litt spm rundt Defa/Webasto/Eberspacher

Anbefalte innlegg

heisann.

 

da var snøen kommet også i år. (sjokkert)

 

sitter å titter litt på div muligheter til å varme opp bilen på.

har funnet ut at disse 3 kanskje kan være noe å putte i s4en.

 

jeg står rett i nærheten av ei stikk kontakt når jeg er hjemme fra skolen. men på skolen så er det ikke noe.

 

noen for og i mot som jeg har funnet ut da. og kanskje litt spm

 

1. Defa warm-up med blokk og kupee varmer. batterilader og fjernkontroll

For:

Man får jo "varm" kupee og motor og batteriet blir ladet

Billigere enn webasto/Eberspacher

 

Imot:

Avhengig av strøm i nærheten

 

Spm:

Kan man kanskje koble til after run pumpa så man får sirkulert vannet rundt i systemet mens det blir varmet opp? batteriet blir jo ladet når kontakta står i uansett.

 

2. Webasto/eberspacher med fjernkontroll

For:

Her er man jo da ikke avhengig av strøm og den varmer kanskje litt bedre?

 

Imot:

Den bruker strøm og man kan vel fort ende opp med flatt batteri?

Mere feil med enn Defa?

Høy pris?

 

Spm:

Hvordan er forbruket på dette? er det i det heletatt merkbart?

 

 

hva ville du/dere ha brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Defa, koster godt under 2000kr å ha blokk/slangevarmer, varmeapparat og en timer til strømmen kjøpt på clas gøran.

Det blir en vane å plugge den i :)

 

Minuset er at den kun blir varm hjemme og ingen andre steder, men det er uansett jævligst om morgenen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bil til flere hundre tusen, er en Webasto bensinvarmer en liten, men meget behagelig investering. Har nå 3. bil med Webasto. Monterte inn i den første bilen selv, 100 med 2,8 motor.

Du gjør det på en helg. Verdt hver eneste krone.

Skal aldri være foruten!

Kjøp på ebay.de, nytt sett, koster deg ca 1300 euro -tysk mva +frakt + norsk mva = sånn ca 12-14.000 nok.

 

Sorry, den prisen var faktisk inkludert innbygging!

Tror du kan komme under 10.000 nok om du leter litt.

 

Du finner litt info om innbygging her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lett valgt webasto med en dyr bil jeg også, men om den ligger under hundre lapper er det ikke vits, da inngår man litt kompromisser :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyr opp en spritbrenner på gulvet..........

 

Det finnes brukte webastoer også på finn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fabrikkmontert fjernstyrt tilleggsvarmer på min bil, er meget fornøyd med det (har ikke tilgang på strøm hverken hjemme eller på jobb). Den bruker noe strøm noen titalls watt blir det vel, tommelfingerregelen for å ikke tappe batteriet er at bilturen skal vare like lenge som varmeren har kjørt. Varmeutbyttet fra varmeren er 4,7kW (oppgitt verdi), men dette blir fordelt mellom oppvarming av motor og kupé. Dieselforbruket er oppgitt til 0,5l/time. Vanligvis så kjører jeg den i en halvtime eller litt kortere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann.

 

da var snøen kommet også i år. (sjokkert)

 

sitter å titter litt på div muligheter til å varme opp bilen på.

har funnet ut at disse 3 kanskje kan være noe å putte i s4en.

 

jeg står rett i nærheten av ei stikk kontakt når jeg er hjemme fra skolen. men på skolen så er det ikke noe.

 

noen for og i mot som jeg har funnet ut da. og kanskje litt spm

 

1. Defa warm-up med blokk og kupee varmer. batterilader og fjernkontroll

For:

Man får jo "varm" kupee og motor og batteriet blir ladet

Billigere enn webasto/Eberspacher

 

Imot:

Avhengig av strøm i nærheten

 

Spm:

Kan man kanskje koble til after run pumpa så man får sirkulert vannet rundt i systemet mens det blir varmet opp? batteriet blir jo ladet når kontakta står i uansett.

 

2. Webasto/eberspacher med fjernkontroll

For:

Her er man jo da ikke avhengig av strøm og den varmer kanskje litt bedre?

 

Imot:

Den bruker strøm og man kan vel fort ende opp med flatt batteri?

Mere feil med enn Defa?

Høy pris?

 

Spm:

Hvordan er forbruket på dette? er det i det heletatt merkbart?

 

 

hva ville du/dere ha brukt?

 

Ville helt klart gått for Webastoen. Har det selv på Touranen og det er gull. Har fabrikkmontert så her er det både tidsur og fjernkontroll. Om det er mulig på ettermontert aner jeg ikke, men hos meg så vil ikke webastoen gå om det er svakt batteri. I fjor vinter var det bare småkjøring (2x15 minutter daglig) og Webastoen gikk 2x30 minutter daglig og hadde ikke noe problemer. Den vil heller ikke gå om drivstoffmåleren er nede på det røde feltet så får heller ikke kjørt bilen tom for drivstoff ved bruk av Webastoen, men som sagt vet ikke om dette taes hensyn til når det er ettermontert utstyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.