#1 Skrevet November 9, 2010 (endret) turteller varierer opp/ned under kjøring,når den er kald/halvvarm.Vært på møller og de finner ingen feil på motor/gir(diagnose).De prøvde med ny software på girboksen men det hjalp ikke. Noen som vet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2010 skal ta oljeservice på kassa,ingen feil på diagnose.Regner med alt er i orden etter servicen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2010 Det holder ikke med EN tråd om det samme problemet? Kan hende det hjelper å få kjørt en adapsjon på girkassa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2010 En tråd holder,er ny her og var litt usikker på hordan ting virker og skal prøve få slettet noen tråder om samme problemet hvis det går.. Hva betyr få kjørt en adapsjon av kassa ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2010 Det betyr at du sletter alle verdier i girkassestyreenheten, og "lærer" den alt på nytt.. Er en ganske lang og kukete prosess.. må gjøres med Diagnose utstyr VAS.. Vet ikke om Vagcom støtter dette.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2010 Har vært på Albjerk og de har lagt inn siste software versjon på kassa.De sa til meg de måtte 'lære' den opp på nytt,men hjalp ikke. fremdeles så går turteller opp/ned.. rart den virker slik når bilen er kald ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2010 Få byttet til "rehabolja". Mener det er 3 typer oljer til den kassa... Albjerk skal vel ha 7200kr for å skifte olje på den kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2010 rundt 8000kr skal de ha,ikke billig akkurat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 15, 2010 Gjelder dette problemet kun når du er i varmkjøringsfasen? Er det ved en spesiell fart? Vi har hatt en kunde med ett veldig likt problem. Han starta bilen om morgenen, kjørte 2 minutter også var det ut på ring3 i Oslo og sette cruisen på 70km/t.. Da fikk han dette problemet med at turtall svingte og bilen "nøkket" litt... Hadde så full rulle med teknisk avdeling på Frysja osv, hvor de ble med og prøvde bilen. Da kom man frem til at dette er konstruksjonsbetinget, kanskje ett lite hull i programvare, som det ikke ville bli gjort noe med. Fikk også beskjed om at deleskift ikke ville gi noe resultat. På denne bilen ble det også byttet olje, og styreenheten ble tilpasset på nytt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2010 (endret) ja,vil si det er i oppvarmningsfasen jeg observerer dette(nøkker ikke,jager litt).Spesielt rundt 50-60km/t på 3-4-5gir og rundt 1500-2100 rpm når jeg kjører til jobben ser jeg det tydelig på instrument.Nåla varierer opp/ned.Når bilen er varm er alt normalt.Jeg har allerede fått sjekket innåndingsenheten og gasspjellet og fått nyeste software og tilpasset kassa.Byttet alle coilene i samme farta(garantisak). Har også skjedd med cruise'n på at turteller varierer,bilen var kald/halvvarm da og hadde rundt 70-80 km/t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 24, 2010 (endret) Try to do a throttle adaptation. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html Denne prosedyren detaljer hvordan du utfører en Throttle Body Alignment (TBA) på mange VW / Audi biler. Denne prosedyren sykluser den motoriserte spjeldhuset gjennom ulike tilstander (hvile, del throttle, WOT) til relearn sine posisjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 26, 2010 Oppdaget idag at selve luftinntaket ikke har sittet ordentlig på plass etter service på verksted.Mulig falsk luft kan være årsaken her,og skal ASAP tilbake på verksted for å få sette alt på plass inkludert nytt luftfilter.Blir spennende å se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 9, 2010 (endret) Nytt luftfilter på plass,falsk luft er ikke årsaken.Ny oljeservice på Tip kassa.Tatt ny diagnose og grunninnstilt gasspjeld.Alt er i orden iflg.møller.At turteller varierer noe når bil er kald er normalt iflg. teknikerne til Audi.Det er slik 2.0 tfsi'ene kan være. Jeg lurer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 23, 2011 (endret) Her er en link som omtaler det jeg lurer på,se videoer her.Noen som på godt norsk kan forklare ? Video lånt, samme problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 23, 2011 Referer til mitt tidligere innlegg her. På den audizine siden snakker de også om at dette skjer når bilen er kald, og i varmkjøringsfasen. Tror kanskje dette er noe du må leve med;) Som sagt tidligere; Teknisk avd på Frysja mente dette kunne være ett såkalt "hull" i programvare, som ikke ville bli gjort noe med, hvertfall med det første.. De sa også videre at ett evt girkasseskift ikke ville løse problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 23, 2011 (endret) Kan fint leve med det, men bare lurer siden dette er første Audi jeg har eid som oppfører seg slik.Og fant jo mye på nettet angående dette her,så derfor trodde jeg at det ikke skal være slik. Da legger jeg ikke noe mer energi i dette, Ser mange andre har det samme så regner ikke dette som noe problem og kan/skal være slik i oppvarmingsfasen. Skulle noen mene noe om dette ta gjerne kontakt for å utveksle erfaringer Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 7, 2011 (endret) OPPDATERING : Etter mye frem og tilbake og gjort noen tester på Møller, sier de at momentomformeren ikke regulerer som den skal. Så da er ny momentomformer(Torque converter) bestilt fra tyskland og planen er å bytte den i Mai. Dette skal løse 'pulseringen,jaging' i oppvarmingsfasen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 6, 2011 Løsning : Da skal bilen hentes på møller, ny momentomformer på plass Dyr affære men da er bil 100% i orden igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...