#1 Skrevet November 10, 2010 Gikk til innkjøp av en audi 80 2,3 quattro avant 93 mod her i går å har da litt problemer med speedo. Spedometeret reagerer på fart øking å bremsing men henger ikke helt med av og til. Virker nesten slik at den viser halve eller 2/3 av den reelle farten:confused: Første så slo meg var evt feil med sensor men har ikke sett så veldig grundig på dette enda. Noen som har erfart dette eller vet konkret hva problemet er? evt måte å måle seg fram til feilen med multimeter? Tviler på at våre "venner i blått" tar dette som en gyldig grunn for tung høyrefot: haha : Takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2010 Ingen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2010 Er vanlig at speedometerne ryker på disse bilene, har vært borti det på Audi 80 fra 87 nyere før. Samme på Audi 100. Må i de fleste tilfeller bytte instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2010 Ja, problemet sitter nok i selve instrumentet som Håkon sier. Jeg ville tatt det ut og kontrollert om det er sprekker eller brudd i printplaten. I tillegg kan du jo se om det er noen synlige dårlig loddinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 28, 2010 Jeg sliter også med speedometeret, spesielt når det er kaldt ute... Det tar litt tid før nåla begynner og flytte seg i det hele tatt så er den treg etterpå. Jeg har tatt ut panelet og gått over loddingene uten at det hjalp noe... Så nå sitter jeg og vurderer om jeg skal bestille ny føler (012 409 191D) nå siden den bare koster 300,- Har du funnet ut noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...