#1 Skrevet Februar 26, 2005 Skal bytte viftemotor på en 1990 Audi 100 (2.3 Avant) i neste uke. Noen som kan gi meg en enkel walk-trough, eller noen tips om hva som må demonteres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2005 Det skal finnes poster her som allerede tar for seg dette. Men i all hovedsak må du: -Ta ut midtkonsollen og løsne alle dingser som er festet til viftehuset -Ta av vannskjoldet over viftehuset i motorrommet (oppe ved frontruta) og løsne kjølevannsslangene som går inn/ut. -Skru løs viftehuset og ta det ut av bilen -Dele viftehuset og bytte deler Montering i omvendt rekkefølge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 26, 2005 Stopp! Er det ikke AC på bilen tar du av dekselet over varmeapparatet, tar ut batteriet, så løsner du "trakten" med luftinntaket og tar ut denne. Da ser du rett inn i viften. På andre siden av vifteboksen er det en kontakt og en låsering. Fjern dette og dra viften rett ut. Sett inn den nye, på med låsering, inn med batteri og på med deksel igjen - alt ferdig.. Burde ikke ta mer enn 15 minutter. Har bilen AC er det mye mer jobb, da må enten hele boksen med viften eller hele AC-fordamperen ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 26, 2005 Oops Du har rett Eyvind. Jeg rota sammen vifte og varmeregister... Like før jeg fikk noen timer banning på samvittigheten nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 26, 2005 Er A/C på den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2005 Eyvind: burde man ikke klare å snike ut vifta hvis man demonterer toppdekselet til kjøleregisteret til ac'en? Husker jeg holdt på å styre med dette på 200'en, men greier ikke huske om jeg måtte skru av noen ac-rør for å få det til. Det blir jo litt dumt i så fall, for da er det jo snakk om fylling etterpå. Uansett, å ta ut hele viftehuset er en sikker vinner. Selv om det er relativt mye arbeid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2005 Det går nok da også, men ihvertfall på type 44 er det like greit å bare ta ut varmeapparat-boksen. Trenger ikke å ta den helt ut, men må løfte den ca. 10 cm opp. Trenger heldigvis ikke å koble fra kjølevæskeslanger eller noe sånt, men må kanskje av med noen luftrør under dashbordet. Dette skal være ganske likt på type 44 etter facelift og på C4.. Å ta ut fordamperboksen helt utgår siden man da må slippe ut gassen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2006 hvist det er ønskelig kan jeg fikse bilder ang bytte av kupe vifte. Det er veldig, veldig enkelt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2006 Bildene for den veldig veldig enkle måten vil jeg se! For det gikk med 4 timer på byttet og MYE irritasjon over plastdeler. (Bil med A/C) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...