#1 Skrevet November 8, 2010 Som topic sier, så skal jeg hente meg en 2009 (reg nov 2008) Audi A4 B8. Motoren er 1,8 TFSI (kun 120 hk foreløpig :-) ). Bilen har "dobbel S-line", og det er en Norsk bil (altså et år igjen med nybilgaranti). Er det noen spesielle ting jeg må / bør sjekke på denne bilen eller er det såpass trygt og greit iom at det fremdeles er nybilgaranti? Tips mottaes med takk :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2010 Oljeforbruk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2010 Oljeforbruk:) Hmm..... Ikke akkurat lett å sjekke der og da. Jeg får vel bare spør og høre hva selger sier ang. det? Kjekt å vite! :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2010 Er vel ganske greie disse bilene. Ikke hadde noe problem med min enda i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2010 Ja, greit å spørre. Merkes fort om det er noe feil. 0,5l ++ pr 1000km er ikke uvanlig om det er problemer med stempelringene på disse:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2010 Er det mange som har hadd det Stian? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2010 Er det mange som har hadd det Stian? Vil på ingen måte si mange, for det er veldig få utifra hvor mange som går der ute:) men det har hendt på mange nok til at jeg hadde sjekket det opp ved kjøp av en:) gjelder like mye 2.0tfsi. Men om man ikke har merket noe så er det nok ikke et problem på den bilen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2010 Vil på ingen måte si mange, for det er veldig få utifra hvor mange som går der ute:) men det har hendt på mange nok til at jeg hadde sjekket det opp ved kjøp av en:) gjelder like mye 2.0tfsi.Men om man ikke har merket noe så er det nok ikke et problem på den bilen:) Okay Eneste gangen jeg fylte etter litt var før første oljeskift. Men fikk beskjed fra selger om at bilen ville bruke litt når den var helt ny. Men nå skal jeg ikke spore av tråden helt Espen: Sjekk også stolene godt. Føler det er veldig dårlig kvalitet på sømmer på stolene, i allefall de med skinn sidestøtter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2010 Da fikk jeg hentet meg bilen i går.... Må si jeg faktisk ble imponert over denne motoren. 120 hk var faktisk ikke så alt for galt, -det er jo godt med moment i denne bensinmotoren. Men skal nok få seg en SW oppdatering etterhvert, ja. Bilen ser veldig bra ut synes jeg. Hvit bil med S-line int. + understell + B & O høyttalere. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...