Audi A3 98 1,8T mod fusker noen ganger og dør ut,

Anbefalte innlegg

hei, har fåt problem med min a3 1,8t, noen ganger funker bilen helt fint, og noen ganger så virker den som tenninga forsvinner for den mister all efet ved pådrag som om den kutter tenninga,

og hvis den står et par min på tomgang da plutselig går den veldig ujevnt går opp og ned på turtall,

bilen fusker mest etter den har ståt lit på tomgang, og i kø kjøring,

har fått 2 feilkoder,

ene står ikke i boka mi for har bare en enkel memmoscanner,

men andre feilkoden min er,

Mass or Volume Air flow circuit low-G42,

altså orginal feilkode er P0102,

er dette sensoren som sitter rett bak gassspjelde på innsuget, eller er det, luft mengdemåleren?

takk for evt svar,

Mvh

Aleksander Kvarud,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoden du har referer nok til Luftmasse måleren. Er ikke sjeldent at de ryker. Da går somregel bilen litt rufsete i begynnelsen, til den til slutt dør helt.

Men for å være helt sikker og siden det er en litt dyr del, ville eg ha tatt en skikkelig diagnose med enten VAG-COM eller VAS 505x før du bestiller ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var luft masse måleren som er defekt, tok den og skjekket den tynne tråden inni der og den har røyket av,

så nå har jeg fåt på ny og bilen går som en klokke igen, takk for svar=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.