#1 Skrevet November 8, 2010 Byttet låsen i døra på min A4 her i helga,(http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=198325) Dette møtte meg i dag tidlig.. Ain't I the lucky one. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2010 fyfaen, folk er virkelig ute etter å ødelegge for deg ja, jævlig kjipt! Men du ordnet det greit med bytte? forstod hva jeg forklarte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2010 Ifølge personen på AudiWorld er det vist lett å komme seg inn i disse bilene, her har personen delvis skrevet en "guide" på hvordan man ungår at personen får låst opp døren på den "enkle måten" http://www.audiworld.com/tech/int47.shtml. Har ikke gjort dette selv, men har så absolutt sterkt vurdert dette, da jeg også har hatt forsøk på innbrudd i min a4 b5! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2010 fyfaen, folk er virkelig ute etter å ødelegge for deg ja, jævlig kjipt!Men du ordnet det greit med bytte? forstod hva jeg forklarte? Gikk lett å bytte, men nå må jeg gjøre det igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2010 Samme skjedde på meg for 1år siden, så ut som dem kom relativt lett inn ja!! Men forstod ikke helt hva som var vitsen med den guiden der.. noen som kan forklare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2010 Vært noen inbrudd i elverumsområdet. 2 personer i følge vitne i en toyota landcruiser.. latvia reg tror jeg det var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2010 (endret) Ifølge personen på AudiWorld er det vist lett å komme seg inn i disse bilene, her har personen delvis skrevet en "guide" på hvordan man ungår at personen får låst opp døren på den "enkle måten" http://www.audiworld.com/tech/int47.shtml. Har ikke gjort dette selv, men har så absolutt sterkt vurdert dette, da jeg også har hatt forsøk på innbrudd i min a4 b5! Fant du noen bilder av det? EDIT: Mener han at ved å vri nøkkelen to ganger aktiverer sentrallåsen?? For fjerner man det staget har ikke nøkkellåsen forbindelse med låsekassa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 11, 2010 Dag, fant dårlig med bilder, men har sett litt på min bil. Ved å fjerne dette staget, mister du funksjonen å kunne låse bilen innvendig (ved å trykke ned låsen) utvendig ved at nøkkelen ikke fungerer? men nøkkelen skal fortsatt ha en funksjon mtp sentrallåsen, evt hvis du har defa alarm(så er det ikke noe problem) Dette forhindrer uvedkommende som vi også liker å kalle kjelltringer, fra å slå inn låsesylindere å bruke en nebbetang for å låse opp døren. Jeg vil så absolutt valgt å gjort dette framfor å få en frastjålet bil! Hmm, kanskje muligheter for å lage til en stålplate inni døra som er mellom låsesylinder og låse-stag, da vil det bli nærmere umulig og låse opp, får nok se om dette er mulig neste gang jeg er å skrur på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 11, 2010 Dag, fant dårlig med bilder, men har sett litt på min bil.Ved å fjerne dette staget, mister du funksjonen å kunne låse bilen innvendig (ved å trykke ned låsen) utvendig ved at nøkkelen ikke fungerer? men nøkkelen skal fortsatt ha en funksjon mtp sentrallåsen, evt hvis du har defa alarm(så er det ikke noe problem) Dette forhindrer uvedkommende som vi også liker å kalle kjelltringer, fra å slå inn låsesylindere å bruke en nebbetang for å låse opp døren. Jeg vil så absolutt valgt å gjort dette framfor å få en frastjålet bil! Hmm, kanskje muligheter for å lage til en stålplate inni døra som er mellom låsesylinder og låse-stag, da vil det bli nærmere umulig og låse opp, får nok se om dette er mulig neste gang jeg er å skrur på bilen En ting forundrer meg, de sier at disse bilene er enkle å stjele. Vet de er enkle å komme inn i, men hvordan får man start på de? Trodde startsperren skulle være vanskelig å koble rundt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 18, 2010 hvordan de kobler om startsperre etc, har jeg ikke pipling på. For meg høres det umulig ut, men alt er visst mulig. Tenker egentlig mest på verdiene inne i bilene våre når jeg mener "stjele". Egenandelen på delkasko er dyrere enn låsesylinderen, noe som gjør det så kjipt hver gang dette skjer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...