Bytte av startmotor C4 100 2.3E

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvordan jeg får løst den øverste av boltene inn i motorblokka, den sitter jo klin umulig til i forhold til hva jeg kan se. Nederste er null problem. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde gå greit med en lang forlengerarm på skralla. Evt en lang pluss en kort :)

Så er vel den nederste bolten bare bolt mens den øverste er bolt+mutter om jeg ikke husker helt feil, så du må holde igjen på motsatt side når du løsner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nederste (sett underifra riktignok) : rolleyes er bolt + mutter, den må holdes igjen på motsatt side. Denne gikk greit, er den andre som volder problemer. Nå stod bilen riktignok på oppkjøringsramper så plassen under var ikke all verden, men fra min posisjon var bolten såvidt synlig (om det nå var den). Mørket tok uansett overhånd, får prøve igjen i morgen, men om noen har noen finurlige teknikker så for all del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan vel være enig om at nederst er nærmest bakken :)

Da husker jeg feil ang bolt+mutter saken, men likevel. Jeg kom til med skralle+forlenger. Ja det var trangt og greier, men det gikk.

Du får prøve igjen og smøre tykt på med tålmod. Samt plukk opp noen gloser fra den store sorte ordboka, det pleier å hjelpe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.