#1 Skrevet November 9, 2010 (endret) Oljelekasje som er litt vanskelig å se hvor kommer fra. Er mest olje i området under sirkelen under motoren. Noen tips til hva det kan være? Haster da jeg er avhengig av bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2010 Kaldt i Trondheim idag? Ser ut som utluftningen er fryst, detta kan skje spesielt når det er kaldt. Boksen som går ut fra blokka i bakkant bør taes ut og renses for gammel drit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 9, 2010 Hm, hvordan ser denne boksen ut da? Må bare spørre ettersom jeg egentlig har det litt for travelt på jobb til å mekke bil. Vil denne lekasjen gi seg om bilen blir ting opp? Litt merkelig at oljelampe ikk e lyser og det er lite olje på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2010 Boksen er skrudd i blokka i bakkant, under innsuget, trangt og vondt. Ja, har du mulighet til å sette bilen inn i varmt lokale tiner det nok, men det vil nok skje igjen for er nok mye gørr og drit inni boksen (gammelt olje/kondens som ser ut som majones) derfor du har lite olje er fordi den har kastet av seg oljen, fordi oljeutluftningen er tett/fryst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 9, 2010 Har sett litt og da må jeg sikkert av med innsuget antar jeg. Kan ikke skjønne at jeg skal komme til uten det, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2010 Fra undersiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 9, 2010 Problemet ditt er mest sansynligvis nr 19 på bildet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2010 mye gørr og drit inni boksen (gammelt olje/kondens som ser ut som majones) derfor du har lite olje er fordi den har kastet av seg oljen, fordi oljeutluftningen er tett/fryst. Hvor kaster motor ut oljen i dette tillfelle Roger ? Hva med å kontrollere oljetrykkbryter, simmringer osv hvis oljestand har minket raskt evt. etterfylle til feilen er utbedret! Tenker da på lekkasje, evt. at motor kaster av seg oljen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 9, 2010 (endret) Problemet er når denne boksen fryser finner oljen den letteste veien ut, når en motor ikke får puste kaster den av seg oljen. Har sett tilfeller på caddy,polo,golf at de har kastet av seg olje så det synes helt bak til bakfangeren ved ekstreme tilfeller. Oljetrykksbryter kan det være i noen tilfeller, men på denne typen motor 1,4 sitter det ingen bryter ved denne plasseringen. Dette kan sikkert guruer som Stian Frilseth bekrefte han som jobber på Møller pr.dags dato (jeg sluttet i 2007) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2010 Den boksen der er knusketørr så tviler på at det kommer fra den. Det er olje på undersiden av motorfestet på den siden og bort til midten av motorrommet. Ingenting på venstre side eller oppover i motorrommet. Har tørket bort det jeg ser av olje men finner ikke ut hvor den kommer i fra. Bunnplugg og bunnpanne ser OK ut for meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 9, 2010 Ok, da kan det hende at problemet ligger et annet sted.... Skudd i blinde, men du har sjekket at oljefilteret ikke er løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 9, 2010 Oljefiltret sitter foran på motoren. Skal over boltene til bunnpannen, fylle op olje og kjøre en liten tur så får vi se. Bildet viser hvor det er lekasje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 9, 2010 Tørket av rundt bunnpannen og så tett ut men skal kanskje ikke store åpningen til før det kommer olje ut når motoren går. Kan også se ut som det er brukt en form for pakningsmasse i tillegg / i stedet for std pakning. Antar at det går å ta av bunnpanne for å bytte pakning uten å demontere så veldig mye i fronten på kjerra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 9, 2010 Fylte på litt olje og kjørte en tur. Ingen lekasje nå. Kan det rett og slett ha vært pga gammel og dårlig olje og kladt i været. Uansett har den kommet ut et sted den ikke skal!!!! Men finner ikke noe godt alternativ til pakningen til bunnpanne i det området av motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 9, 2010 Har mine tvil om at det bunnpannepakningen som gjør dette, for at du ser at det nærmeste har sprutet olje oppover område du har tatt bilde av, hvis du har så mye trykk i bunnpannen så har du et tett system (motoren puster ikke) og du har overtrykk i bunnpannen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 9, 2010 Hvordan går jeg fram for å finne feilen no da? Vil evt feil dukke opp i vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 9, 2010 Hvis du har mulighet til å innspisere over og under med godt lys finner du ut av dette, hvis ikke får du få med deg en bilmekaniker som hjelper deg å feilsøke! VagCom gjelder på alt som er el. altså kablet, sensorer, tempratur, luftmengde, forbrenning osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 9, 2010 Ny runde med feilsøk. Tok av boksen på blokka og gjorde rent så godt det lot seg gjøre i åpningene. Men skjønner ikke hvor oljen kommer fra. Det har kommet litt olje på viftereima som har blitt sprutet rundt. Kan det være noe annet enn ved bunnpannen? Selv om det også så litt tvilsomt ut... lite lysten på å bruke penger på verksted på denne kjerra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 22, 2010 Hvordan endte dette opp? Ordnet det seg med å gjøre rent "boksen"? Har en Golf som noen mente at kunne være samme sak... Riktignok ikke no oljesøl, men oljetrykket synker på turtall over 2000! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 22, 2010 Tja. Har kommet noe dråper men er fortsatt ikke sikker på hvor det kommer fra. Peiliet olje i går og mengden er den samme som da jeg fylte på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...