 1 og 2 å sjekk at feilen følger coilen, veldig normalt at tenningsmodulen også ryker på disse 1.8T motorene. Men det spørs også hvilken motorkode du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 7, 2010 Ta å bytt om coilene på syl 1 og 2 å sjekk at feilen følger coilen, veldig normalt at tenningsmodulen også ryker på disse 1.8T motorene. Men det spørs også hvilken motorkode du har. AWT er motorkode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 7, 2010 Fikk du kun opp på en sylinder? Jeg fikk opp motorlampen når min var gåen ja. Byttet om på coilene for og sjekke og da ser du fort om coilen er gåen som sagt over her. Prøv gjerne med flere da jeg ble lurt av at jeg hadde 2 deffekte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 8, 2010 Fikk du kun opp på en sylinder?Jeg fikk opp motorlampen når min var gåen ja. Byttet om på coilene for og sjekke og da ser du fort om coilen er gåen som sagt over her. Prøv gjerne med flere da jeg ble lurt av at jeg hadde 2 deffekte.. Skal avgårde og hente 4 nye coiler nå:)Og håper det løser problemene.Like greit og bytte alle for når en ryker kommer det sikkert fler etter hvert.Så da har jeg tre gamle til overs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...