#1 Skrevet November 9, 2010 har byttet camkjede på min rs4 b5 på venstre side og måtte ta av camhjulet for og få av kjede. når jeg har montert det inn igjen har jeg satt merkene på cambukkene mitt i merkene på cammene mens resten av merkene på reg reima står der dem skal og motoren går helt fint. problemet kommer når jeg kobler på vag comen og der står det missfire på syl 4-5-6. tipper det er noe med merkene på cam/cambukkene som er feil men nå står dem mitt på men skal dem stå en annen plass? tenker da på om dem skal stå litt til høyre eller litt til venstre i merkene feks? sånn står høyre cam sånn står venstre cam 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2010 ingen som har demontert kammene på 2.7t motorene her eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2010 kanskje du kan finne noe her.... http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2780659 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2010 Hvor mange ruller er det på kjedet fra rullen som sitter over merket til merket på den andre kammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2010 det telte jeg ikke men begge merkene står overens på begge kammene og bukkene. er det kun en kam som skal stå på merket sitt og den andre skal ex antal ruller lenger bort? når jeg demonterte det så mener jeg begge sto rett over merkene sine da også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2010 har nå lest meg grønn på div nettsider om dette med merkene og etter det jeg kan skjønne skal det være 16 ruller mellom rullene på bank1 og 15 ruller på bank 2. noen som kan bekrefte dette? og da regner jeg med at merkene på kambukkene og merkene på kammene skal fordeles så det blir likt på begge sider? noen som har noen synspunkter her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2010 Sjekk denne: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2010 detta er ikke til og bli klok på:-) noen skriver på div forum at det er 15 på ene banken og 16 på andre. bentley skriver 16 på begge mens noen skriver at det står feil i bentley. og nå denne som sier 16 på begge som jeg syns virker logisk:-) er vel bare og skru det av og prøve igjen:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 19, 2010 Bildet jeg la inn er fra VAG's orginale workshop manual, så det før stemme i alle fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 19, 2010 ja da satser jeg på det:-) takker:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...