Pulverlakkerte felger. Bytte farge?

Anbefalte innlegg

Heisann. Har noen pulverlakkerte felger som jeg gjerne skulle hatt i svart istedenfor sølv.

Hvordan er det å få fjernet pulverlakken da den tåler ganske mye. Forsvinner den med glassblåsing eller sandblåsing?

Mvh.

Simen Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som pulverlakkerer fikser vel det for deg? Det går nok bort med blåsing igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så på Wheeler Dealer på Discovery. De la felgene i syrebad en times tid. så var det på med ny lakk og baking. Felgene ble som nye.

Det var en BMW 850 eller noe de jobbet på denne gangen.

Se også innlegg 16 i denne tråden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de BURDE blåses på nytt ellers blir ikke det nye laget pulverlakk sittende bra på felgene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing kan føre til ujevnheter i felgene, så du bør holde deg til glass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing kan føre til ujevnheter i felgene, så du bør holde deg til glass.

er det lagt ett bra lag pulverlakk og klarlakk klarer ikke blåseglasset å fjerne lakklaget.klargjøring til lakk er noen timer med pusseklut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det lagt ett bra lag pulverlakk og klarlakk klarer ikke blåseglasset å fjerne lakklaget.klargjøring til lakk er noen timer med pusseklut...

støtter denne, fikk nesten ingen reaksjon med glassblåsing på mine med pulverlakk på, sendte de til sandblåsing og pusset til med 120 korn etter det og sendte det videre til pulver, fikk lagt "fyller/grunning" hos pulverlakker`n for å få det helt jevnt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, for det ser jeg nå også at det er ikke helt jevnt med lakken. Er små spor fra sandet på felgene. Så det løste du med 120 da altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, for det ser jeg nå også at det er ikke helt jevnt med lakken. Er små spor fra sandet på felgene. Så det løste du med 120 da altså?

Hvis du skal ha de metallic sort er det kansje en fordel å gå over med litt finere korn, har iallefall hørt at metallicfarger trenger jevnere overlate, ble veldig bra med "tett" hvitfarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han i Åros blåser med sand, mener jeg ganske sikkert. Men veldig fiiin sand. Han brukte 45min PER felg når jeg fikk lakkert om BBS'ene mine :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat ja :) Vet dere hva Østfold Felgteknikk bruker da ? Og evt. resultat derfra ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.