#1 Skrevet November 10, 2010 hei! lurer på hvor mye det egentlig har for seg å flytte DV til kald side. kjører med tostemplet Bailey dump nå, og den sitter mellom IC og innsug. vurderer å slenge på Forge resirk igjen, og legge opp returslangen. er det noen som kan anbefale løsning på dette? har tenkt litt på 25mm alu-rør, evt bare en fleksibel og lang slange hele veien tilbake fra ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2010 sitter den mellom ic og innsug nå så sitter den på kald side:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 11, 2010 ja, det er jeg klar over. spørsmålet er om det egentlig har noe for seg fremfor original plassering? tenker da spesielt på resirk, iogmed at jeg vurderer å sette den inn igjen. er det da bryet verd å fremdeles ha den på kald side og strekke slange tilbake til turbo inlet, eller plugge hullet på kald side, og sette resirken der den opprinnelig sitter? phew, ble mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2010 bump! noen som har gjort dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2010 er dette en org 1,8ts 180hk ev med chip har ikke det noe spes for seg. hadde en kompis med samme motor som vi prøvde på og var ikke mye forskjell der. den var med chip. mulig du kunne merke bitte litt på spoolupen etter girskift men var så lite at det ikke er verd brydderiet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2010 er dette en org 1,8ts 180hk ev med chip har ikke det noe spes for seg. hadde en kompis med samme motor som vi prøvde på og var ikke mye forskjell der. den var med chip. mulig du kunne merke bitte litt på spoolupen etter girskift men var så lite at det ikke er verd brydderiet takk, det var egentlig svaret jeg var ute etter. det eneste som kan tale for å gjøre det, er i såfall at ventilen kanskje skånes littegrann i forhold til temperatur, og at den sitter lettere tilgjengelig for evt vedlikehold eller utskifting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2010 er det en forge el lignende er ikke varmen noe problem uanset for ventilen men er det org ventilen kan det kanskje ha noe og si 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 12, 2010 jepp! det er en forge eller lignende bare hørte om folk som anbefalte det tidligere pga respons etc, men det er vel minimalt å gaine bare med vanlig chip + tilbehør. får se om jeg kjøper slange og legger opp, eller flytter ventilen tilbake til original plassering og plugger tilkoblinga på kald side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 13, 2010 får som sakt litt bedre respons/spoolup ved girskift men er minnimalt med den effekten du kjører. grunnen til at den blir litt kjappere er at luften slipper og snu retning når du slipper gassen og gir gass igjen. har du den på kald side går luften i samme retning hele tiden men sitter den på varm side må luften snu retning når du går av gassen for og måtte snu igjen når du gir gass igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...