Passat 1.8t går på 3 sylindere trenger hjelp fort viktig

Anbefalte innlegg

spent på å høre resultatet her nå Sindre! regner med deg ordnet seg? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper coil jeg eller coiler:) Kan også feks være bensinpumpe som ikke leverer nok trykk. Hatt et par av de inne også:) Veldig vanlig på blandt annet AWT motoren, at en eller flere coiler ryker.. Om du har prøvelampe med diode så kan du jorde en side og legge en 20kr feks på toppen av coilen du vil skjekke og sette prøvelampe spissen ned på 20kr og se om den blinker :) Det er også en egen måleblokk som man kan lese ut live telling av antall feiltenninger på hvilken sylinder mens motoren går også. Husker ikke akkurat nr på den måleblokken.. men er jo bare å bla oppover til man ser rett verdi:) står syl 1 osv

Men tipper coil som problem her:) Og ja motorlampa lyser da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spent på å høre resultatet her nå Sindre! regner med deg ordnet seg? :)

Akkurat kommet hjem: smil : Etter og ha hentet 4 ny coiler for den nette sum av 1183kr: rock :

Prøvde først og bare bytte om coiler for feil søking og jaggu flytta den seg fra sylinder 1 til 2.Så da reiv jeg ut alt av gamle coiler og slang inn 4 nye sletta feilkoder og logga litt og alt funker som det skal: rock :Så nå kan en lettere stressa pappa være glad for at taxien til minsta er back in action: smil :

Så tusen takk for hjelpen Bårdiboy;)

Og tusen takk til dere andre som kom med forslag og innspill: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem: smil : Etter og ha hentet 4 ny coiler for den nette sum av 1183kr: rock :

Prøvde først og bare bytte om coiler for feil søking og jaggu flytta den seg fra sylinder 1 til 2.Så da reiv jeg ut alt av gamle coiler og slang inn 4 nye sletta feilkoder og logga litt og alt funker som det skal: rock :Så nå kan en lettere stressa pappa være glad for at taxien til minsta er back in action: smil :

Så tusen takk for hjelpen Bårdiboy;)

Og tusen takk til dere andre som kom med forslag og innspill: vinke :

Alt for å hjelpe en volkswagen mann i nød! ;) hehe bra det ordnet seg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper coil jeg eller coiler:) Kan også feks være bensinpumpe som ikke leverer nok trykk. Hatt et par av de inne også:) Veldig vanlig på blandt annet AWT motoren, at en eller flere coiler ryker.. Om du har prøvelampe med diode så kan du jorde en side og legge en 20kr feks på toppen av coilen du vil skjekke og sette prøvelampe spissen ned på 20kr og se om den blinker :) Det er også en egen måleblokk som man kan lese ut live telling av antall feiltenninger på hvilken sylinder mens motoren går også. Husker ikke akkurat nr på den måleblokken.. men er jo bare å bla oppover til man ser rett verdi:) står syl 1 osv

Men tipper coil som problem her:) Og ja motorlampa lyser da:)

Og du hadde helt rett;)Godt tips Stian det skal jeg huske.Ja det er en av counter blockene det på vag-com husker ikke nummeret på den heller men har brukt den på cupraen en gang.Har ikke bytta en eneste coil på cupraen på snart 3 år men har s3 coiler på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt for å hjelpe en volkswagen mann i nød! ;) hehe bra det ordnet seg :)

Bra nøden var så lett og fikse heldigvis: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du hadde helt rett;)Godt tips Stian det skal jeg huske.Ja det er en av counter blockene det på vag-com husker ikke nummeret på den heller men har brukt den på cupraen en gang.Har ikke bytta en eneste coil på cupraen på snart 3 år men har s3 coiler på den.

Har du skrudde coiler på cupran? Disse er isåfall mye bedre sånn sett enn de nye:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skrudde coiler på cupran? Disse er isåfall mye bedre sånn sett enn de nye:)

Jepp har det:)satt på bilen når jeg kjøpte den.Delenummeret tilsier coiler fra s3 mener jeg at jeg søkte meg fram til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.